מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 09/02/2019 17:51
נושא: דתות, חדשות, תיירות
מרכז מבקרים סקסום
מרכז מבקרים סקסום
שר התיירות לוין חונך את מרכז המבקרים ומקבל הסבר
שר התיירות לוין חונך את מרכז המבקרים ומקבל הסבר
מרכז המבקרים סקסום
מרכז המבקרים סקסום
מרכז המבקרים סקסום
מרכז המבקרים סקסום
הודעה לעיתונות

מרכז המבקרים "סקסום" באבו גוש נפתח השבוע רשמית במעמד שר התיירות

מרכז המבקרים "סקסום" באבו גוש נחנך ונפתח רשמית ביום חמישי, ה -7 בפברואר 2019.
"מרכז המבקרים" הוא מרכז מולטימדיה חדש על ארץ הקודש, הנמצא על הכביש לנטף.

שר התיירות יריב לוין וראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל היו אורחי הכבוד בטקס חנוכת מרכז המבקרים בו השתתפו 130 אישים ואורחים שהגיעו מחו"ל , נציגים של משרד החוץ, משרד התיירות, קק"ל, אנשי דת וכמורה ומשלחת גדולה מאיטליה.

שר התיירות, יריב לוין, אמר כי "אני מאמין שלמרכז סקסום יש פוטנציאל למשוך אליו תיירים וצליינים רבים מכל העולם, המחפשים דרך משמעותית ללמוד על ההיסטוריה".

ראש המועצה האזורית של מטה יהודה, ניב ויזל, בירך על המרכז החדש ואמר כי הוא מצפה לבקר במרכז בעתיד יחד עם וועדת התיירות.

מרכז המבקרים "סקסום", יוזמה של "אופוס דאי" (מוסד קתולי) הוא מבנה חדשי ומרשים הנמצא סמוך לכפר אבו גוש בדרך לנטף ובלב נוף הררי ירוק וקסום. מרכז המבקרים מקווה להעניק לעולי רגל נוצרים דרך קלה ומודרנית יותר להבנת ההיסטוריה של ארץ הקודש. מרכז סקסום מסייע גם לעולי רגל וצליינים נוצרים כמו גם תיירים להעמיק את הידע שלהם על ארץ הקודש באמצעות טכנולוגיות מולטימדיה חדישות ומגוונות שקיימים במרכז על מנת להעשיר את חוויית ארץ הקודש.

בין האטרקציות במרכז המבקרים החדש מבנה ענק ומרשים הכולל ציר זמן המשלב תאריכים של הציוויליזציה האנושית עם אלה של הברית הישנה, מפת אבן ענקית עם המסע של אברהם אבינו ומשה רבנו, מסכי מגע עם אינפורמציה עדכנית וויזואלית בתחומי ההיסטוריה, תצוגות ויזואליות מרשימות בארבעה מימדים (4D) על ירושלים והמקומות הקדושים.

הרעיון בבסיס מרכז המבקרים "סקסום" שמשמעותו בלטינית "סלע" הוא להקל על עולי רגל ותיירים לבנות תמונה שכלית של כל מה שראו ולמדו בארץ הקודש לפני שובם הביתה.

מרכז המבקרים "סקסום" הוא גם נקודת מידע עבור שביל Emmaus ומציע קורסים עבור מדריכי טיולים. המחקר ההיסטורי והאדריכלי במרכז המבקרים פותח בשיתוף עם מכון פוליס לשפות ולמדעי הרוח.

בשנת 2018 ועוד טרם הפתיחה הרשמית השבוע ביקרו במרכז המבקרים "סקסום" 6582 מבקרים ובהם 701 קבוצות תיירים מארה"ב, איטליה ויתר מדינות אירופה, המזרח הרחוק וישראל.

הכניסה למרכז המבקרים סאקסום תהיה חופשית בחודשים הראשונים של הפתיחה, והמרכז יקבל בברכה מבקרים מקומיים.

פרטים על מרכז המבקרים סקסום - 02-622-4100 [email protected]

יחסי ציבור: רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.