חופי הטורקיז של האי קרפאטוס
חופי הטורקיז של האי קרפאטוס
שייט בספינה המקיפה את האי הקטן
שייט בספינה המקיפה את האי הקטן
טיול באי על גבי אופנוע
טיול באי על גבי אופנוע
בית המלון בפיגדיה, קרפאטוס
בית המלון בפיגדיה, קרפאטוס
ספורט וגלישה בחופי קרפאטוס
ספורט וגלישה בחופי קרפאטוס
חופי גן עדן
חופי גן עדן
הודעה לעיתונות

קרפאטוס – האי הקסום והלא תיירותי שהפך לפנינה ולספינת הדגל שבין איי יוון - מאת יצחק רביחיא

המלצה לחופשה אקזוטית למשפחות וזוגות באי הרומנטי והציורי ביותר מבין איי יוון, רק שעת טיסה מישראל

במרחק של כשעה טיסה מישראל נמצאת הפנינה היוונית קרפאטוס, אי קטן וקסום, ציורי ורומנטי, אוטנטי ומרגש כל ביקור מחדש. חשבתי שראיתי הכל עד שהגעתי לאי קרפאטוס, לגן העדן הזאולוגי והבוטני עם החופים בצבע תכלת. האי שחברי, שמעון פרנס, נשבה בקסמו ומרבה לבקר בו להלל ולשבח אותו כאי היווני הקטן עם הנשמה הגדולה. גן עדן.

את החופשה הנפלאה הזאת לא אשכח לעולם: רבצתי לי באחד החופים הבתוליים של האי קרפאטוס כשמסביבי, מכל עבר בלט הצבע הכחול טורקיז של הים. היה שם שקט מרגש שאפשר לשמוע את רחש הגלים, מאחורי התנשאו צוקים פראיים, כפרים ציוריים ומסביבם הרים ירוקים שהתחברו לחוף הקסום. פנינה של טבע ושלווה, של יופי אקזוטי מהפנט, של תחושת חופש ואושר עילאי שהרגשתי בר מזל שזכיתי להיות שם.

הקיץ כבר כאן ועם פתיחתו הרשמית אני ממליץ לבקר באחד משני האיים המקסימים והלא תיירותיים של יוון – קרפאטוס ולפקדה וליהנות מגן העדן היווני במרחק של כשעת טיסה מישראל. הטיסות בימי רביעי ושבת יוצאות מנתב"ג על ידי חברת אופק נסיעות ותיירות במחירים סבירים ביותר וכוללים גם בתי מלון מצוינים והסעות.

קרפאטוס הוא לא שם מוכר על מפת התיירות הישראלית ולא במקרה. זהו אי בוטיק קטן ויפיפה השוכן בים הקרפטי בין רודוס לכרתים שבמשך שנים היה סוד שמור היטב. בניגוד לשכניו האי שלנו נשאר בתולי ונעים. בלי הפעלות בבריכה, בלי "הכל כלול" ובלי זיקוקים וירידים. יעד שמזכיר את חופי תאילנד או את חופי סיני בימיה הטובים, רק בצבע טורקיז חזק. רק 5,000 יוונים מתגוררים באי בשיא העונה והם שומרים באדיקות על חלקת האלוהים הקטנה שלהם, כך שלמעשה בכל רגע נתון רק כ- 3,000 תיירים יכולים ללון על האי וזאת גם בשיא עונת התיירות. ועדיין יש באי מגוון רחב של אטרקציות, בתי מלון, חופים ומסעדות, טברנות ומקומות בילוי שמרביתם מרוכזים בעיר הבירה פיגאדיה, שם מרכז חיי הלילה באי.

וכך יצאתי לי לסוף שבוע מפנק וחלומי. הטיסה מנתב"ג נחתה באי קרפאטוס אחרי שעה וקצת. אוטובוס ממוזג ומדריך מקסים הובילו אותי למלון המפנק אלימונדה מרה הנמצא בפיגאדיה לחוף הים. תוך שעתיים וחצי מרגע ההמראה כבר השתכשכתי לי במימי הבריכה המדהימה ביופייה של המלון שממנה נשקפים חופי האי. שעון גן עדן שלי החל מתקתק.

הנה אינפורמציה בסיסית על האי הקסום הזה. זהו אי בוטיקי וקטן, רק 324 קמ"ר והכבישים בו קטנים ונעימים לנסיעה. אין פקקים וכמעט אין תנועה וביום נסיעה אחד בכבישים צרים ומתפתלים תוכלו להקיף את האי כולל שכשוך ורביצה במספר חופים ומפרצים שנדמה שיד אדם מעולם לא נגעה בהם. תושבי האי מתפרנסים בעיקר מתיירות - מלונות וטברנות, ומחקלאות - מטעי כרמים ובוסתנים, זיתים ושמן זית ודבש. האי קל מאוד להתמצאות וכביש מרכזי מוביל לאורך החוף אל הכפרים סביב האי, השומר על אופיו האוטנטי הכולל שדות חקלאות, ספינות דיג, כנסיות ציוריות, בתים לבנים עם גווני הכחול, אוכל יווני מסורתי ואוויר צלול ונקי. אי אולטימטיבי לאלה שמעדיפים לטייל ולנפוש הרחק מההמון הסואן.

