מפרסם: טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור
תאריך: 13/05/2019 08:19
עדכון: 13/05/2019 08:28
נושא: אנרגיה
יזמי החברה: איתן וסלי, דדי לביד וד"ר דוד אלמגור
יזמי החברה: איתן וסלי, דדי לביד וד"ר דוד אלמגור
PREsenso Logo
PREsenso Logo
הודעה לעיתונות

הסטארט-אפ Presenso, המספק שירותי בינה מלאכותית בתעשייה, חתם הסכם שותפות אסטרטגית עם סימנס העולמית

במקביל הודיעה החברה כי קרן ההשקעות של חברת החשמל הפורטוגלית EDP הצטרפה אף היא כמשקיעה אסטרטגית בחברה

חיפה, ישראל, 13 במאי, 2019; חברת הסטארט אפ הישראלית Presenso, המתמחה בפיתוח פתרונות חיזוי תקלות במכונות תעשייתיות, הודיעה כי נבחרה ע"י Siemens להיות שותפתה האסטרטגית בתחום הבינה המלאכותית ולמידה חישובית לתחזוקת מכונות. פריסנסו הישראלית תתמוך בשירותי התפעול והתחזוקה של סימנס בעזרת ניתוח נתוני המכונות של סימנס ולקוחותיה בזמן אמת, ע"י פתרון האנליטיקה התעשייתית אותו פיתחה בשנים האחרונות.

פריסנסו משתמשת בלמידה חישובית אוטומטית (Automated Machine Learning) לניתוח ביג-דאטה תעשייתי בענן על מנת לזהות דפוסי התנהגות חריגים עדינים בין סנסורים ובין רכיבים, המצביעים על התפתחות של כשל במכונות הפועלות באתרי הלקוחות ברחבי העולם.

בנוסף לסימנס (Siemens) ניתן למצוא היום בין לקוחות החברה גם את הקונגלומרט ABB, חברת הנפט והגז הגרמנית DEA, חברת החשמל השוודית FORTUM ואת חברת החשמל הפורטוגלית EDP, שאף הצטרפה לסבב הגיוס האחרון והשקיעה השקעה אסטרטגית בחברה.
השקעתה של EDP נועדה להאיץ את אימוצה של המהפיכה התעשייתית הרביעית, Industry 4.0, גם בסקטור החשמל ותעשיית הגז, זאת לאחר שזיהתה את הפוטנציאל של פריסנסו בחיזוי תקלות ובמימוש הערך הטמון בהפחתת זמן השבתה לא מתוכנן והגדלת התפוקה וההכנסות.

ט'ורביורן פורס, מנכ"ל חטיבת שירותי האנרגיה, הנפט והגז של סימנס, אומר: "השילוב של חיישני הדור הבא של Siemens וטכנולוגיה מתקדמת של בינה מלאכותית אוטונומית של Presenso מספק ערך רב ללקוחותינו".

פריסנסו וסימנס כבר משתפות פעולה ומתקינות כעת את הפתרון המשותף באלפי מכונות הפועלות בתחנות כוח ובמתקני נפט וגז ברחבי העולם.

איתן וסלי, מנכ"ל Presenso, אומר: "אנחנו נרגשים מהחלטתה של המובילה העולמית, סימנס, לחבור אלינו בשיתוף פעולה אסטרטגי ומשמעותי אשר ירחיב באופן ניכר את הפריסה שלנו בשוק העולמי בד בבד עם מימוש חזון דיגיטלי משותף לתעשייה התהליכית".

סגן נשיא למו"פ ודאטה סיינס של פריסנסו, דדי לביד (בן לולו) אומר: "למידת מכונה אוטונומית (AutoML) מקבלת הכרה כפתרון מוביל לניתוח מידע וחילוץ תובנות תעשייתיות תחת קצבי ונפחי מידע גדולים. ההתקנה שלהם מהירה ויעילה ומצדיקה כי פריסנסו תמשיך ותבצע השקעות ניכרות בטכנולוגיה זו".

חברת הסאטרט-אפ Presenso הוקמה ב-2016 (תחת השם DeepSense) ע"י היזמים איתן וסלי, דדי לביד וד"ר דוד אלמגור.

החברה מספקת כלים לאנליטיקה תעשייתית המבוססת על בינה מלאכותית לצורך תחזוקה מונעת חזויה, תוך שימוש בחידושים בתחום מדעי המידע (Data Science), כגון למידת מכונה אוטונומית (AutoML). כלים אלה נגישים למומחי תחזוקה ואמינות, מבלי צורך להעסיק מומחים בתחום נְתוּנֵי העָתֵק (Big Data). הפתרון של פריסנסו זמין היום הן ליצרני ציוד (OEM’s) שמפתחים עכשיו את את שירותיהם בעידן המהמפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0) והן למשתמשי קצה המפעילים ומתחזקים את הציוד של עצמם. הפתרון חוזה כשלים במכונות ובכך מקטין את זמני ההשבתה ומגדיל את תפוקת הייצור של המכונות. עיקר החדשנות טמונה במיכון תהליך הבינה מלאכותית , כלומר כל תהליך עיבוד המידע המקדים, יצירת ובחירות תכונות מובהקות סטטיסטית שמרמזות על חריגות ובחירה ותיקוף בזמן אמת של אלגוריתמי למידה חישובית לניבוי תקלות, הינו אוטונומי.

החברה גייסה עד היום למעלה מ-3 מליון דולר, מונה כ-30 איש, ופועלת ממשרדיה שבחוף הכרמל בחיפה.

אודות היזמים
איתן וסלי, CEO - מהנדס מכונות ובעל רקע במנהל עסקים ובתוכנה.
בעבר עבד כאיש פיתוח למערכות בקרה והנעה בתעשייה וכמהנדס בחברת אפלייד מטריאלס.
בעל ניסיון רב בתכנון ופיתוח מערכות בקרה בקווי ייצור, תחקור אנליטי של מערכות אלו, תמיכה בלקוחות ותיקון מכונות שכשלו בקווי הייצור.

דדי לביד, CTO – מנהל מחקר, פיתוח ודאטה סיינס, אלגוריתמאי מומחה בתחום הלמידה החישובית וארכיטקט בכיר לתוכנה לעיבוד "ביג-דאטה". פרסם 2 מאמרי מחקר ושותף לכתיבת 12 פטנטים בתחומי הלמידה חישובית ובינה מלאכותית .בתפקידו הקודם עבד ברפאל, שם הוביל קבוצת תוכנה ואלגוריתם בפרויקטים גדולים, חלקם בעלי חשיבות לאומית.

ד"ר דוד אלמגור, יו"ר פעיל – בעל 3 תארים בהנדסת חשמל מהטכניון ומאוניברסיטת קליפורניה סן דייגו. איש הייטק ומנהל ותיק, איש עסקים מוביל בתעשייה ויזם סדרתי בתחומים שונים. הקים והוביל עד היום 7 חברות היי טק, האחרונה שבהן "פאנורמיק פאוור" שנמכרה לחברת סנטריקה.

קישורים לפרסומים קשורים:

  1. [Presenso, Siemens collaborate on AI driven predictive asset management]
  2. Presenso Announces Strategic Partnership with Siemens
  3. Siemens Energy partnering with Presenso for a real-time industrial analytics solution
  4. Presenso and Siemens Collaborate for Predictive Asset Maintenance
  5. Presenso partners with Siemens on AI predictive oil and gas maintenance
  6. Siemens Enters Strategic Partnership with Israeli Predictive Maintenance Startup Presenso
  7. EDP Invests in Presenso, Machine Learning-based Predictive Maintenance Solution Provider
לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור.