עזריה אלון, תמונת יח"צ
עזריה אלון, תמונת יח"צ
הודעה לעיתונות

הספרייה הלאומית תקיים ביום חמישי הבא (31/1) אירוע לציון 100 שנים להולדתו של איש הטבע המיתולוגי עזריה אלון

הספרייה הלאומית תקיים אירוע לציון 100 שנים להולדתו של איש הטבע המיתולוגי עזריה אלון במהלכו יחשפו פריטים מיוחדים מארכיונו, יוקרן סרט תיעודי על חייו וממשיכי דרכו ידברו על פועלו ומורשתו
(יום חמישי, 31/1)
בהשתתפות: ספי בן-יוסף, פרופ' יוסי לשם, אביטל אפרת (בתו של אלון) ואחרים

עזריה אלון נולד לפני מאה שנים באוקראינה ובגיל צעיר עלה עם אמו ואחיותיו לארץ, בשעה שאביו היה כלוא בבית סוהר בסיביר. ברוב חייו הוא היה חבר קיבוץ בית השיטה והוא היה אחד ממייסדי החברה להגנת הטבע ופעל שנים רבות כמורה דרך ומדריך לידיעת הארץ. בשנת 2012 זכה עזריה אלון בפרס ישראל על מפעל חיים ושנתיים מאוחר יותר הוא נפטר וארכיונו העשיר נמסר לספרייה הלאומית.

באירוע מיוחד שיתקיים בשבוע הבא (יום חמישי, 31/1) בספרייה הלאומית לציון 100 שנים להולדתו של איש הטבע המיתולוגי יחשפו פריטים מיוחדים מארכיונו ובהם: מחברות מלימודיו בבית הספר היסודי; מכתבים מרגשים של הוריו; רשימות שכתב לאחר פגישות חשובות שקיים עם מסורבי עלייה בבריה"מ; צילומים רבים שצילם במהלך שנים ארוכות בהן טייל והדריך בארץ ועוד.

הארכיון כולל גם מכתבים, צילומים רבים ופריטים שונים שעזריה אלון אסף ושמר בנושאי תיעוד הטבע בארץ, שמירתו והפצת מורשת החברה להגנת הטבע בציבוריות הישראלית.

האירוע יפתח בהקרנת סרט תיעודי אודות עזריה אלון "כישרון לארץ ישראל" ואח"כ יתקיים מושב בהנחיית ד"ר חזי עמיאור, אוצר אוסף ישראל בספרייה הלאומית, בהשתתפות בתו של אלון - אביטל אפרת שתספר על עזריה אלון כאבא, כאדם וכמטייל נלהב בארץ. בהמשך ידברו גם איש הטיולים בארץ ובעולם - ספי בן יוסף - שיספר על גלגוליו של הטיול הישראלי; פרופ' יוסי לשם מהחברה להגנת הטבע ידבר על עזריה אלון – מגילוי אירוס הגלבוע ועד לקביעת 'שיא גינס' כמגיש הוותיק ביותר בעולם של תוכנית ברדיו (פינת הרדיו השבועית שלו – "נוף ארצנו" – שודרה למעלה מחמישים שנים ברציפות בקול ישראל). יחתום את האירוע ד"ר יוסי אסף, לשעבר ראש מכללת סמינר הקיבוצים, שידבר על "ארץ ישראל השלמה - החלום ושברו".

את האירוע ילוו מוסיקלית הלל זהבי (שירה) ושי סובול (גיטרה).

"כישרון לארץ ישראל" - אירוע לציון 100 שנים להולדתו של עזריה אלון, יום חמישי 31/1/19. מושב ראשון (הסרט "כישרון לארץ ישראל") בשעה 18:00; מושב שני ("טבע ואדם") בשעה 20:00.
האירועים ללא תשלום, אך מותנים בהרשמה מראש באתר הספרייה הלאומית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.