מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 25/03/2019 12:17
נושא: ספרות
עיצוב: יאנה סגל
עיצוב: יאנה סגל
הודעה לעיתונות

ספר חדש למחברת רב המכר עטור השבחים "גולם במעגל" והרומנים המוערכים "ריקוד על המים", "ביקור התליין" ו"סונטה"

== "ברבורים בג'רוזלם ביץ'", ספרה החמישי של הסופרת, העורכת והמבקרת לילי פרי, מתאר חתונה, לכאורה, חתונה מבדרת להפליא, פרועה, רוויית הומור, שנינות ומתח. כל הדרך לחופה ברור שאיחוד המשפחות הזה, משתי קהילות בלתי אפשריות יפיל חללים, אבל בינתיים הוא מאתגר את התקינות הפוליטית הרווחת בימינו באמירות נוקבות על נאמנויות משפחתיות עד מוות, פטריארכיה בתפארתה ומטריארכיה חתרנית.
==

"חבל, חשבה הכלה, איך לא הספיקה כמעט כלום מחלומותיה המתוקים שרקמה בברלין, בלימודי המוזיקה שלה ובזרועותיו של המלחין הצעיר והמבריק שאהב אותה… והנה, הכול הולך להיגמר כאן, בחתונת הבלהות הגרנדיוזית במלון הפאר ג'רוזלם ביץ‘: לנגד עיניהם הבוחנות של אלפי זרים, היא תינשא לאחד מתוך תשעה אחים, של משפחה דמוית-מאפיה, מרקע טטרי קשוח."

״ברבורים בג׳רוזלם ביץ׳״ הוא קומדיה סיוטית פרועה, הנמסרת, ביממה דחוסה אחת, ספק מפי מספר כול-יודע, שבעצם אינו רוצה לדעת וכמו בעל כורחו נאלץ לדעת הכול; וספק מפי הגיבורה, שמבינה פתאום בליל חתונתה שהיא מריונטה באינטריגות של אחרים - ואולי דווקא מורדת חצופה, המשתחררת משלטונם?

פרי טווה בווירטואוזיות ספק אגדה, ספק חלום סוריאליסטי המתפענח לאיטו, באמירות נוקבות על נאמנויות משפחתיות עד מוות, יריבויות מושתקות, פטריארכיה בתפארתה ומטריארכיה חתרנית - כשאנשים רגילים לכאורה נעשים נסיכים ונסיכות של פיוט ורומנטיקה גדולים מהחיים.

העלילה הסהרורית, שנרקחה מחומרים צבעוניים של טלנובלה - יהלומים וכוח, תשוקות מפוספסות, מחולות ואלס ושוקולד שווייצרי, פחד ואמביציה, כסף וכבוד - לובשת ממדים מרהיבים ובלתי צפויים בספרה החמישי, המענג והמפתיע של לילי פרי.

לדברי פרופ' גבריאל מוקד, מתוך מאמר פנורמי על יצירתה של פרי שיפורסם בקרוב: "עתה, על רקע שהוא כבר רקע של חמשת הרומנים, נוכל לנסח ולסכם כמה דברים לגבי כלל הפרוזה של לילי פרי. ראשית, נוכל לומר שסופרת זו היא אחד הכוחות המבטיחים בסיפורת שלנו, ואנו סקרנים לגבי כל יצירה שלה בעתיד. במקום שתהיה מעין "כוח אפור" ולא נוכח בצורה מספקת בתשומת הלב הציבורית, היא רשאית בהחלט להיחשב לאחת הדמויות המרכזיות בסיפורת הנשית שלנו – עם השלכות ברורות גם על כלל הסיפורת שלנו כיום."

לילי פרי היא בת בכורה להורים ילידי רומניה, אביה היה טייח ופועל תע"ש ואמה עקרת בית. פרי נולדה בחדרה וגדלה מגיל תשע בנתניה. בצהלימודיה בפילוסופיה כללית ויהודית באוניברסיטת תל אביב. במשך הנים הייתה עיתונאית ועורכת ב"העולם הזה", "על המשמר" וב"ידיעות אחרונות".

החל משנת 1978 ועד היום (2018) משמשת כעורכת ספרים: עיון, פרוזה ושירה; ערכה עד היום מאות ספרים. בשנת 2002 זכתה פרי בפרס אולשוונג לספרות, ובשנת 2006 זכתה בפרס היצירה לסופרים עבריים על-שם ראש הממשלה לוי אשכול.

עד היום התפרסמו שישה ספרים פרי עטה, חמישה מהם רומנים ואחד, "שיגיונות קטנים", בשיתוף יורם ברק, הוא ספר עיון.

ספרה, "גולם במעגל", ראה אור בחמש מהדורות בהוצאת כתר ויצא לאור בשנית בהוצאת ידיעות אחרונות בשנת 2003. הספר עובד לסרט שזכה בחמישה פסטיבלים שונים. בשנת 1993, הומחז, ועלה כהצגת יחיד בבמות שונות.

לילי פרי. "ברבורים בג'רוזלם ביץ'". הוצאת טוטם ספרים. עיצוב הכריכה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין. 202 עמ'. מחיר: 89 ש"ח.

ניתן לרכוש באתר טוטם ספרים בכתובת: https://tinyurl.com/y6ssphav

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.