את היום השני לחופשה התחלנו בנסיעה ברחבי האי הציורי בין מפרצים, מצוקי פרא, יערות ירוקים וחופים בטורקיז. נסענו מפיגאדיה לכפר הקטן אולימפוס בצפון האי. הכפר ממוקם על צלע הר מעל לחופו המערבי וסחוף הרוחות של האי. במשך מאות בשנים התבסס הכפר על חקלאות וסיפק לעצמו את כל צרכיו באמצעות מערכת של טחנות קמח מסורתיות שנבנו בין בתי התושבים. בשנים האחרונות הוא חובר לרשת הכבישים המצומצמת של האי ונפתח לעולם, אם כי מרבית תושבי הכפר עדיין לובשים לבוש מסורתי. הגם שמרבית תושביו עזבו עדיין ניתן למצוא בו חנויות ובמסעדות ונשות האי שקיבלו אותנו בביגוד המסורתי ובסבר פנים יפות. את הערב והלילה בילינו בפיגאדיה, היישוב הגדול באי המשמש מרכז בילוי ובו רחוב מרכזי עם שלל מסעדות, בתי מלון, חנויות ביגוד והנעלה, טברנות ובתי קפה וגם נמל יפיפה ואקזוטי.

אחת החוויות הגסטרונומיות בטיול היה ארוחת הערב במסעדה של סופיה. המסעדה Sofia's Place נמצאת על קו המים, ליד הנמל הקטן של פיגאדיה. סופיה נמצאת כאן רק בעונת התיירות. בקיץ. כמו הרבה מתושבי האי בחורף היא נוסעת למשפחתה בארה"ב. את המסעדה היא מנהלת ביד רמה ובחיוך כובש ותמצאו שם תיירים מכל רחבי הגלובוס. החוויה הקולינרית שלי בהמלצתה של סופיה כללה דגים ופירות ים טריים, כמה כוסות של רצינה, היין הלבן היווני המסורתי שבתהליך ההפקה מוסיפים לו שרף עץ אורן. עוד בתפריט מוסקה, עלי גפן, סופלקי, סלט יווני מושלם, פרחי קישואים ממולאים, צזיקי וקינחנו באוזו ואבטיח.

את היום השלישי באי בילינו בשייט לחופיו המרהיבים של האי (30 אירו), כולל ארוחת צהריים קלה וירידה למים, המזמינים צלילה בשנורקלים. המים אינם עמוקים והשחייה מתבצעת סביב הסירה בכל פעם שמגיעים לאחד החופים. או אז, הקפטן מטיל את העוגן, צועק ביוונית "יאללה למים" וכולם קופצים למים הקרירים והנעימים. ניתן כמובן להגיע בשחייה לחוף וכל עצירה כזאת בחוף נמשכת כשעה ומיועדת לשחייה, למנוחה ולהתרעננות. בחופים המוסדרים מוצעים שמשיות וכיסאות נוח תמורת 6 אירו. אחד מהחופים אליהם הגענו במהלך השייט הוא אפלה, שזכה להיות אחד מחמשת החופים שזכו בפרס עולמי על איכות המים, הנופים המרהיבים ומפרץ היפיפה המשלב צמחייה למרגלות הצוק שסביב.

בילוי נוסף מומלץ באי הוא טיול יבשתי בג'יפים בכפרים ציוריים עתיקים (30 אירו לאדם). הטיול כולל איסוף מהמלון וביקורים במספר אתרים בהם כפר הדייגים הקסום פיניקי שבמרכזו כנסייה, נמל סירות קטן ומסעדות מקומיות. אתר נוסף ששווה ביקור הכפר אפארי בו חיה שמנה וסלטה של האי – משפחות עשירות ששבו מחו"ל לאי לפני כעשרים שנה ובנו בתים חדשים ומטופחים הצופים לים.

המלצה נוספת היא שלא להחמיץ בשום אופן ביקור באחת הטברנות המקומיות של האי בהן מופיעים זמרים ונגני בוזוקי והאורחים רוקדים בשמחה ושוברים צלחות. לפני שנה ביקר כאן באי חברי שמעון פרנס והוביל תיירים בין הטברנות ואף הופיע בעצמו. בטברנות מגישים גם ארוחות ערב מסורתיות אך השתייה ובראשה בירת המיתוס - בירת לאגר יוונייה מחבית, המוסיקה והריקוד הם לב העניין.

פרטים, מחירים ותאריכי טיסות וחבילות: 04-8538666 או באתר אופק נסיעות ותיירות

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.