הודעה לעיתונות

הפגנת הורים נגד מעצרי ילדים - כיכר הבימה, תל אביב, היום יום שישי 15.2 בין השעות ‏‏12:30‏‏ – ‏‏14:00

קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים התארגנה כדי להיאבק בתופעה הנרחבת של מעצרי הילדים בגדה המערבית וירושלים המזרחית, ולמען זכויות של קטינים פלסטינים בהליך הפלילי.

הורים נגד מעצרי ילדים מזמינים אתכם לפעילות מחאה נגד תופעת מעצרי קטינים פלסטינים.
כיכר הבימה, תל אביב, היום יום שישי 15.2 בין השעות ‏‏12:30‏‏ – ‏‏14:00‏‏‏

נחלק מידע על התופעה המקוממת של מעצרי קטינים בשטחים הכבושים . באירוע יוקראו עדויות של ילדים שנעצרו ושל הוריהם, שנגבו על ידי פעילים העוקבים אחר בתי הדין הצבאיים, חברי ארגון Military Court Watch.

הרשויות בישראל מחזיקות מדי חודש מאות ילדים פלסטינים במעצר או במאסר, רבים מהם בני 15 ומטה. רוב הנערים נשארים במעצר עד תום ההליכים, שמייצר עליהם לחץ עצום להודות במעשים בסמגרת הסדרי טיעון. החשד העיקרי בגינו נעצרים קטינים פלסטינים הוא עבירת יידוי אבנים.

ישראל אינה עומדת בדרישות המשפט הבינלאומי בנוגע למעצרי קטינים פלסטינים ומפרה את זכויותיהם באופן מערכתי ושגרתי. המעצר, שמלווה פעמים רבות בפריצה לבתים באמצע הלילה ובאלימות פיזית ומילולית, הוא חוויה טראומטית לילדים ולבני משפחותיהם.

קבוצת הורים נגד מעצרי ילדים פועלת לחשיפתה של תופעת מעצרי קטינים פלסטינים, ולצמצום בפגיעה האלימה והשיטתית בזכויותיהם, החותרת תחת עקרון טובת הילד. אנו פועלים לקידום ההגנות להן זכאים הקטינים, בהתאם לעקרונות האמנה הבינלאומית לזכויות הילד.

בניגוד לקטינים פלסטינים, קטינים ישראלים אינם נשארים במעצר עד תום ההליכים, למעט במקרים חריגים. קטינים ישראלים יהודים החיים בשטחים הכבושים נהנים מזכויות רבות בהליך הפלילי, שנמנעות מקטינים פלסטינים. מתקיימת אפליה ממוסדת, מערכתית ומכוונת, הננקטת כלפי קטינים פלסטינים רק בשל השתייכותם הלאומית.

פרקטיקת מעצרי הילדים הנרחבת הורסת את עתידם של מאות ואלפי ילדים ברחבי השטחים הכבושים, ומקטינה את הסיכוי לעתיד של שלום. מדובר בחלק ממערך השליטה והדיכוי המופעל על החברה הפלסטינית, שנועד להרתיע ולשבור קהילות הנאבקות על זכויותיהן.

מאז יוני 2018 הצטבר אצלנו מידע על כ- 150 מעצרים, רובם ליליים, של קטינים פלסטינים בגדה המערבית. הספירה הזאת מבוססת על דיווחים שמגיעים אלינו דרך המוקד להגנת הפרט שמאתר עבור הורים שפונים אליו להיכן נעלמו ילדיהם באישון הלילה או בדרכם לבית הספר. אין בה כדי לאמוד על גודל התופעה המחרידה הזאת, שבה ילדים בני 12 ומעלה נעצרים, נשפטים, ונכלאים תוך הפרה בוטה, שגרתית ושיטתית של זכויותיהם, אף בעת שחרורם ממעצר או ממאסר. כך, למשל, לפי דיווחים שמגיעים לארגון בצלם מהשב"ס ומהצבא, רק באחד מימי אוקטובר האחרון נמצאו במעצר כ- 220 ילדים, כמעט חמישית מהם בני פחות מ-16
http://bit.ly/BTselemStatistics

2018 הייתה עוד שנה איומה: מהמידע שנצבר על סמך עדויות שמפרסם הארגון העוקב אחר מעצרי ילדים בידי הצבא ומפרסם את השפעותיהם הטראומטיות על הקטינים והוריהם, רוב המעצרים בוצעו בלילה. למעלה מ-85 אחוז דיווחו כי נאזקו בידיהם ועיניהם כוסו . שבעים אחוז דיווחו שנהגו כלפיהם באלימות פיזית, 68 אחוז סיפרו שנחקרו תחת איומים. רק ב-3 אחוז מהמקרים דווח על הגנה על זכותו של הקטין לליווי הורה בחקירות, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים. לרוב אף נשללת מהם הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני חקירתם. צפו בפילוח המלא כאן:
http://bit.ly/MCWStatistics

הנתונים נכונים לאוגוסט 2018, ומתבססים על מידע שפרסמו בצלם והפעילים העוקבים אחר בתי הדין הצבאיים וכן נתונים רשמיים שהתקבלו משב״ס והצבא.

* על פי נתוני בצלם, המוקד להגנת הפרט, Military Court Watch, DCIP

https://www.facebook.com/events/418327582308373?sfns=mo