הודעה לעיתונות

יוזמת No More Ransom נגד נוזקות הכופר מתחזקת עם שותפה חדשה

חברת אבטחת המידע ESET הוכרזה היום כשותפה חדשה לפרויקט No More Ransom, יוזמה בינלאומית בין היורופול, המשטרה הלאומית ההולנדית וארגוני אבטחת מידע גדולים במאבק נגד תוכנות הכופר. הפרויקט המשותף מסייע לקורבנות של מתקפות כופר לשחזר את הנתונים שהוצפנו ועד כה הצליח לפענח מחשבים של 72,000 קורבנות ברחבי העולם.

עם 130 השותפים של הפרויקט, הפורטל שלNo More Ransom מכיל אוסף של 59 כלי פענוח חינמיים מספקיות אבטחת המידע השונות ומכסה 91 משפחות של נוזקות כופר. משתמשים מכל רחבי העולם, גם מישראל עם תמיכה בעברית, יכולים לגשת לכלים בחינם על מנת לשחזר נתונים המוחזקים כבני ערובה על ידי התוקפים. החל מהשקת היוזמה בשנת 2016 כלי הפענוח מנעו מ22 מיליון דולר להגיע לכיסם של עברייני הרשת.

ESET מזה זמן רב מסייעת לקורבנות מתקפות כופר לשחזר נתונים מוצפנים, כלי הפענוח שלה כבר הורדו בעבר מעל 250,000 פעמים. עכשיו הכלים הללו יהיו זמינים גם לקהל רחב יותר באמצעות פלטפורמה אחת חינמית וידידותית למשתמש של No More Ransom.
נוזקות הכופר הפכו להיות אחד מאיומי הסייבר הגדולים ביותר עבור עסקים וצרכנים, ועליית נוזקות הכופר GandCrab ו-SamSam בשנת 2018 הראתה כיצד האיום ממשיך לגדול ולהתפתח. רק לאחרונה דווח כי ב-40% מהתקפות מבוססות נוזקה שהצליחו מעורבת תוכנת כופר.

הפרויקט No More Ransom מכיר בכך כי המאבק נגד נוזקות הכופר מצריך מאמץ משותף של חברות אבטחת מידע ורשויות אכיפה. המעורבות של ESET מייצגת את המחויבות המתמשכת שלה לשותפות עם רשויות אכיפת החוק להילחם בפשעי הסייבר ולאפשר לכולם ליהנות מטכנולוגיה בטוחה יותר.

ESET שיתפה פעולה בעבר עם רשויות אכיפת החוק בתפיסות והשבתות של תשתיות זדוניות, כולל המאבק במשפחת תוכנות זדוניות Gamarue. בשיתוף פעולה עולמי זה בין המגזר הציבורי והפרטי היו מעורבים מיקרוסופט, ה- FBI, אינטרפול ויורופול. ESET עבדה גם עם ארגונים בינלאומיים שונים כדי לחשוף את מבצע Windigo, פעולה נרחבת של עברייני רשת אשר השתלטו על עשרות אלפי שרתי יוניקס. ולאחרונה, החברה שיתפה פעולה עם גופי אכיפת החוק ו- Google בנטרול של 3ve, קמפיין ענק של מודעות הונאה.

השותפות האחרונה של ESET תמשיך את מחויבותה לשתף פעולה עם אכיפת החוק ושותפים בתעשייה כדי ליצור עולם דיגיטלי בטוח יותר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ESET.