הודעה לעיתונות

Galimedix Therapeutics ממנה את ותיק הענף ד"ר הרמן רוס למדען ראשי

קנזינגטון, מרילנד ושורשים, ישראל, 11 בדצמבר 2018 (GLOBE NEWSWIRE):

Galimedix Therapeutics, שמפתחת פתרונות חדשים למחלות עיניים וניוון עצבי, הודיעה על המינוי של ד"ר הרמן רוס למדען הראשי שלה, בתוקף מ-1 בדצמבר 2018.

ד"ר רוס המציא את השימוש במולקולה המובילה של החברה GAL-101/MRZ-99030 לטיפול במחלות ניווניות של הרשתית, כולל גלאוקומה וניוון מקולרי יבש. הוא גם ממציא שותף של מה שמכונה "אפקט הטריגר" של GAL-101/MRZ-99030 ו-GAL-102/MRZ 14042, שהוא מנגנון פעולה הפוך ייחודי עם התרבות עצמית דמוי פריון שחשוב למשטרי הטיפול באמצעות טיפות עיניים ודרך הפה של החברה.

"אנחנו שבעי רצון שד"ר רוס מצטרף להנהלה של גלימדיקס, כי החשיבות של הידע שלו בתחום, וגם של הניסיון האינטימי עם התרכובת, כבר הוכחה בהתפתחות של החברה שלנו עד היום", אמר ד"ר אנדרו פרלמן, מנכ"ל גלימדיקס. "אנחנו מצפים לעבודה עם ד"ר רוס כדי לעזור בהבאת טיפול חדש משמעותי לחולים שסובלים ממחלות ניווניות".

ד"ר הרמן רוס הוא נוירולוג קליני מומחה, פרמקולוג מומחה ורוקח. יש לו Ph.D. בנוירו- וביו-כימיה מהאוניברסיטה של וורצבורג, גרמניה. במהלך הקריירה האקדמית שלו (עד 1999) באוניברסיטאות של וורצבורג, רגנסבורג וגיסן הוא מילא תפקידים רבים, כולל יועץ לנוירולוגיה קלינית ופרופסור לפרמקולוגיה. ההתמקדות המדעית שלו היא מחלות של ניוון עצבי, כולל אלצהיימר, פרקינסון ומחלות של התנוונות הרשתית.

ד"ר רוס הוא ותיק בתעשיית התרופות עם יותר מעשרים שנות ניסיון. לפני שהצטרף לגלימדיקס הוא שימש סגן נשיא להובלת פרויקטים במדעי המוח בחטיבת המו"פ של התרופות הייחודיות של טבע תעשיות פרמצבטיות. הוא גם היה חבר במועצת המנהלים השוויצרית של טבע כמנהל. לפי כן הוא עבד במרץ פארמה שמונה שנים כמנהל המחקר ופיתוח הגלובלי של מערכת העצבים המרכזית, ניהל ארגון מו"פ של נוירולוגיה ופסיכיאטריה שהקיף מגילוי מוקדם עד לפיתוח קליני והגשה לרגולטורים. ד"ר רוס גם עבד עם Merck KGaA כמנהל מרכז המצוינות הרפואית, מערכת העצבים המרכזית.

אודות GAL-101/MRZ-99030

MRZ-99030 (עכשיו GAL-101) היא תרכובת קניינית שמיועדת למנוע את ההיווצרות של כל הצורות של אוליגומרי בטא עמילואיד רעילים, על ידי קשירה עם אפיניות גבוהה למונומורי הבטא עמילואיד שלא מקופל נכון לפני שהם יכולים ליצור אוליגומרים מסיסים רעילים. אלה יכולים אז להתלכד לצורות אמורפיות, לא מזיקות, שאינן יריעות בטא, שאנחנו מכנים "כתמים". אחרי שנוצרו, "הכתמים" הראו יכולת לאסוף מונומורי בטא עמילואיד שלא מקופל נכון נוספים אפילו בהיעדר מולקולות GAL-101 נוספות, באמצעות מנגנון התרבות עצמית. אפקט "הטריגר" החדשני הזה, שמוגן על ידי תיק הפטנטים של גלימדיקס, גורם לאפקט פעולה מתמשך שנמשך הרבה יותר זמן מהזמן שמתן יחיד של התרופה נשאר ברמות ריפוי ברשתית, ופוטנציאלית מאפשר לחולים משטר מתן במרווחים בין טיפולים מתמשכים ונוחים.

אודות גלימדיקס

גלימדיקס, שבסיסה בארצות הברית וישראל, היא חברת תרופות עיניים שלב 2 עם תרופת מולקולות קטנות חדשנית רשומה כפטנט עם מנגנון פעולה חדשני שמטפלת בגלאוקומה ו-AMD תוך שימוש בפלטפורמת החדרה של טיפות עיניים, שעשויה להציע יתרונות בטיחות וציות משמעותיים על פני ההזרקות הישירות לעין שבשימוש נפוץ. לעיתים קרובות משתמשים בטיפות עיניים להחדרת סטרואידים ומולוקלות קטנות אחרות, כמו GAL-101, במחלות רשתית, ומחקרים עם טיפות העיניים של גלימדיקס בקופים הראו שיותר מפי 30 מרמות הריפוי החזויות מגיעות במהירות לרשתית של המודל הקרוב ביותר לבני אדם. נתוני יעילות משכנעים מטיפות העיניים GAL-101 במודלים רלבנטיים של בעלי חיים הראו הגנה עצבית של יותר מ-90%, והתרכובת נתמכת על ידי כמה מומחים מובילים בגלאוקומה ו-AMD יבש שגם תומכים בתכנון של המחקרים שלב 2 המוצעים של החברה.

לגלימדיקס יש רישיון בינ"ל בלעדי מאוניברסיטת תל אביב, בעקבות החזרת רישיון של חברת תרופות גרמנית (מרץ) בגלל שינוי הנהלה והתרחקות אסטרטגית ממדעי המוח. בינתיים, חברי מפתח בצוות של מרץ פארמה שפיתחו את התרכובת עובדים עכשיו עם או עבור החברה. הרישיון גם כולל גרסה מהדור הבא שאולי טובה יותר, שמיועדת להחדרה דרך הפה, עם פוטנציאל לטפל מחלות רשתית ומחלות אחרות של מערכת העצבים המרכזית.

ליצירת קשר:
משקיעים:
Scott Gordon
Core IR
[email protected]
631-703-4900
מדיה:
Jules Abraham
Core IR
[email protected]
917-885-7378

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.