סלפי. עיצוב כריכה: רונית פינקו כהן
סלפי. עיצוב כריכה: רונית פינקו כהן
הודעה לעיתונות

מחזקים את הקשר בין התיאטרון לספרות הכתובה

נדמה שעולם התיאטרון ועולם הספרות, על אף קרבתם, ממעטים להיפגש. ערב משותף של הפרופסור, המתרגם והשחקן, גד קינר קיסינגר ויוצרת התיארון עמית זרקא ששניהם הוציאו ספרי שירה לאחרונה, ינסה לחזק את הקשר החשוב הזה.

יום ג', ה- 15 בינואר, מתחם הסלון, דיזנגוף סנטר תל אביב בשעה 20:00. הכניסה חופשית

ב15 בחודש יתקיים האירוע "בין תיאטרון לשירה" בהנחיית חגית בת-אליעזר, בו יוצגו ספרי השירה של שני אנשי תיאטרון: "סלפי" מאת פרופ' גד קינר קיסינגר, ו-"מסתבך לה בדרך לשמיים" – ספר הביכורים של עמית זרקא.

בטקסטים השיריים שב "ומסתבך לה בדרך לשמים" בהוצאת עיתון 77, עוסקת עמית זרקא במסע ההתבגרות של ילדה-אשה המחפשת אחר אלוהים, בעולם המושתת על חטא ועונש, טוב ורע ובבסיסו הבטחה לגאולה. היא פותחת צוהר נועז וחדשני לקולן של הנשים בעולם הדתי, ושל היוצאות ממנו, לביטוי שיש בו איסור מצד אחד והזמנה אלוהית מצד שני.

עמית זרקא – יוצרת תיאטרון, השתייכה בעבר לעולם הדתי לאומי; חיה בתל אביב, מורה לבימוי בבית הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים. זהו ספר שיריה הראשון.

שירתו של גד קינר קיסינגר ב"סלפי", ספר שיריו השביעי, שיצא בהוצאת ספרא, פונה בעיקרה אל עצמה – אל השיר ואל כותבו - אך היא גם מעוגנת בהוויה הישראלית, הפוליטית, התרבותית, האירוטית, המשפחתית והילדית: השירים מיטלטלים בין אמירה ישירה ו"קלילה", לבין לשון פיגורטיבית אקספרסיוניסטית, מוקצנת לעתים, העשירה בהרמזים למקורות, למיתוסים יהודיים, ישראליים ואוניברסליים, וליסודות משדות הספרות, התיאטרון בו עוסק המחבר, והפילוסופיה. חומרים אלה נחשפים להזרה עדכנית, מתמודדים עם חווית קיום מפוכחת, נטולת רומנטיקה, מודעת למורכבותם ולאימתנותם של מעגלי המציאות הנפשית והחיצונית: שירי אהבה בוגרת הממיתה ומיילדת את עצמה מחדש במחזוריות אינסופית; השפעת הגיל המתקדם על הזוגיות והיצירתיות; התמודדות נמשכת והולכת עם משקעי תקופת ילדות והתבגרות במובלעת מרכז-אירופית נוקשה בתוככי תל אביב; שירי חרדה למשפחה; שירי ילדים לכאורה; שירים פוליטיים, ושירים העוסקים בעולמו של מי שהכיר בנעוריו יהדות וישראליות הומניות יותר; שירי חוויות סוריאליסטית; ושירה ארס-פואטית.

גד קינר קיסינגר הוא פרופסור לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, ולשעבר ראש החוג לתיאטרון, דרמטורג, שחקן, במאי ומתרגם מגרמנית, נורבגית ושבדית. ב 2009- זכה קינר בתואר “אביר מדרגה ראשונה של מסדר הכבוד הנורבגי המלכותי” מטעם מלך נורבגיה, האראלד החמישי, על תרומתו לקידום המחזאות הנורבגית בישראל. קינר הוא יו”ר איגוד כללי של סופרים בישראל, ונשיא המרכז הישראלי של מכון התיאטרון הבינלאומי החל לפרסם שירה מגיל צעיר. במרוצת השנים פורסמו שיריו בגג, עיתון 77 , עלי-שיח, הליקון, מאזניים, קשת החדשה, שבילים ועוד, כמו כן, במוספים הספרותיים בעיתונים היומיים , באתרי אינטרנט, וכן באסופות ספרותיות בעברית ובלועזית. שיריו תורגמו לאנגלית ופורסמו במספר במות ספרותיות מרכזיות בארה”ב, וכן תורגמו לערבית , והודפס בכתב עת המופיע בביירות. ספר שיריו בספרדית יצא ב- 2015 בהוצאת וורבום במדריד בשיתוף הוצאת ספרא. על ספרו הפרעות קשב (הוצאת ספרא 2010) זכה בפרס אס"י.

את האירוע תנחה המשוררת והמבקרת חגית בת-אליעזר, והוא יערך בסלון הספרותי בקומה העליונה של דיזינגוף סנטר. הכניסה לאירוע חופשית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.