מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 16/12/2018 11:21
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

שושנת התכנות של רד האט פורחת למען הקהילה

תלמידי חטיבת ביניים מטירה ורעננה משתתפים בתכנית של 14 מפגשים ללימוד תכנות בקוד פתוח

מרכז הפיתוח הישראלי של רד האט – (Red Hat) הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, שהכנסותיה יעלו השנה על 3 מיליארד דולר, יוזם ומארגן פרויקט חינוך חברתי בשם ROSE – ראשי תיבות באנגלית של 'חינוך לקוד פתוח של רד האט' - Red Hat Open Source Education.
מדובר בתכנית של 14 מפגשים המתקיימים במרכז הפיתוח של רד האט ברעננה, בהם תלמידי חטיבות ביניים ערבים ויהודים מטירה ורעננה, לומדים מהמהנדסים של רד האט על לינוקס, קוד פתוח ותכנות בסיסי בשפת פייטון (Python).
הפרויקט מתבצע כחלק מהפעילות הענפה של רד האט ישראל למען הקהילה.
מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט, אומרת: "אנחנו מאמינים כי ילדים ערבים ויהודים הלומדים יחדיו את יסודות פיתוח התוכנה, מגשרים כבר בגיל צעיר על הפערים התרבותיים ביניהם, ועל ידי כך אנו מקרבים אותם לחזון הקוד הפתוח ולתרבות הארגונית של רד האט, אשר מטפחת תקשורת פתוחה, שיתוף פעולה, שקיפות ואמון הדדי, יחד עם עבודת צוות והכרה בהישגים. המפגשים השבועיים של התכנית מקרבים את הילדים לתרבות זו, ופורצים את גבולות המגדר והתרבות”.
במהלך הפרויקט, התלמידים מפתחים תוכנה השולטת במכונית מרוץ שנוסעת במסלול מרוצים בין מכשולים שעליה לעקוף. במפגש האחרון מתקיימת תחרות בין הילדים, והמכונית שזוכה בניקוד הגבוה ביותר, מזכה את הילד שכתב את הקוד בניצחון.
מיקי קנת מציינת כי הפרויקט, שמתקיים כבר ארבע שנים, זוכה להצלחה רבה ויימשך גם בשנת הלימודים הקרובה. במהלך החופש הגדול התקיימה מהדורה מיוחדת ומואצת של ROSE לילדי העובדים ברד האט, שאף היא זכתה להצלחה רבה.
"אנחנו מאמינים בחינוך והקניית ערכים ומיומנויות פיתוח תוכנה מגיל צעיר, ולא פחות מכך שמחים בפעילות המשותפת של נערים ונערות ערבים ויהודים כדרך לקידום היכרות, הבנה ושיתוף פעולה גם בתחומים אחרים", אומרת מיקי קנת.

אודות רד האט
רד האט (Red Hat) היא הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, תוך שימוש בגישה מבוססת על עוצמת הקהילה כדי לספק טכנולוגיות ענן, לינוקס, תוכנה, אחסון ווירטואליזציה אמינות ועתירות ביצועים. רד האט מספקת גם שירותי תמיכה, הדרכה וייעוץ זוכי פרסים. כמרכז מקשר ברשת גלובלית של ארגונים, שותפים, וקהילות קוד פתוח, רד האט עוזרת ליצור טכנולוגיות רלבנטיות חדשניות המשחררות משאבים עבור צמיחה ומכינים לקוחות לעתיד של IT.
רד האט ישראל ממוקמת ברעננה ומונה כ-200 עובדים. פעילות החברה בישראל כוללת את ניהול הפעילות העסקית לאגן הים התיכון וישראל, ואת מרכז הפיתוח המשמש כמרכז הפיתוח העולמי של רד האט לטכנולוגיות וירטואליזציה.
למידע נוסף www.redhat.com.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.