מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 02/05/2019 08:31
נושא: טכנולוגיה והייטק
.
.
הודעה לעיתונות

לוגו חדש לרד האט – עיצוב עם הקהילה

בשנה שעברה יצאה רד האט (Red Hat) – הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח עם הכנסות של יותר מ- 3 מיליארד דולר בשנה, למסע פתוח ושיתופי במלואו, שמטרתו פיתוח וחידוש הלוגו ומערכת המיתוג שלה.

רד האט ידועה לא רק בנחישות ובמסירות שלה לטכנולוגיית קוד פתוח – בה יש תרומה וחשיבות רבה לשיתוף פעולה עם הקהילה; אלא גם בערכים כמו מריטורקרטיה – מינוי לתפקיד על בסיס כישורים ולא קשרים, השתתפות ושקיפות.

כאשר רד האט החליטה לשנות את הלוגו שלה לראשונה אחרי כמעט 20 שנה, היא קבעה לעצמה שני קווים מנחים. הראשון: לעבוד על כך בדרך שלה, כלומר בפתיחות. השני: לנצל הזדמנות זאת לא רק עבור שיפור הלוגו, אלא גם להצהרה ישירה על כיצד רד האט התפתחה במהלך 26 שנותיה.
חברים בקהילת הקוד הפתוח, לקוחות רד האט, שותפים לעסקים ועובדים (כולל כאלה שעל גופם הלוגו הוותיק של האיש עם כובע פדורה אדום על ראשו), הביעו את דיעותיהם. צוות המיתוג של רד האט אסף משוב מלקוחות ושותפים, חקר נתוני סקרים, וביצע סבבי עיצוב עד שהגיע לתוצאה הנחשפת עתה.
לרד האט הייתה בעיה פשוטה, והיא חיפשה פתרון פשוט: הלוגו של האיש עם הכובע נראה רע בפורמטים דיגיטליים, במיוחד במכשירים קטנים (כמו סמארטפונים), והיה זקוק לריענון. כאמור, בתהליך השתתפו אנשי הקהילה, שותפים ועובדים, אך זו לא הייתה תחרות עיצוב. לא הייתה הצבעה חד פעמית, אלא שיתוף פעולה ארוך להבטחת ניצחונו של החזון הטוב ביותר.

ברד האט אומרים כי הם מקווים שבלוגו המודרני והנועז יותר שלה, ניתן להכיר מידית את כל הדברים שלקוחות, שותפים וחברי הקהילה, אמרו כי הם מצפים להם מהחברה: תרבות של פתיחות, רוח של יצירה משותפת, רצון לחלוק ידע, נחישות, הקניית יכולות לאחרים (לא רק למכור להם), ומחויבות לעידוד קהילות שמסוגלות לפתור את אתגרי הטכנולוגיה הגדולים ביותר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.