הודעה לעיתונות

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים יוצאים בהמלצות לקראת חג פורים

מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית יוצאים בהמלצות לקראת חג פורים:
פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, מציין כי מדי חג פורים מגיעים לבית החולים ילדים ובני נוער, כשהם סובלים מפציעות ופגיעות שונות האופייניות לחג ולכן מציע דרכים להימנע מפגיעות אלו:

קפצונים: משחק בקפצונים הוא משחק מסוכן מאוד, אשר עלול לגרום לכוויות ולהעמיד בסיכון הן את הילדים המשחקים בו והן את הילדים הנמצאים סביבם. יש להרחיק ילדים ולהימנע ככל האפשר ממשחק בקפצונים מכל סוג. במידה ובכל זאת נוצרה פגיעה מקפצונים, יש לשטוף את המקום במי ברז, לחבוש את האזור הפגוע ולהגיע מהר ככל האפשר למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

משלוח מנות: יש להקפיד כי משלוחי מנות לילדים מתחת לגיל 7, לא יכילו דברי מאכל קטנים ופיצוחים כגון: סוכריות קשות קטנות, שקדים, בוטנים, אגוזים, קשיו וגרעינים. בנוסף, חשוב להקפיד שלא יכילו חלקי פלסטיק קטנים, בכדי למנוע סכנה של שאיפה לריאות.

תחפושות ואיפור: חשוב מאוד להקפיד על רכישת תחפושות שעברו בדיקה של מכון התקנים וכן לוודא כי התחפושות חסינות מפני אש ואינן מרכיבות נוצות, נייר, קרטון וצמר גפן. חשוב לוודא כי הילדים שומרים על מרחק מאש, במיוחד כאשר חובשים כובעים ופאות. בנוסף, מומלץ להשתמש רק במוצרי איפור המאושרים על ידי משרד הבריאות. במידה וקיים חשד לתגובה עורית כתוצאה משימוש במוצרי האיפור, הטיפול המומלץ הוא לשטוף את האזור במים ולפנות לעזרה רפואית.

בקבוקי ספריי וקצף: בקבוקי תרסיס וקצף מכילים חומרים כימיים, אשר עלולים להיכנס לעיניים ולגרום לפגיעה. לכן ההמלצה היא להימנע משימוש בבקבוקים אלה. אם בכל זאת משתמשים בבקבוקים אלה, חשוב להקפיד שלא להתיז אותם לכיוון העיניים. במקרה של צריבה בעין כתוצאה ממגע עם החומרים הללו, יש לשטוף את העיניים במי ברז ולפנות לקבלת טיפול רפואי.

דפנה זיו - בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מסבירה כי חג פורים הוא חג בו ילדים נחשפים לכמויות רבות של ממתקים במשלוחי המנות ולאוזני המן, ולכן עלולים לאכול בעיקר ממתקים ולוותר על אכילת מזון מזין, החשוב וחיוני לגדילה תקינה. מומלץ להסביר לילדים את חשיבות השמירה על מסגרת של תזונה נכונה גם כאשר מקבלים משלוחי מנות ולשים את הגבול במקום המתאים, מומלץ מאוד להגביל את צריכת המזון המתוק או החטיף לאכילה לממתק או חטיף אחד ביום, לאחר ארוחה מזינה. את משלוחי המנות מומלץ להכין ביחד עם הילדים בבית, כך ניתן לתכנן מה יכיל משלוח המנות. מומלץ לבחור בממתקים ללא צבעי מאכל מלאכותיים .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל.