מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 11/12/2018 10:47
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

אל העמק הנעלם מאת צחי ליבנה

אל העמק הנעלם
סיפורים קצרים
מאת: צחי ליבנה
הוצאת סטימצקי
******
380 עמודים, 94 ש"ח

"אל העמק הנעלם" הוא אוסף של 54 סיפורים המציגים באופן אותנטי ובשפה עשירה וקולחת את החברה והתרבות הישראלית. מושבים ועיירות פיתוח, ההתישבות העובדת ותל אביב, מודרניות ואמונות תפלות, צעירים וזקנים, הורים וילדים, זוגיות, חברויות, צבא, פציעות והלם קרב, פיגועים, אובדן ואף אופטימיות.
אלה סיפורים קצרים הנוגעים לכולנו. דמויות וסיטואציות יומיומיות המוכרות לכולנו. יש בהם מתח עלילתי, הומור ולא אחת סיומם מפתיע. הם מציגים בסופו של דבר אופטימיות, ציפיה לעתיד ובחירה בחיים במקום בו שולט המוות.
לכל אחד מאיתנו יש העמק הנעלם שלו. עמק של תשוקות, של חלומות, של שאיפות כמוסות, שכדאי להתעקש להגיע אליו. גם הדמויות בספר כמו שואפות אל איזה עמק נעלם – כל אחת והעמק שלה, חלקן מגיעות אליו וחלקן לא, אבל הדרך לשם מרתקת ומרגשת.
למרות שמדובר באוסף סיפורים קצרים העומדים כל אחד בפני עצמו, יש חוט המקשר ביניהם, וניתן לראות בספר יחידה אחת - כל סיפור מציג עוד חלק ומוסיף עוד נדבך לסיפור הישראלי.

על המחבר

צחי ליבנה נולד בשנת 1951, גדל וחי כל חייו במושב כפר יחזקאל שבעמק יזרעאל. סבו וסבתו, אנשי העלייה השנייה היו ממייסדי המושב, בשנת 1921. הוא נקרא על שם דודו יצחק, אחיו היחידי של אביו, שנהרג במלחמת השחרור בקרב על ירושלים. את שירותו הצבאי עשה כלוחם בסיירת אגוז. עם שיחרורו התמסר לפיתוח המשק שהיה לא פעיל שנים רבות. כל חייו היה חקלאי, גידל צאן ומטעים – זיתים והדרים. לפני כחמש עשרה שנה נאלץ, בעקבות משבר במשק, לצמצם את פעילותו ולצאת ולעבוד גם כשכיר. בזמן שהתפנה לו החל לכתוב. ספרו הראשון, "ירח על כידון הברוש", יצא לאור באופן לא מסחרי. "אל העמק הנעלם" הוא ספרו השני.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.