.
.
הודעה לעיתונות

"כטוב בעיניהם" סטנדאפ מוזיקלי מטורף שלא רואים כל יום - הזמנה לאנשי תקשורת

"הגדוד העיוורי" מציג ערב של סיפורים על הרחוב הישראלי, הכמיהה לראות טבע, טיולים בעולם מבלי לראות, אמהות עיוורת, התרגשות וצחוק מזווית האי ראייה וגם שירים ממיטב הזמר העברי. כזה מופע עוד לא ראיתם. עיתונאים המעוניינים לצפות ולסקר מוזמנים למופע הקרוב במוצאי שבת בתיאטרון גבעתיים

"כי מי שמאמין לא מפחד,
את הראיה לאבד.
ויש מקל וכלב נחייה
והם שומרים על שדה הראייה..."

במופע של "הגדוד העיוורי" יש לא מעט רגעים של הומור העוסק בחיי היום יום של העיוורים, הומור מפתיע שבאמצעותו אנחנו הרואים נוכל להבין קצת יותר את עולמם ואולי גם להתגבר על המבוכה שלפעמים מציפה אותנו כשאנחנו נתקלים בהם ברחוב, באוטובוס או בבית הקפה.

במדינת ישראל חיים כיום כ-27 אלף עיוורים. ארבעה מהם, מוכשרים במיוחד, התקבצו על במה אחת יחד עם שנים שהראייה שלהם 6:6 - גילה חסיד, המעבדת המוסיקלית והאקורדיוניסט עוזי רוזנבלט. הארבעה הם נילי זיידל– פסנתר ושירה, מאיר ברבי– חליל ושירה, מרגלית טובי– הנחייה וסיפורים,ושמוליק דה פילוסוף– תופים.

למרות שהמופע שזור בשירים ובסיפורים על עולמם של העיוורים והמפגש שלהם עם עולמנו אנו, עדיין חברי "הגדוד העיוורי" מבקשים שתשפטו אותם על פי האיכות הקולית והמוסיקלית שלהם ואל תבואו לראות אותם רק כי אתם מרגישים חובה לעודד עיוורים.

ויש להם בהחלט מה להציע מבחינת אמנותית - הסופרת והמספרת מרגלית טובי, בעלת תואר שני בספרות עברית, כבר העלתה לא מעט מופעים בקריירה הבימתית שלה, חלקם הגדול בשיתוף עם גילה חסיד, כגון "אלתרמן בנעלי בית", "נשיקה ספניולית" ועוד. מרגלית מנחה את הערב בדרכה השנונה ומלאת ההומור.

הזמר והנגן מאיר ברבי - גדל על ברכי הזמר המזרחי, ינק מעולם הפיוטים והלחנים הדתיים - בעיקר בנוסח ספרד אך גם חסידיים, ספג לתוכו את הזמר העברי וגם הרבה ממוזיקת העולם, רכש השכלה מוזיקלית קלאסית אקדמית ויודע לנגן ולשיר במנעד רחב של סגנונות.

הצעירה שבחבורה - נילי זיידל, זמרת, מוזיקאית ויוצרת מחוננת, בוגרת תואר שני בהלחנה מטעם האקדמיה למוזיקה. כשרונה הרב התגלה כבר בגיל צעיר והיא מקורית ומרתקת - בקולה השמיימי, בשירים מפרי עטה, באינטרפרטציות הגאוניות שלה, בעיבודים הייחודיים והיפהפיים.. וגם ביצירת המשאפים או השירלובים - מילה שהיא פרי המצאתה.

ושמוליק דה פילוסוף - מתופף מלידה בעל זיכרון פנומנלי, שלמרות מגבלות הראיה עושה עבודה מצוינת ונותן את הקצב למופע.

כל החיבור המופלא הזה "נולד" ב"יאצק - מועדון יוצר תרבות" בהפקתה של אסתי דוד, מועדון המתכנס מידי חודש בבית תרבות סביון.

"הגדוד העיוורי" עומד לצאת לסבב הופעות ברחבי הארץ במופע "כטוב בעינהם". רגע לפני - הוא מבקש להזמין את אנשי התקשורת למופע היכרות – במוצאי שבת 15.12.2018 בשעה 20:00 בתיאטרון גבעתיים.

נשמח לאישור השתתפות במייל חוזר. מספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.