הודעה לעיתונות

עצרת מחאה והזדהות נגד האלימות כלפי נשים במכללה האקדמית צפת

• "חוסנה של החברה היא בהגנה על החוליות החלשות שלה - בכך נכשלנו ונכשלו מנהיגנו"

המכללה האקדמית צפת תומכת ושותפה למחאת הנשים הארצית כנגד האלימות כלפי הנשים בארץ והעלייה במספר מקרי הרצח מתחילת השנה.
ביום שלישי, במסגרת המחאה הארצית ברשויות ומוסדות ציבוריים, וכחלק מפעולות ההזדהות של המכללה, הקדישו המרצים, כל מרצה בתחומו, את תחילת ההרצאות לנושא המאבק באלימות נגד נשים, השלכותיו וחשיבותו בפני הסטודנטים.
בשעת הצהריים, ביוזמת אגודת הסטודנטים התכנסו , הנהלת המכללה, הסגל האקדמי והמנהלי, אגודת הסטודנטים והסטודנטים, לעצרת מחאה ברחבת הקמפוס, כדי לבטא את הזדהות המכללה עם המאבק הצודק במניעת אלימות כנגד נשים בכל צורותיה.

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת "הצעקה היא אמיתית ונכונה ואנחנו נצעק אותה על מנת שזעקת הנרצחות תגיע לכל לב ותביא לשינוי. "הפתרון נמצא גם בחינוך ילדינו, בהשכלה רחבה שהם המפתח לשינוי חברתי". בהמשך הקריא הר נוי את שירה המרגש של שירי רבר "מתי תחייכי".

ד"ר אתי בהם טביב, מרצה במכללה האקדמית צפת ומומחית לטראומה, פנתה בדבריה לממשלת ישראל "שחררו את 250 מיליון ₪ שנלקחו כבני ערובה בגלל שיקולים של קואליציה ואופוזיציה. שחררו את הכסף כדי לאפשר למשטרת ישראל להגן על נשים החוות אלימות הימנעו מלקבל החלטות המטילות מורא כלכלי על נשים במסגרת בג"צ".

קרין לאונה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה "אגודת הסטודנטים במכללה מושיטה יד לכל אישה או סטודנטית הרואה עצמה נפגעת, ואנחנו נעשה ככל שיעלה בידנו על מנת לסייע ולתמוך במקרים אלה".

שפיקה מרזוק, סטודנטית למדעי ההתנהגות פנתה בהתרגשות רבה למשתתפים ובקשה לדבר בשפה הערבית "אני חשה שהגיע הזמן שאישה מהחברה שלנו תקום ותשמיע את מחאתה בחברה שלה ספציפית. כאישה המגיעה מהחברה הערבית אני קוראת לכל הגברים והנשים מהחברה שלי צאו לרחובות, השמיעו את קולכם ותביעו את דעתכם. נגיד ביחד : די לאלימות נגד נשים! ".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.