מפרסם: קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow
תאריך: 19/05/2019 12:08
עדכון: 19/05/2019 12:14
נושא: אקטואליה, חדשות, נשים, מגזין
הודעה לעיתונות

איפה התינוקת שנגנבה לפני 45 שנה?

יוכי כהן, היא חלק מקבוצת הורים שטוענים שתינוקם נגנב מהם בשנות ה70'. כיום היא נמצאת בקמפיין מימון המונים בכדי לגייס כסף מהציבור שיסייע לה להפיץ את הסיפור ברבים. יוכי משוכנעת שבסוף המסע, היא עוד תמצא את ביתה שנגנבה ממנה. ראיון.

"נעים להכיר, אני יוכי כהן ואני רוצה לשתף אתכם בסיפור האישי שלי. סיפור קשה ומצמרר, סיפור שאני מקווה שיהיה לו סוף טוב". במילים אלו פותחת יוכי כהן את פנייתה הנרגשת לציבור, בקמפיין מימון ההמונים שהיא השיקה לאחרונה.

כשהייתה בת 23, ילדה יוכי את בתה הבכורה בבית חולים השרון שבפתח תקווה. התינוקת שנולדה בלידה מוקדמת בסוף חודש שמיני, נלקחה לפגייה מחוץ לשטח בית החולים, מספר דקות לאחר לידתה.
יוכי זכתה לחבק את בתה, חיבוק ראשון. התינוקת בכתה ונראתה בריאה לחלוטין. יוכי לא ידעה שיהיה זה גם הרגע האחרון שבו תזכה לראות את התינוקת שלה. שזו תהיה הפעם האחרונה שהיא תזכה לחבקה.
"נאמר לי כי היא נלקחה לפגייה של ויצו שנמצאת מחוץ לבית החולים - בקרייה בתל אביב", מספרת יוכי. "שאלתי ללא הרף את הצוות הרפואי לשלומה של ילדתי, מהם נמסר לי כי היא בסדר גמור, משמיעה קולות ומתפתחת יפה".
הרמז הראשון לתעלומה שעומדת להתרגש הגיע כבר בימי האשפוז, כשהייתה יוכי מוכנה לשחרור מבית החולים. יוכי ניגשה אל התינוקייה בכדי לברר מה שלום התינוקת. יוכי מספרת כי "האחות מבית החולים התקשרה לפגייה של ויצו בכדי לשאול, "מה עם התינוקת של כהן יוכבד" והאחות בפגייה צרחה: "תפסיקו לשלוח אנשים, כהן יוכבד, אין כאן כהן יוכבד ותפסיקו עם השטויות שלכם ! ". באותו הרגע הבנתי שגנבו לי את הילדה וברחתי מחוץ לכתלי בית החולים".
לאחר זמן קצר נמסר ליוכי כי התינוקת נפטרה והיא מוזמנת לעזוב את בית החולים. כך, ללא תעודת פטירה או תעודת לידה. יוכי, יולדת צעירה ותמימה בתחילת שנות ה70' של מדינת ישראל, שוחררה לביתה עם תחושה חזקה שמשקרים לה וילדתה בעצם נגנבה.
כ – 45 שנים אחרי, העלתה יוכי פוסט בפייסבוק שבו היא מגוללת את סיפורה הקשה. בעקבות הפוסט פנו אליה מאות אימהות, כולן עם סיפור דומה, על אותו בית חולים, עם אותה אחות ואותו רופא. יוכי כהן התראיינה בעקבות הפוסט למספר אמצעי תקשורת ויצרה הד ציבורי. נראה כי נחשפת כאן למעשה פרשת חטיפה שלמה נוספת, שלא נחשפה עד כה, במנותק מהסיפורים הידועים על פרשת חטיפת ילדי תימן והבלקן.

בימים אלו ובעקבות ההד הציבורי, יוצאת יוכי כהן בקמפיין מימון המונים במטרה להגדיל המודעות לפרשה. "אני חולמת להפיץ את הסיפור באמצעות סרט דוקומנטרי וספר ביוגרפי. לצורך כך אצטרך את התמיכה שלכם, הכלכלית והנפשית", כותבת יוכי בעמוד קמפיין הגיוס באתר Drove . "הקמפיין הזה הוא עוד חשיפה ועוד סיכוי להגיע לאוזניים הנכונות. להגיע לאוזניים של הבת האבודה שלי וכך אולי להתאחד עמה מחדש".
עמוד התמיכה באתר Drove :
https://www.drove.com/campaign/5c85270b3d78160001c91b0c

צפו בראיון אישי עם יוכי כהן עם נתנאל סמריק בקישור הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=P9qeNS2-QN8&t=5s

לפרטים נוספים ולתאום ראיונות עם יוכי כהן, אנא פנו למנהל השיווק והפרסום ב ContentoNow :
אלון חסיד: 054-6668988 או במייל: [email protected] או ליוכי כהן: 0544923733

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow.