מפרסם: גיל לבנוני- תקשורת טובה
תאריך: 28/03/2019 10:49
נושא: ספורט
מורן רודיטי. כבר הבטיח מקום באליפות העולם
מורן רודיטי. כבר הבטיח מקום באליפות העולם
אווה פביאן. תחרות ראשונה חשובה כישראלית
אווה פביאן. תחרות ראשונה חשובה כישראלית
הודעה לעיתונות

הסבב האירופי במים פתוחים מגיע לאילת: גדול יותר, איכותי יותר

התחרות תיערך ביום ראשון הקרוב בחוף הרויאל ביץ', ותכלול את הנבחרות הטובות בעולם * תחרות צמודה גם בין הישראלים * הפרס למנצחים: כרטיס לאליפות העולם * מנכ"ל איגוד השחייה אמיר טיטו: "נרגשים לפתוח את עונת התחרויות האירופית, המירוץ למדליה אולימפית בטוקיו מתחיל באילת"

הסבב האירופי במים פתוחים למרחק האולימפי של 10 ק"מ ייערך באילת ביום ראשון הקרוב ואמור לשבור שיאים. התחרות מהווה מבחן לנבחרות החזקות בעולם - צרפת, רוסיה, גרמניה ועוד – ותכריע מי ייצגו אותן באליפות העולם הקרובה שתיערך בחודש יולי בדרום קוריאה.
נבחרת צרפת, החזקה בעולם, שולחת לאילת לא פחות מאשר 35 שחיינים שיתמודדו על שני כרטיסים לייצוג באליפות העולם ובהם אלופי העולם המכהנים אורלי מולר, אנטון אוליבייה וריימונד אקסל.
אורלי מולר סיימה באולימפיאדת ריו במקום השני, אבל נפסלה בקו הסיום בטענה שדחפה ספורטאית מאיטליה. היא ודאי תעשה הכל שלא לפספס את הסיכוי למדליה בטוקיו.
גם השחיינים של הרוסים והגרמנים ינהלו קרבות של להיות לחדול ובכלל זה מדליסט הכסף מאליפות העולם, הרוסי יבגני דרטסב והגרמנים רוב מפלס (מדליסט מאליפות העולם 2015) ואנדראס וושבורגר (שמיני באולימפיאדת לונדון).
נבחרת ישראל תתייצב בהרכבה החזק שלה וצפוי קרב בין השחיינים השואפים להגיע לאולימפיאדה. לצד מתן רודיטי, שסיים חמישי באליפות אירופה האחרונה ובכך הבטיח את השתתפותו באליפות העולם, ינסו יובל ספרא, שחר רסמן, שי טולדנו ואחרים להצטרף לכבוד.
גם ההתמודדות בין הנשים הישראליות צפויה להיות ברמה הגבוהה ביותר אי פעם. העולה החדשה אווה פביאן, שזכתה במדי ארה"ב (2016) באליפות אמריקה (פן-אם) למרחק האולימפי, קיבלה לפני ארבעה חודשים את האישור של איגוד השחייה העולמי לייצג את ישראל. מולה תתחרה המדורגת שמינית לנערות באירופה, בת ה-19 עדן גרלואנצה.
בסך הכל צפויים להשתתף למעלה מ-120 שחיינים במשחה האולימפי - מה שחייב את המארגנים לפצל את התחרות לגברים ולנשים.
קודם לסבב האירופי תיפתח אליפות ישראל במים פתוחים ביום שישי עם משחה ל- 5 ק"מ ובשבת ייערך המשחה הקבוצתי הכולל 2 נשים ו-2 גברים מכל אגודה.
הזינוק למשחים בשעה 08:30 בבוקר בחוף הרויאל ביץ' באילת.
מנכ"ל איגוד השחייה, אמיר טיטו: "כבכל שנה אנחנו נרגשים לפתוח את עונת התחרויות האירופית של השחייה במים פתוחים. התחרות הקרובה תהיה התחרות החזקה ביותר שאירחנו, אשר מהווה את הקריטריון לאליפות העולם ביולי בדרום קוריאה. מבחינת מדינות רבות המירוץ למדליה אולימפית בטוקיו מתחיל בסוף השבוע הקרוב באילת, לרבות אלופי עולם ואלופים אולימפיים שיגיעו להתמודד. אנו מצפים לתחרות הישגית ברמה הגבוהה ביותר ומאחלים בהצלחה לכל השחיינים שלנו".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.