מפרסם: לסקר את יעקב - תקשורת
תאריך: 20/05/2019 19:38
נושא:
ח"כ אריאל קלנר
ח"כ אריאל קלנר
הודעה לעיתונות

הצעת חוק: נפגעי אסון טבע (סיוע לבני משפחה), בעקבות האסון שארע לפני שנה בנחל צפית

ח"כ אריאל קלנר ממפלגת הליכוד הגיש לפני זמן קצר הצעת חוק: נפגעי אסון טבע (סיוע לבני משפחה), בעקבות האסון שארע לפני שנה בנחל צפית:

ב-26.04.18 ארע אסון בו נספו תשע נערות ונער מהמכינה הקדם צבאית בני ציון בזמן שהיו בטיול גיבוש בנחל צפית ונקלעו לשיטפון עז.

במלאת שנה לאותו אסון ולאור אי סדרים שהתגלו בטיפול במשפחות הנפגעים, הגיש לפני זמן קצר, ח"כ אריאל קלנר ממפלגת הליכוד הצעת חוק בנושא, שמטרתה להסדיר את נושא הטיפול בבני משפחה של נפגע אסון טבע.

קלנר מתייחס ואומר כי לא ניתן לדעת מתי יתרחש אסון טבע המביא לפגיעה בחיי אדם. אסון טבע, יכול להתבטא ברעידת אדמה, שיטפון או הצטברות חריגה של תופעות טבע בעלות היקף חריג או בעצמה חריגה, הפוגעות בחיי אדם.

עם זאת, דרך הטיפול בנפגעי אסון טבע לא שווה לרמת הטיפול בנפגעים אחרים, כדוגמת נפגעי תאונות דרכים. גם דרך מסירת ההודעה למשפחה איננה מוסדרת באופן הנדרש, בניגוד להסדרה הקיימת בחוק נפגעי תאונות דרכים (סיוע לבני משפחה), התשס"ב–2002.

פגיעה או מוות מאסון טבע הוא פתאומי וטראגי, ולכן דורש טיפול מסודר במשפחת הנפגע, כגון ליווי על ידי פסיכולוג או עובד סוציאלי, כדי להקל על מצוקת המשפחה.

קלנר מציע בהצעת החוק שהגיש להסדיר את הדרך למסירת ההודעה לבני המשפחה ואת דרך הטיפול בה לאחר האסון. אם הכריזה הממשלה שאירע אסון טבע, הכולל נפגעים, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יקים צוות היגוי אשר יבצע את התיאום וההיערכות הנדרשים לטיפול בבני המשפחה של הנפגע.

*ח"כ קלנר:* "מדובר בנושא חשוב וכואב שסביבו כל עם ישראל התעצב יחד מהטרגדיה הנוראית שהתרחשה ושלצערי עוד עלולה לקרות. בהצעת החוק שהגשתי עתה אני מדגיש את החשיבות במתן המעטפת התומכת והמלווה למשפחות ונפגעי אסונות טבע כפי שמקבלים נפגעים אחרים, בדגש על צוותים מיוחדים שיוקמו לתת את המענה מיד לאחר האירוע תחת אחריותו של שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בתמיכתם של משרדים נוספים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.