הודעה לעיתונות

הכלב מתגרד ומתעטש? יכול להיות שהוא סובל מאלרגיה

כמו בני האדם שסובלים מאלרגיה, כך גם כלבים וחיות מחמד אחרות סובלים מהתופעה המטרידה. ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מרחיב על התופעה אצל כלבים ועל הדרכים לטפל בה במהירות וביעילות.

כיצד ניתן לזהות אלרגיה אצל כלבים?
הסימן השכיח ביותר לאלרגיה הוא גרד. הגרד יכול להופיע במקומות שונים בגוף ולעיתים ילווה בריח אופייני ובנשירת שיער מקומית. עם זאת גם תסמינים נוספים כמו דלקת עור אטופית, אסתמה, נזלת ופריחה בעור (אורטיקריה) יכולים להעיד על אלרגיה.

איך מטפלים בסוגי אלרגיות?
האלרגיה השכיחה ביותר אצל כלבים היא אלרגיה לפרעושים. במקרה זה יש להקפיד על טיפול מונע רציף. אלרגיה נוספת היא אלרגיה לגורם סביבתי (atopy) שיכולה להיגרם לדוגמה מקרדית האבק (יצור מיקרוסקופי), אבקני פרחים, עובש ועוד. אם מדובר באלרגיה עונתית ניתן להיערך לקראתה ולצמצם עד כמה שניתן את הגורמים לה.
אלרגיה נוספת היא אלרגיה למזון שברוב המקרים נובעת ממרכיב ספציפי כמו חלבון או פחמימה. הטיפול במקרה זה הוא מתן מזון היפואלרגני מותאם לכלב.
ניתן לטפל באלרגיות על ידי תרופות שממתנות את התגובה החיסונית כגון אנטי-היסטמינים וסטרואידים. תרופות אלה הן תרופות מרשם ויינתנו רק על ידי הווטרינר המטפל. במקרים של אלרגיות חריפות ניתן גם לטפל על ידי חיסון.

חושבים שהכלב סובל מאלרגיה? גשו לווטרינר
ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "תופעת האלרגיה אצל כלבים שכיחה אבל בהחלט ניתן לטפל בה ולהקל על סבלם גם על ידי טיפול מונע וגם על ידי טיפול תרופתי. כשמתגלים סימנים מחשידים לאלרגיה יש לפנות לווטרינר לייעוץ ולקבלת טיפול מיטבי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל.