הודעה לעיתונות

היום (שלישי) פעולת חירום נגד הגזענות - מול הנהלת ביה״ח ברזילי באשקלון‎!

בהתארגנות מהירה, קראו 3,600 אזרחים ואזרחות להנהלת בית החולים ברזילי לבטל את הנוהל המזעזע המתרחש כל בוקר בכניסה לביה״ח: נוסעים ערבים בקו האוטובוס העובר בברזילי מופרדים מהנוסעים היהודים - מאבטחים פרטייים מורידים אותם מהאוטובוס, והנוסעים הערבים נאלצים לחכות בצד הכביש עד שהאוטובוס מסיים את הסיבוב בבית החולים.

למרות הלחץ, בברזילי ממשיכים להיאחז בתירוצים. עכשיו אנחנו מתכוונים להביא את הכוח של הקהילה שלנו עד לשערי בית החולים, בפעולה שתגביר את הלחץ הציבורי והתקשורתי - ותחייב את הנהלת ביה״ח לשים סוף לנוהל הגזעני.

היום (שלישי) בבוקר, יחד עם פעילות ופעילים מהאזור, נגיע ישירות למשרדי הנהלת ביה״ח ברזילי - כדי להבהיר להם שהגזענות לא משתלמת, והסערה לא תעבור כל עוד הנוהל הגזעני ימשך. מחר נגיע לפעולת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי עצמו - עם מיצג מחאה של הגשת ״עזרה ראשונה נגד גזענות״, באנרים ענקיים וחומרי הסברה. נגיש את אלפי החתימות שלנו ישירות להנהלה ונדרוש מהם תשובות בפומבי. דוקא במקום כמו בית החולים ברזילי, בו עובדים רופאים ערבים ויהודים זה לצד זה, הלחץ שלנו יכול להשפיע!

כשמנהל סניף ״ארומה״ בערד אסר על העובדים לדבר ביניהם בערבית, אלפים הצטרפו לקריאה שלנו לארומה לבטל את ההנחיה הפוגענית, ובזכות עשרות תרומות של פעילות ופעילים, תלינו מול הסניף שלטי חוצות עם כיתוב בערבית ועברית נגד גזענות, ורק בחודשים האחרונים פעלנו יחד שוב ושוב נגד חוק הלאום. יחד, יהודים וערבים, אנחנו נאבקים בהפרדה ובגזענות - וגם ננצח.

בנחישות והערכה,

אלי, מעין, רלוקה, הלי, מחמוד, בנג׳י ואורנת - צוות זזים.

לפרטים ותיאום ראיונות: הילה 0542457680

לקריאה נוספת:

סלקציה בקו אוטובוס שנכנס לבי"ח ברזילי: שהערבים יחכו בחוץ / יעל מרום, שיחה מקומית, 15.1.19

https://act.zazim.org.il/go/3794?t=8&akid=3310%2E8418%2EnwvcrP

מחאה נגד בי״ח ברזילי: בטלו את הבידוק המפלה בין ערבים ויהודים / יעל מרום, שיחה מקומית 18.1.19
https://act.zazim.org.il/go/3799?t=10&akid=3310%2E8418%2EnwvcrP

זזים היא תנועה אזרחית של למעלה מ-135,000 פעילות ופעילים שיוזמים קמפיינים בנושאים בוערים כדי לקדם שוויון, שלום, זכויות אדם וצדק חברתי.