תמונה באדיבות התזמורת הקאמרית הלאומית של ארמניה
תמונה באדיבות התזמורת הקאמרית הלאומית של ארמניה
הודעה לעיתונות

בירת ארמניה תארח קונצרט בהמשך לחגיגות ה-70 לישראל!

בחודש הבא יתקיים קונצרט גאלה ישראלי-ארמני-צרפתי לציון 70 שנה למדינת ישראל שבמרכזו, יצירות של המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר.
יום א ', ה-3 במרץ, המרכז הארצי למוסיקה קאמרית, ירוואן (Yerevan) בשעה: 19:00

המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר, ממשיך לקבל הכרה בינלאומית. בשנים האחרונות בוצעו יצירותיו בווינה, בפריז, במוסקבה, בסופיה, בקייב ובפסטיבלים בפולין, ארצות הברית ורוסיה. בכל מדינה, החליט המלחין, יוקראו פסוקי התנ"ך בשפה המקומית עם קריין מקומי. ב-3 במרץ יתקיים במרכז למוסיקה קאמרית בירוואן Yerevan, בירת ארמניה, קונצרט שיוקדש ליום ההולדת ה-70 למדינת ישראל ובמרכזו, הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" לקריין ותזמורת מאת ברלינר. הקונצרט הוא שיתוף פעולה ישראלי-צרפתי-ארמני ביוזמתה של עמותת מפ"ת הישראלית, יחד עם התזמורת הקאמרית הלאומית של ארמניה (NCOA) בניהולו האמנותי של ואהאן מרדירוסיאן והכנר אלכסנדר ברוסילובסקי מצרפת, שגם ינצח על הקונצרט בעקבות הצלחת הקונצרט בפריז ביוני האחרון.

התזמורת הקאמרית הלאומית של ארמניה נוסדה בשנת 1962. בשנת 1997 התאחדה עם התזמורת הקאמרית של ירוואן. יחד יצרה התזמורת המאוחדת יותר מ 40 עבודות חדשות ושילבה כלי נגינה ארמניים מסורתיים כמו דונוק Duonuk, זורנה Zurna, שבי Shvi וקמנצ'ה .Qamancha
התזמורת הופיעה בקרנגי הול שבניו יורק, בתיאטרון אלכס שבלוס אנג'לס, כמו כן בקנדה, אנגליה (פסטיבל קנטרברי), בגרמניה (פסטיבל האלי), בשוויץ, ביוון, ברוסיה, בקפריסין ובצרפת.
בשנת 2015 השתתפה התזמורת באירוע מיוחד המוקדש לציון 100 שנה לרצח העם הארמני. התזמורת יזמה ולקחה חלק מרכזי באירועים חגיגיים לחגיגות 110 שנה להולדתו של המלחין הארמני הדגול אראם חאצ'טוריאן Aram Khachaturian.

ד"ר ברוך ברלינר פעיל מאוד בסצנה המוזיקאלית בארץ ובעולם. בשנים האחרונות הלחין שלוש פואמות סימפוניות: "בריאת העולם", "אברהם", ובימים אלו מסיים את הפואמה השלישית "חלום יעקוב". כמו כן הפואמה "עקידת יצחק" בשלבי סיום. בשנים האחרונות ד"ר ברוך ברלינר עובד בשיתוף פעולה אדוק עם נחום סלוצקר: מוזיקאי, יזם החינוך למצוינות ומנכ"ל עמותת מ.פ.ת.

היצירה "בריאת העולם" מטיילת בהצלחה רבה ברחבי העולם ומתקבלת בחום רב אצל קהל המאזינים. כל קונצרט הופך בעצם לאירוע חברתי ותרבותי כאשר שותפים בו שגרירויות ישראל

באותן מדינות, קהילות יהודיות, אמנים וסופרים מקומיים. קיימות שלוש גרסאות ליצירה: לתזמורת קאמרית, לתזמורת סימפונית וגרסת סימפו רוק. בארץ היצירה בוצעה בהצלחה רבה בקריינותם של צבי סלטון ואלכס אנסקי, בשיתוף עם התזמורת הסימפונית ירושלים והתזמורת הקאמרית של תל אביב.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.