הודעה לעיתונות

הטרור משתלט על אונר"א: בתום ספירת הקולות בבחירות לוועדי אונר"א נוצרה קואליציה של החמאס

בתום ספירת הקולות בבחירות באונר"א נוצרה קואליציה של חמאס, הג'יהאד וחז"ע. תוצאות אלו התקבלו באמצעות גורמים באיגוד העובדים של אונר"א המצוטטים באתר האינטרנט הרשמי של תנועת חמאס.

הרשימה המקצועית המאוחדת, בראשה עומד אמיר אל-מסחאל, זכתה ברוב מוחלט בבחירות שנערכו ב-24 באפריל 2019 לאיגודי העובדים של אונר"א ברצועת עזה המייצגים למעלה מ-11 אלף עובדים.

תוצאות הבחירות לאיגוד הפקידים של אונר"א - הרשימה המקצועית המאוחדת בראשות אמיר אל-מיסחאל, הנתמכת ע"י חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, זכתה ב-21 מושבים מתוך 27, הקבוצה המזוהה עם מוחמד דחלאן זכתה ב-4 מושבים, החזית הדמוקרטית במושב אחד ומועמד עצמאי זכה במושב.

תוצאות הבחירות לאיגוד המורים של אונר"א - הרשימה המקצועית המאוחדת זכתה בכל 11 המושבים.

תוצאות הבחירות לאיגוד עובדי השירותים של אונר"א - הרשימה המקצועית המאוחדת זכתה ב-3 מושבים, הקבוצה המזוהה עם דחלאן ב-3 מושבים והחזית הדמוקרטית באחד.

בכל פעם שהמרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון עומד בקשר עם דוברים מטעם אונר"א וכן עם המדינות התורמות מובטח שהחמאס לא ישלוט בוועדים וזאת על ידי יישום חסמים לעניין. תגובה זו זהה לזו שקיבל המכון לאחר כל מערכת בחירות ב-20 השנים האחרונות. תוצאות הבחירות מבטיחות את המשך תמיכתם הכלכלית של המדינות התורמות לארגון.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון.