הודעה לעיתונות

תזכורת: היום! "אם חפצי חיים אנו" - ערב לזכרו של חיים הנגבי, חלוץ המאבק נגד הכיבוש

חיים הנגבי ז"ל ראוי מאד שנזכור ונזכיר אותו. החברים לדרך של חיים יוזמים ערב פוליטי לזכרו, אשר עומד להתקיים בתיאטרון הערבי-עברי ביפו בתאריך ה-17.4 שעה 5.30 בערב. חברים שהכירו אותו - חברים אישיים וגם חברים לדרך הפוליטית - יספרו על חיים הנגבי כפי שהכירו והוקירו אותו .

תזכורת: היום!
"אם חפצי חיים אנו" - ערב לזכרו של חיים הנגבי, חלוץ המאבק נגד הכיבוש
מיקום: התיאטרון הערבי-עברי ביפו, היום רביעי 17.4 בשעה 5.30 בערב (לא כפי שפורסם בטעות בהודעה קודמת)

חיים הנגבי היה במשך עשרות שנים פעיל בולט ומסור בצד השמאלי הרדיקלי של החברה הישראלית. לו ולחבריו בקבוצת "מצפן" שמורה זכות ראשונים - הם, לפני כמעט כל אחד אחר בישראל, הביעו התנגדות פומבית חד משמעית לשלטון הכיבוש על הפלסטינים - מיד לאחר שהשלטון הזה התחיל, בשנת 1967. באותו זמן היה קשה מאד להתנגד לכיבוש, ומי שהעז לעשות זאת ספג קללות ורדיפות חמורות. בשלב מאוחר יותר היה חיים הנגבי ממייסדי "גוש שלום" ופעיל מרכזי בו במשך שנים רבות. חיים הנגבי היה בן לקהילה היהודית העתיקה של העיר חברון, שם שימש סבו כרב ראשי ספרדי. הוא אהב את חברון בכל ליבו - ותיעב את המתנחלים הגזענים והכוחניים שהתמקמו בליבה. כל האמור הוא מעט מזעיר ממה שאפשר להגיד ולספר על חיים הנגבי, שהלך מאיתנו בשנה שעברה.

בזמן שהתחולל הטבח בחברון בשנת 1929 (תרפ"ט לפי הלוח העברי), תושבים ערבים בעיר - השכנים של הרב חיים בג'איו, סבו של הנגבי - סיכנו את חייהם, והצילו אותו ואת משפחתו מסכנה מוחשית של רצח. היו מקרים רבים אחרים כאלה: חלק גדול מבני הקהילה היהודית בחברון ניצלו ממוות בידי שכניהם הערבים, אשר גוננו עליהם בפני ערבים אחרים שהתכוונו להרגם. החלק הזה של מה שקרה שם כמובן אינו מוזכר בידי המתנחלים במובלעת בלב חברון אשר משתמשים בזכרון הטבח של תרפ"ט כמכשיר לעורר שנאה ותאוות נקם. חיים הנגבי נולד בשנת 1935, בן למשפחה אשר פונתה מחברון בידי ממשלת המנדט הבריטי. מה שקרה בחברון ב-1929 היה זכרון טרי וכואב של בני משפחתו - חיים הנגבי שמע על כך בילדותו ועסק כל חייו במאורעות האלה, משמעותם והשלכותיהם. אך טבעי שזכר המאורעות האלה ימצא מקום גם בארוע לזכרו.

מעבר לכך, יתקיים דיון מקיף בנושא "ערכים ופוליטיקה". ידברו שם אנשים שיכולים להחשב כמבטאים ערכים של אמת, שוויון, פיוס ושותפות. למי שעדיין נמצאים תחת רושם הבחירות שעברו עלינו זה עתה - בערב הזה לא תשמעו ניתוחים מפורטים בשאלות כגון מדוע הסתיימו הבחירות כפי שהסתיימו ולמה נתניהו ניצח וגנץ הפסיד. לעומת זאת, תוכלו לשמוע לא מעט על בעיות היסוד של החברה הישראלית ושל חיינו כאן - נושאים שכמעט לא עלו בתעמולת הבחירות של החודשים האחרונים, ובכל זאת יש להם השפעה מכרעת על תוצאות בחירות ועל כל דבר משמעותי אחר שקורה כאן.

אדם קלר - גוש שלום

---------------------------------------------------------
"אם חפצי חיים אנו"
ערב לזכרו של חיים הנגבי
יערך בתיאטרון הערבי-עברי ביפו, טיילת מפרץ שלמה 10
יום רביעי, 17 באפריל 2019

התכנסות: 5:30 אחר הצהרים
חיים האיש וחברון עירו
הקרנת קטע מסרטו שחל ערן טורבינר "חברון שבלב"
הטבח בחברון, תרפ"ט 1929
מנחה: אהוד עין גיל
פרופ' הלל כהן, אברהם בורג

חברים מספרים על חיים
מנחה: אבי גלזרמן
שמשון ויגודר, ראובן אברג'יל, ענת סרגוסטי, ב. מיכאל
מוזיקה: נעם ענבר

7:30 בערב
ערכים ופוליטיקה
מנחה: אבי גלזרמן
אמיר אורין: עדות של ילד, 1948
אמת: אבנר גבריהו, "שוברים שתיקה",
עורכת הדין לאה צמל
שוויון: קובי סניץ, פעיל נגד הכיבוש ובעד BDS
פיוס: רמי אלחנן, "פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני בעד שלום"
ד"ר אמל אבו סעד
שותפות: ד"ר נסרין שחאדה, "עומדים יחד"
רב שיח: שאלות ותשובות

לפרטים נוספים:
חווה לרמן 052-6548004
אבי גלזרמן:054-564288