מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 30/12/2018 14:04
נושא: אמנות
רק איתך להתרגש רק איתך להעלם, מחר נחליט לאן
רק איתך להתרגש רק איתך להעלם, מחר נחליט לאן
הודעה לעיתונות

אנדרואידים, התחממות גלובלית והלם קרב נפגשים בתערוכתו החדשה של האמן גדעון סער

"עומדת יחפה על אדמה חמה ומוכנה", תערוכתו החדשה של גדעון סער, תקשר בין העבר של הלם הקרב ממנו סובל האמן מאז מלחמת יום הכיפורים, דרך ההתחממות הגלובלית והחשש מאסון אקולוגי ועד לדמויות אנדרואידים מהעתיד המנהלים קשרים עם בני אדם.

פתיחה: יום ג’, ה-8 בינואר 2018, גלריה לאונרדו, בשעה 18:30

במעמד הפתיחה: דברים מאת האמן, החוקר והפסיכולוג יגאל ורדי והאוצרת: בתיה לביא-ויינשל

נעילה ה-11 בפברואר. בית התנועה הקיבוצית, לאונרדו דה-וינצ'י 13, תל אביב.

שעות פתיחה א-ה 8.00-20.00 שישי 8.00 –13.00

בניגוד לתערוכתו הקודמת של גדעון סער, שעסקה בעיקר בהתחממות הגלובלית, ב"עומדת יחפה על אדמה חמה ומוכנה" שתיפתח ב-8 בינואר בגלריה לאונרדו בתל אביב יוצגו "שלושה מצבי צבירה" של זמן ונוכחות בציוריו של האמן.

גם התערוכה הנוכחית עוסקת בהתחממות הגלובלית העתידית, אך הפעם ננקטה גישה המאפשרת לאמן ליצור מציאות בה ההווה מתכתב עם העבר ועם העתיד ואף יכול להציע מציאות אלטרנטיבית לכל מה שקרה ולכל אשר יקרה.

כמו האמן יוזף בוייס שעבודותיו מתכוונת להראות שהטבע מכיל משמעויות המסוגלות להדריך את מחשבתו ואת מעשיו של האדם, כך גם אצל סער, הדמיון בין העבר לעתיד לא יכול להיות מובן באופן חזותי אלא רק בעזרת אינטואיציה והקשבה אחר משמעות של העבודות ביחס לאסונות אקולוגיים אנושיים ואסונות טבע, כמו כן, מפגש עם יצורים, ידידותיים לרוב, מהעתיד.

שמות העבודות בתערוכה לקוחות מתוך שיריו של המוסיקאי והזמר, עידן חביב.

לדברי סער "התחברתי למוסיקה שלו מבלי לדעת את עברו, רק לאחרונה נודע לי שגם הוא הלום קרב."

בתערוכה שותפים: 40 בני נוער שציירו 20 ציורים בהם הם מראים את רגשותיהם ומחשבותיהם לגבי ההתחממות הגלובלית וארגון גרינפיס שיעמיד מצגת בחלל התערוכה.

גדעון סער, מתגורר בחדרה, הוא בעל ידע מקצועי שלמד ממחקר עצמאי ומניסיון. הוא למד רישום בשיעורי הערב בשיעורים הפתוחים בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה וקורס אצל דוד. הוא מצייר מילדות באובססיה. בגיל 12 ערך תערוכת ציורים בביתו

במסגרת הטיפול שקיבל ממשרד הביטחון כהלום קרב, העמיד לו המטפל בד ציור וצבעים וביקש ממנו לצייר אירוע מהמלחמה ורק אחר כך לספר עליו, כך במשך 4 שנים. התהליך הזה החזיר אותו ליכולת לצייר שהייתה לו לפני המלחמה וגם מבחינה נפשית, החזיר אותו לחיים. עד 2006 צייר סער בעיקר מלחמות, מאז 2006 סער עוסק באירועיםאקטואלים ומציג בתערוכות בארץ ובחו"ל.

התערוכה "עומדת יחפה על אדמה חמה ומוכנה" תוצג בגלריה לאונרדו, שבבית התנועה הקיבוצית ברחוב לאונרדו דה וינצ'י 13, תל אביב (קומה מינוס 2). עד ל11 בפברואר

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.