מפרסם: אוניברסיטת בר אילן
תאריך: 24/03/2019 16:55
נושא:

תחרות רובוקאופ

יום ה', 04 אפר' 2019 בשעה 08:00
מיקום: אוניברסיטת בר אילן
כתובת: אולם הספורט (בניין 501) אוניברסיטת בר אילן, רמת גן (מפה)
משך: 8 שעות וחצי
תחרות רובוקאופ
תחרות רובוקאופ
תחרות רובוקאופ
תחרות רובוקאופ
הודעה לעיתונות

האם רובוטים יחליפו את הכבאים?

אוניברסיטת בר-אילן תארח את התחרות הארצית רובוקאפ ג'וניור במטרה לעודד צעירים ללמוד מקצועות טכנולוגיים

ד"ר אלי קולברג, הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן: בנות ובנים מכל הארץ לוקחים חלק בתחרות שמעודדת סקרנות וחשיבה טכנולוגית. בכל שנה גדל אחוז הבנות שלוקחות חלק בתחרות וכעת הוא עומד על כ-30% מסך המשתתפים" .

הזוכים בתחרות ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית באוסטרליה

יום ה, 4.4.2019, בין השעות 08:00-16:30 אולם הספורט (בניין 501), אוניברסיטת בר-אילן

ביום ה, ה-4.4, תארח אוניברסיטת בר-אילן את תחרות הרובוטיקה הארצית השנתית "רובוקאפ ג'וניור", המתקיימת זו השנה השמינית. רובוקאפ ג'וניור הינה תחרות רובוטיקה, המיועדת לתלמידי יסודי, חט"ב ותיכון. השנה ישתתפו בתחרות כעשרים תיכונים וחטיבות ביניים מרחבי הארץ, שיתחרו בשלושה סוגי תחרויות .

מטרת תחרות רובוקאפ ג'וניור, לעודד את סקרנות התלמידים בנושא והעלאת המוטיבציה שלהם ללימודי טכנולוגיה. התחרות אף מכוונת ללימוד מבוסס פרויקטים לתלמידי תיכון ,עם מיקוד על עשייה וסביבה תומכת שבאמצעותה התלמידים יכולים לגדול תוך הרחבת הידע שלהם. בדגש על חינוך, ידע, יצירתיות, חדשנות, שיתוף פעולה, עבודה סביב פרויקט, קבלת החלטות , ועד עמידה בלוחות זמנים. באמצעות "רובוקאפ", ניתנת לתלמידים האפשרות להיחשף לשטח הרובוטיקה המלהיב, ואף להתנסות בתכנון ופיתוח יכולות טכנולוגיות וחברתיות, באמצעות שילוב תחומי האלקטרוניקה, חומרה, תוכנה, בקרה, עבודת צוות ופיתוח מערכת אוטונומית.

ד"ר אלי קולברג, פקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן: "אנו תומכים בפרויקטים מסוג אלו, במטרה לעודד מצוינות בתחומי הטכנולוגיה בקרב תלמידי תיכון, משתתפי התחרות הם דור העתיד. מטרה נוספת ולא פחות חשובה - עידוד בנות להשתלב במקצועות טכנולוגיים".

שלושת סוגי התחרויות במסגרת אירוע "רובוקאפ ג'וניור" : משחק כדורגל של שני רובוטים מול שניים אחרים, ריקוד רובוטים והצלה של רובוטים.

1. כדורגל בין רובוטים- משחק בין שני רובוטים מול שניים אחרים, מתקיים במגרש בגודל של 2.43 ס"מ * 1.82 ס"מ, המדמה מגרש כדורגל אמיתי בעיצובו ובצבעיו. כדור המשחק יכול להיות משדר קרינת IR שנקלטת על ידי חיישני הרובוטים או כדור צבעוני שמתגלה באמצעות מצלמה. משך המשחק 25 דקות כאשר כל מחצית 10 דקות ו5 דקות הפסקה. ישנם חוקים לגבי החזקת הכדור, הבקעת שערים, קנסות ועונשין וכו' (ישנה מגבלה על גודל הרובוטים).

2. תחרות הריקודים- הרובוטים מבצעים ריקודים בין דקה אחת לשתי דקות על פי מוסיקה שבחרו התלמידים, ובין הקריטריונים בוחנים את התכנות, המבנה, יצירתיות, כוריאוגרפיה, תלבושות ועוד. התלמידים יכולים לצרף גם רקדנים אנושיים לצידם של הרקדנים המכניים.

3. תחרות ההצלה- איך זה עובד? הרובוט עוקב אחר פס שחור על רקע לבן בתוך מספר חדרים, שחלקם במפלס תחתון וחלקם במפלס עליון שמחובר באמצעות שיפוע למפלס התחתון. על הפס לאורך המסלול מודבקות דמויות מבריסטול או מניר כסף. הרובוט צריך לזהות את ה"קורבנות" האלו ולעבור את כל החדרים. זיהוי ה"קורבנות" מתבצע על ידי עצירה של שתי שניות מעל ה"קורבן" והבהוב נורה. דרגות הקושי מתבטאות במסלול מתפתל, מרווחים של 30 ס"מ שבהם נפסק המסלול, עקיפת מכשולים, טיפוס בשיפוע וזיהוי ה"קרבנות". במהלך מסלול הרובוט הולכים וגדלים הקשיים המוצבים בפני הרובוטים, החל מהפסקות בפס, עיקולים חדים, מכשולים גדולים במסלול התנועה, העלמת הפס מהמסלול, התגברות על שיפוע, במפרים לעצירת מהירות, ומשטח רצפה זרוע במכשולים קטנים. זירת הצלה נוספת היא זירת המבוך שבה ניתן לשנות את "קירות" החדרים, והקרבנות הם גופי חימום שמדמים חום אנושי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוניברסיטת בר אילן.