מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 08/04/2019 13:48
נושא: ספרות
על הכריכה: וינסנט ואן גוך, שדה חיטה עם עורבים (1890) עימוד: אלף עד תו, יבנה.
על הכריכה: וינסנט ואן גוך, שדה חיטה עם עורבים (1890) עימוד: אלף עד תו, יבנה.
הודעה לעיתונות

יכולות כתיבה וירטואוזית שהמתינו עד גיל 65, כדי לפרוץ.

משורר ותיק שהיה ידוע עד היום רק בשיריו האהובים מאתר "במה חדשה" בו צבר אלפי מעריצים, מוציא סוף סוף את ספר השירה הראשון שלו.

ינון יהל הוא לא עוד משורר מבוגר שמוציא ספר. אף על פי שהוא בן 65 (יליד 1954) הוא מצליח להביע בספרו הראשון "תחזית לתכנית פעולה" יכולות שירה וירטואוזיות ומקוריות שהובילו מאות אלפי קוראים לעקוב אחר כתיבתו בפלטפורמה האינטרנטית המוכרת "במה חדשה".
הספר מורכב מחלקי חייו יוצאי הדופן: בגיל 4 היגרו הוריו לארצות הברית והתגרשו שם. בגיל צעיר (8) חזר לארץ וגר בקיבוץ לבדו, כשעוד התמודד עם גמגום קשה ואף לא ידע עברית. בגיל 12 עבר לחיפה, שם התגלו כישרונותיו והוא סיום בהצטיינות את בית הספר "הריאלי" בעיר. לאחר מכן נלחם בסיני במלחמת יום כיפור וטעם מטעם הפצצות מקרוב. מות אמו ניצולת אושוויץ ופלאשוב בתאונת רכבת בשנה שאחרי ועוד שלל אירועים בחייו, השפיעו רבות על כתיבתו והפכו את אותה שנה קשה לשגשוג ופוריות יצירתית. כך ניכר בשיריי הספר "תחזית לתכנית פעולה". ("וְהָאֵם הַבּוֹכִיָּה הַזּוֹעֶקֶת שֶׁבֶר/אֵלֵי קֶבֶר כָּרוּי/טוֹבַעַת בִּזְרוֹעוֹת צַנְחָן חָסוֹן/תּוֹבַעַת בִּקְרִיאָה מְפַלַּחַת מֵרִבּוֹן הַכֹּל/לָמָּה, לָמָּה הוּא/לָמָּה הוּא, לָמָּה/וְלֹא אַתָּה" - מתוך השיר: "למוות עיניים משלו")
בדומה ליהודה עמיחי שהצטרף בראשית דרכו כמשורר, בגילו המבוגר, אל חבורת "לקראת" כך גם יהל חובר לחבורת השירה הצעירה מ"הוצאה עצמית – הוצאה לאור". הקשר שלו לחבורת "לקראת" המיתולוגית הינו גם בכך שהוא למעשה היה האדם האחרון ששוחח בטלפון עם המשורר דוד אבידן. כמו כך, גם ניהל חלופת מכתבים ודיאלוג ממושך עם נתן יהונתן. שירתו משלבת את דורות העבר יחד עם הגל החדש שבשירה העברית שנוגע בתחומים כגון: מוות, סקס, רוקנרול וחלומות שלא מתגשמים.

ינון יהל. "תחזית לתכנית פעולה". הוצאה עצמית הוצאה לאור. עורך: יואב סרוסי גלבוע.
על הכריכה: וינסנט ואן גוך, שדה חיטה עם עורבים (1890) עימוד: אלף עד תו, יבנה.
62 עמ' מחיר: 49 ₪. להשיג בחנויות הספרים העצמאיות.
לרכישה אוןליין: https://greenbrothers.co.il/products/product-8555

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.