מפרסם: קרנית בסון יחסי ציבור
תאריך: 06/02/2019 11:05
נושא: מוזיקה
אלהאם קרדיט ליאת שליט
אלהאם קרדיט ליאת שליט
קרדיט ליאת שליט
קרדיט ליאת שליט
קרדיט ליאת שליט
קרדיט ליאת שליט
הודעה לעיתונות

אלהאם الهام Ilham

==
הרכב מוסיקלי המורכב מנגנים יהודים וערבים המבצעים מוסיקה ערבית קלאסית
7 בפברואר בנוקטורנו בירושלים
טעימה קטנה- שימו אוזן:
https://www.youtube.com/watch?v=LLqsDPQSxDo
==

'אלהאם' - השראה בערבית, הוא רעיון היסוד עליו הוקם ההרכב, הוא שם נרדף למונח 'טרב' طرب (Tarab) מושג חשוב ביותר בין מונחי המוסיקה הערבית הקלאסית, הוא מונח המציין עדנה, אצילות רוח, נחת, והשראה אומנותית - מונח שקשה לתרגמו לשפות אחרות, הוא חווית ההאזנה והביצוע למוסיקה הערבית.
בין היצירות שינוגנו במופע: אום כלת'ום- קיסת אלאמס, אום כלת'ום- אנא ואנת ט'למנא אלחב, פיירוז- מוש פארקה מעי, נג'את אלצרירה- אירגע אלי, אום כלת'ום- יא פאיתני ואנא רוחי מעק.
ההרכב אלהאם הוא הרכב המבקש דרך חווית הטרב לגשר על הגבולות והפערים שבין יהודים לערבים, מתוך אמונה שכל מאזין וכל מבצע יכול להבין במה מדובר בשעה שהמוסיקה הערבית הקלאסית מנוגנת.
אלהאם הוא הרכב שקם מתוך אהבת המוסיקה הערבית, על ידי נגנים שמבקשים לנגן ביחד ולבצע יצירות מתוך הרפטואר העשיר של המסורת הערבית הקלאסית. חברי ההרכב מגיעים מכל רחבי הארץ, ומקבוצות אוכלוסיה שונות לחלוטין, יחד עם זאת הם מבקשים לבחון את התופעה בה הנגינה ביחד, וביחוד הכבוד למסורת הערבית הקלאסית , מצליחות לגבור על השונות החברתית וליצור חוויה אחדותית של הרכב פעיל ויוצר.
אלהאם היא קבוצה הלומדת את יסודות התרבות המוסיקלית הערבית, תוך שהיא מבקשת לתת פרשנות משלה, דרך עיבודים מוסיקלים וביצועים ייחודיים לה. חברי ההרכב לומדים אחד מהשני יסודות מוסיקלים ותרבותיים וכל זה משמש לצורכי היצירה המוסיקלית של ההרכב.
חברי ההרכב: תום מרגלית- מייסד ההרכב ונגן עוד, באסל עיד- נגן קאנון, דימה קבלאן- זמרת, גונן ויזל-תופים, אנדראה ג'ובראן- כינור, ליאור נגן- בס.

אלהאם, 7 בפברואר, רח' בצלאל 7, מתחם נוקטורנו, בירושלים
פתיחת דלתות: 20:00, תחילת מופע: 21:00, מחיר: 50 ₪ במכירה מוקדמת. 60 ₪ מכירה במקום .
טל: 077-700-8510, לינק לרכישת כרטיסים:
https://ticks.co.il/e/ThTUpnpj791

לפרטים נוספים, קרנית בסון, יחסי ציבור, 0524299441

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.