אסי דיין. "פיניטה לה קומדיה"
אסי דיין. "פיניטה לה קומדיה"
גיטה שרובר עם רבין והמלך חוסיין
גיטה שרובר עם רבין והמלך חוסיין
הדלאי למה בבית גבריאל
הדלאי למה בבית גבריאל
אישרור הסכם השלום ב-1994
אישרור הסכם השלום ב-1994
גבריאל שרובר ז"ל
גבריאל שרובר ז"ל
השולחן והמזכרות בחדר השלום
השולחן והמזכרות בחדר השלום
אקי אבני והגר טישמן, "פיניטה לה קומדיה"
אקי אבני והגר טישמן, "פיניטה לה קומדיה"
הודעה לעיתונות

בית גבריאל חוגג יום הולדת 25 עם פסטיבל סרטי דוקו ישראלים על שפת הכנרת

הצד הקצת פחות סקסי של שמוליק קראוס * על הקשר בין סרטים לבורקס * דוקו יהודי מזווית נשית * ואיך אפשר בלי סיפור חייה של גיטה שרובר, האשה שקיוותה להקים את מרכז התרבות והשלום בעמק הירדן * לפחות חצי אחד של החלום הזה התממש לתפארת במרכז התרבות היחודי שיושב ממש על שפת ים כנרת * פסטיבל סרטי דוקו ישראלים, 16-19 בדצמבר, בבית גבריאל

בית גבריאל, מרכז התרבות של עמק הירדן ואזור הכנרת, יחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-25. במסגרת החגיגות יתקיים במקום פסטיבל סרטי דוקו ישראלים שיחל ביום ראשון ה-16 דצמבר ויימשך חמישה ימים.
תושבי האזור וחובבי הקולנוע יוכלו ליהנות משורה של סרטים דוקומנטריים ומסרט אחד – עלילתי – שמציג בצורה הומוריסטית את מאחורי הקלעים של סרט דוקומנטרי ושצולם ב'בית דונה גרציה' בטבריה.
את הפסטיבל יפתח סרטו של עדי הראל "מאחורי עיניים כחולות". הסרט מלווה את שמוליק קראוס בשנתיים האחרונות לחייו ומציג את הצד הפחות מוכר וסקסי של אחד המוסיקאים המוכשרים שחיו בישראל. מחלת הנפש שממנה סבל, ההתפרצויות האלימות והמחיר הכבד שנאלץ קראוס לשלם שוב ושוב, גם בפרק ב' בחייו, שבו הצליח לבנות תא משפחתי חדש.
פנינה קולנועית נוספת שניתן למצוא בפסטיבל יום ההולדת של בית גבריאל הוא 'סרט בורקס', סרטה של הבמאית אורית אופיר רונאל, המגוללת את סיפורה של מעצמת הבורקס היפואית שהקימו סבה וסבתה, 'סמי בורקס'.
הסרט העלילתי היחיד בפסטיבל (יוקרן בימים שני ושלישי 17.12, 18.12) הוא קומדיה קורעת מצחוק בשם "פיניטה לה קומדיה" שביימו ויקטור בראון ושחר צפניה. הוא מספר על חבורה של קולנוענים, שמחליטה ליצור סרט דוקומנטרי על חייו ומותו של בטהובן ("פיניטה לה קומדיה", היו מילותיו האחרונות של המלחין הענק). הסרט צולם כמעט כולו ב'בית דונה גרציה' בטבריה. בכיכובם של: אסי דיין ז"ל, גיא לואל, אקי אבני, הגר טישמן ועוד.
כיאה לאירוע תרבותי עכשווי המכבד את עצמו – לא תיעדר מן הפסטיבל הפרספקטיבה היהודית. טלי אוחיון, יוצרת יחודית, אשה מאמינה בעלת תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל ומי שמעידה על עצמה ש"למדה על תורת הסוד במוסדות תורניים שונים" - תציג ותדבר על שתי יצירות שלה: "דרך האבות" ו"אבן השתייה". הראשון עוסק בכביש 60, החוצה את הארץ מבאר שבע עד לנצרת ועובר ברובו באזורים עתירי מסורת מקראית ביהודה ושומרון; בסרט השני עוסקת הבמאית באחת הנקודות הנפיצות ביותר – אבן השתייה, השוכנת כיום במסגד כיפת הסלע ושעל פי המסורת היהודית, שם ניצב קודש הקודשים בבית המקדש. לאחר שני הסרטים תתקיים שיחה עם היוצרת.
אחד האירועים היותר צבעוניים ומרשימים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל הוא מופע בשם "תזמורת המהפכה – התזמורת חיה בסרט", המשלב מוסיקה תזמורתית מקורית וסרטי אנימציה של יוצרים מכל רחבי העולם. מדובר בחוויה רב-חושית מומלצת במיוחד.
את סרטי הפסטיבל יחתום הסרט "האגדה לבית שרובר" (קריין: עמנואל הפרין), המביא את סיפור חייה של גיטה שרובר, מי שחלמה, יזמה והפכה למציאות את בית גבריאל, מוסד התרבות המפואר בעמק הירדן. לאחר הסרט תתקיים שיחה עם זאב (ולוולה) שור, מי שהיה ראש המועצה ושותף לפרוייקט ההקמה לצד שרובר.

כל הקרנות הסרטים בפסטיבל יתקיימו באולמות הקולנוע של בית גבריאל. לרגל חגיגות יום ההולדת של בית גבריאל, מחיר מיוחד לכרטיס יהיה 25 שקל בלבד.
מחיר המופע "תזמורת המהפיכה – התזמורת חיה בסרט" (17.12, בשעה 20:30) – 75 שקל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמי כברי תהודה ויחסי ציבור.