Pirouette (courtesy of the artist)
Pirouette (courtesy of the artist)
Lina Lapelytė. Candy Shop (courtesy of the artist)
Lina Lapelytė. Candy Shop (courtesy of the artist)
Ladies (courtesy of the artist and Living art museum)
Ladies (courtesy of the artist and Living art museum)
הודעה לעיתונות

CANDY SHOP AND OTHER DANCES - קאנדי שופ וריקודים אחרים

שלושה מיצגים ושיחה
עם האמנית הליטאית לינה לפליטה
במסגרת פסטיבל "סיפור ליטאי"
פסטיבל תרבות בתל אביב 2019
16 באפריל במוזיאון תל אביב לאמנות
כניסה חופשית בהרשמה מראש

CANDY SHOP AND OTHER DANCES הוא אירוע המוקדש ללינה לפליטה (Lina Lapelytė), מהאמנים המובילים בליטא בתחום המיצג העכשווי וחקר הצליל, אמנית שהפרקטיקה שלה מושרשת עמוק בתוך המוזיקה והתרבות הפופולריות.
במשך הקריירה שלה חקרה לפליטה צורות שונות של מיצג וחצתה גבולות בין ז'אנרים, תוך שהיא מערבת בין טקסים עממיים למוזיקת פופ ואופרה. יצירתה מרבה להתייחס לסטריאוטיפים מגדריים, להזדקנות ולגעגוע. האופרה שלה “Sun&Sea” (יחד עם רוגילה בארדז'וקייטה, וייווה גרייניטה ), נבחרה לייצג את ליטא בביאנלה ה-58 בוונציה, בביתן הליטאי שלראשונה יציג נשים בלבד.
האירוע במוזיאון ישלב שלוש יצירות, שאחת מהן תבוצע על ידי האמנית עצמה. על מנת לחוות את היצירות ינועו האורחים בין חללים שונים במוזיאון. הערב יסתיים בשיחה בין האמנית ורותי דירקטור, האוצרת לאמנות עכשווית במוזיאון תל אביב לאמנות.
המיצגים: Piruette“" , "Ladies" ,Candy Shop - the Song“"

פירואט 2017-2018
בביצוע אילבה יואודפושיטה, ליודס מוצקונס הוא מופע לרקדנית בלט לשעבר ונגן סקסופון. המופע הוצג לראשונה בתערוכת יחיד של לפליטה פירואט בגלריה "רופרט" בווילנה, תערוכה שנבעה כולה מהעניין המתמשך של האמנית בתהליך ההזדקנות, במחזורי החיים, בפגיעות האדם ובקודים התנהגותיים.

ליידיס

בביצוע ויולטה אאוקשטקלניטה, ניוֹלה פלאבינסקייטה, דנוּטה מיקלאוסקיינה, יוּדיתה קונדרוטיינה מעל שלושים שנה מנגנות ארבע ה"ליידיס" — ויולטה, ניוֹלה, דנוּטה ויוּדיתה — בקאנקלס (נבל אופקי) בתזמורת הזמר והמחול הלאומית של ליטא, המורכבת מזמרים, רקדנים ותזמורת של כלי נגינה מסורתיים. לרוב הן מנגנות בתפקידי ליווי. כאן הן הגיבורות הראשיות של המופע.

קאנדי שופ (השיר), 2013

בביצוע לינה לפליטה ומעבדת אותו למעין שיר ערש על אודות יופי, מגדר 50 Centלפליטה לוקחת את להיט הראפ הבוטה מאת והיומיומי. היא מבצעת את השירים באמצעות אקורדיון, מקלדת וקול ועושה שימוש בטקסטי היפ־הופ להזמין חשיבה מחדש על הררכיות של כוח

האירוע יתקיים ב16 באפריל, יום שלישי בשעה 19:00 במוזיאון תל אביב.
הכניסה חופשית בהרשמה מראש בטל': 03-6077070 6077000- 03 ובאתר המוזיאון

האירוע יעלה במסגרת פסטיבל "סיפור ליטאי" שהינו פסטיבל תרבות רב תחומי החושף את הקהל הישראלי לסצנת האמנות הליטאית ומציע הצצה לזווית התרבותית העכשווית המובילה של המדינה. הפסטיבל החל במרץ האחרון ויימשך עד ה1 ביוני בתל אביב. בין אירועי הפסטיבל הבאים: אירוע המוקדש ללינה לפליטה, מהאמניות המובילות בליטא בתחום המייצג העכשווי וחקר הצליל. ב"תדר" יתקיים ערב שיוקדש למוזיקת אינדי ולמוזיקה אלקטרונית עכשוויות מליטא. סרט ליטאי יוקרן בבכורה בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי דוקאביב. הפסטיבל ינעל בחשיפה ראשונה של מחול ליטאי עכשווי מוביל על במות המחול הישראלי במרכז סוזן דלל.

הפרויקט הוא פרי יוזמתה של נספחת התרבות הליטאי בישראל אלנה קידושיוטה. נספחת התרבות מהווה חלק מעמדה של הסגל הדיפלומטי בשגרירות ליטא בישראל והינה כפופה למשרד התרבות הליטאי. יחד עם מכון התרבות הליטאי הם יוזמים ומקיימים אירועי תרבות ויוזמות שונות בישראל.

המכון הליטאי לתרבות (LCI) הוא ארגון ממשלתי שמתוקצב על ידי משרד התרבות של הרפובליקה הליטאית. המטרה העיקרית של המכון היא לקדם תרבות ליטאית בחו"ל ולייצג את ליטא בעולם דרך תרבות

[https://www.facebook.com/LithuanianCultureinIsrael/
]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.