האקדמיה הלאומית למדעים - צילום אוד קצמן (1)
האקדמיה הלאומית למדעים - צילום אוד קצמן (1)
פרופ אהרן צ'חנובר - באדיבות האקדמיה הישראלית למדעים
פרופ אהרן צ'חנובר - באדיבות האקדמיה הישראלית למדעים
הודעה לעיתונות

הכינוס הרב-תחומי של האקדמיה הלאומית למדעים יעסוק במסעותיו של האדם הקדמון, מסעות אל הדמיון ומסעות בחלל החיצון

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים בתחילת פברואר (ימים שני–שלישי, 5-4 בפברואר) את הכינוס הרב-תחומי השנתי במדעי הטבע ובמדעי הרוח, והשנה יעסוק הכינוס במסעות. ייחודו של הכינוס בשילוב המיוחד של תחומי הידע, בנושאים שיידונו ובהשתתפותם של אחדים מן המדענים הבכירים ביותר בתחומים אלו.

ביומו הראשון של הכינוס יהיו שלושה מושבים. הראשון יעסוק במסעות העבר : תאוות הנדודים של האדם הפרהיסטורי, סיפורי מסע בספר בראשית, נדידת עמים ומפת הדרכים של הלאומיות היהודית. יו"ר המושב הזה הוא פרופ' ידין דודאי, חבר האקדמיה, ממכון ויצמן למדע.

במושב השני יידונו מסעות מנטליים בספרות, בדמיון, ברגשות ובקבלה, ובראש המושב ישב חבר האקדמיה פרופ' אבנר הולצמן מאוניברסיטת תל אביב.

נושא המושב השלישי והמסכם הוא מסעות ביקום, וידובר בו על מקומנו ביקום, על מסעות בתודעה, על מסע בעקבות תנועת האוויר על פני כדור הארץ ועל מסעות ימיים. בראש המושב ישב סגן נשיאת האקדמיה פרופ' דוד הראל ממכון ויצמן למדע.

את יומו השני של הכינוס תפתח נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן, ובמרכזו הרצאתו של זוכה פרס נובל וחבר האקדמיה פרופ' אהרן צ'חנובר על "המסע לתגלית מדעית: האם דרך אחת מובילה אליה, או דרכים רבות?".

צוות ההיגוי של הכינוס מורכב מחברי האקדמיה משתי חטיבותיה – מדעי הטבע ומדעי הרוח. הצגת הנושאים המרתקים תתבסס על חזית הידע בכל אחד מן התחומים ותהיה בלשון בהירה המובנת ונגישה לקהל הרחב.

ההשתתפות בכינוס ללא תשלום, אך מחייבת הרשמה מראש. פרטים באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים www.academy.ac.il
"מסעות", ימים שני–שלישי, כ"ט–ל' בשבט, 5-4 בפברואר 2019. ביום הראשון בשעות 9:00–17:00 וביום השני בשעות 17:00–18:15, בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, רח' ז'בוטינסקי 43, ירושלים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.