יזמי TriEye
יזמי TriEye
צוות TriEye
צוות TriEye
תמונת המחשה- טכנולוגיית TriEye
תמונת המחשה- טכנולוגיית TriEye
הודעה לעיתונות

אינטל מובילה סבב A של 17 מיליון דולר בסטארט-אפ החומרה TriEye כדי לאפשר לרכב החכם לראות בכל תנאי תאורה ומזג אוויר

TriEye מפתחת מערכת חישה מבוססת SWIR שמאפשרת למערכות מתקדמות לסיוע לנהג שקיימות כיום ברכב (ADAS) ולכלי רכב אוטונומיים בעתיד להשיג יכולת ראיה מושלמת בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר חושך, ערפל, או אבק.

אבי בקל, מנכ"ל ומייסד משותף של TriEye: "הפיתוח שלנו כבר עורר את תשומת ליבם של יצרני רכב עולמיים גדולים"

חברת הסטארט אפ הישראלית TriEye מתל-אביב, שטכנולוגיית החישה שלה מאפשרת ראיה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, גייסה 17 מיליון דולר בסבב גיוס A בהובלת אינטל קפיטל. משקיעים אחרים בסבב כוללים את מייסד של צ'ק פוינט מריוס נכט ואת Grove Ventures של דב מורן המכהן גם כיו"ר TriEye ומלווה את החברה מהקמתה. מאז הקמתה גייסה TriEye יותר מ-20 מיליון דולר, כולל השקעת סיד של 3 מיליון דולר אותה הובילה Grove Ventures בנובמבר 2017.

TriEye הוקמה ב-2017 על ידי המנכ"ל אבי בקל, סמנכ"ל המו"פ עומר קפח וה-CTO פרופ' אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה שביצע פרופ' לוי באוניברסיטה העברית. לאחרונה הצטרפו למועצת המנהלים של החברה יאיר שוהם, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, תא"ל (מיל.) אופיר שוהם, לשעבר ראש מפא"ת במשרד הביטחון וכן עידו יבלונקה, שכיהן כסגן נשיא Yahoo העולמית וכמנכ"ל פעילותה בישראל. החברה מעסיקה כ-20 עובדים ופועלת לגייס בשנה הקרובה עשרות עובדים נוספים, רובם בתחומי הפיתוח והמוצר.

מערכת ה- (SWIR (Short Wave Infra-Red שפיתחה TriEye, שדוגמאות ראשונות שלה צפויות להגיע לשוק ב-2020, מיועדת להציל חיים בכבישים. המצלמה תאפשר למערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) ולכלי רכב אוטונומיים להשיג יכולות ראיה מושלמת באיכות HD בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר ערפל, אבק או חושך שמצלמות סטנדרטיות אינן מסוגלות לראות. גם כאשר משלבים מספר פתרונות חישה דוגמת מכ"ם, lidar ומצלמה, לא ניתן כיום לאתר ולזהות עצמים בוודאות גבוהה בלילה או בתנאים קשים נפוצים אחרים, דוגמת אדם הרוכב על אופניים בלילה.

מצלמות SWIR פועלות כבר מספר עשורים בשירות תעשיית הביטחון, החלל והתעופה, ומאפשרות ראייה בתנאי תאורה ומזג אוויר קשים. בניגוד לטכנולוגיה הקיימת, המצלמה של TriEye מבוססת על טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת ייצור מצלמת SWIR בתהליך CMOS, תהליך ייצור שמיושם במצלמות סטנדרטיות. תהליך זה, מוזיל את מחיר מערכת הSWIR בכמה סדרי גודל לעומת פתרונות מבוססי InGaAs, מאפשר איכות HD ומקטין את גודל המצלמה, כך שניתן להתקינה בקלות מאחורי השמשה הקדמית של הרכב.

אף ששוק היעד העיקרי של TriEye הוא תעשיית הרכב, הטכנולוגיה שלה מתאימה מאד לענפים נוספים ובכללם מכשירים ניידים, יישומי תעשיה, אבטחה ובקרה אופטית – תחומים שהחברה מתכוונת לפנות אליהם בעתיד הקרוב.

אבי בקל, מנכ"ל ומייסד משותף של TriEye ציין שהפיתוח של החברה כבר משך את תשומת ליבם של יצרני רכב עולמיים גדולים והוסיף: "תנאי ראות לקויה דוגמת ערפל, חושך ואבק, גורמים לפציעות ולהרוגים בתאונות. בארה"ב בלבד, כ-21% מתאונות כלי הרכב – 1.2 מיליון תאונות בשנה – קשורות למזג האוויר וכרוכות לעיתים קרובות בראות לקויה. המשימה שלנו היא להציל חיים על ידי הפחתת הסיכוי לתאונות בתנאים אלה ולעשות זאת במחיר דומה למצלמה סטנדרטית. הגיוס יאפשר לנו להגדיל את הצוות ולממש את מפת הדרכים שלנו לפתרונות HD SWIR, מרמת החיישן ועד אלגוריתמים בתחום החישה".

יאיר שוהם, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, הוסיף: "בימים בהם תעשיית הרכב עוברת לנהיגה אוטונומית או חצי-אוטונומית, הביקוש לטכנולוגיות חיישנים צפוי לצמוח במהירות. לטכנולוגיה של TriEye יש פוטנציאל לקדם את היכולות הרגילות של מצלמות ולשפר את הביצועים בתנאי ראות לקויה, באופן שמשלים טכנולוגיות חישה מבוססות ראייה. אינטל קפיטל שמחה לתמוך בצוות של TriEye שעובד כדי לממש את החזון שלו".

דב מורן, יו"ר TriEye ושותף מנהל ב- ,Grove Venturesמסר: "אני גאה בצוות של TriEye על כך שהוא סיפק תוצאות מעולות עד כה ונותר נאמן לחזון שלו. יש כאן הזדמנות ענקית ו-Grove Ventures שמחה להמשיך ללוות את המסע של TriEye".

לפרטים נוספים:
אורי מאירוביץ', 054-6400070
משרד אורי מאירוביץ', ניהול יחסי ציבור TriEye בארץ ובחו"ל, טל. 077-2129988

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.