מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 30/06/2019 16:34
נושא: חוץ, מדיני, חדשות
ד"ר אנדרי גושורובסקי, יו"ר עמותת יד לעזרה ישראל
ד"ר אנדרי גושורובסקי, יו"ר עמותת יד לעזרה ישראל
הודעה לעיתונות

ישראל ופולין חייבות להתגבר על המשקעים ולהסתכל קדימה – אומר אנדרי קושורובסקי לקראת סדנה לשיפור יחסי המדינות

"ישראל ופולין מעוניינות וחייבות להתגבר על אי ההבנות להגיע להסכמות ולשדרג את היחסים הדיפלומטיים ביניהם. אין זה הזמן לריב ומחלוקת בין המדינות" – כך אומר ד"ר אנדרי גושורובסקי, יו"ר הפורום העולמי של עמותת יד לעזרה לישראל, לקראת סדנת שולחן עגול בנושא שיפור היחסים בין פולין וישראל שתתקיים היום, ב', 1 ביולי במרכז דניאל אברהם לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה.

בסדנא הראשונה של שולחן עגול בנושא שיפור היחסים בין פולין וישראל ישתתפו אנשי אקדמיה וממשל בכירים מישראל ופולין. המפגש נועד להבטיח יחסים חיוביים ופוריים בין פולין לישראל לאחר עשרות שנים של קשרים אסטרטגיים, כלכליים ודיפלומטיים מצוינים בין המדינות.

בסדנא ישתתפו מומחים מובילים ונציגים של החברה האזרחית, שלחלקם קשרים הדוקים עם הממשלות. בסדנא ידונו האתגרים הרלוונטיים ויוצעו פתרונות, תוך סיעור מוחות לקראת כנס בינלאומי בנושא היחסים בין ישראל לפולין שיתקיים מייד בעקבות הבחירות הקרובות בישראל ובפולין.

בין המשתתפים בכנס פרופ דניאל בלטמן, החוג לתולדות ישראל ויהדות זמננו, האוניברסיטה העברית בירושלים, אלוף משנה (במיל.) יובל בזק, נספח צבאי לשעבר לפולין, ד"ר עמנואל נבון, מומחה ליחסים בינלאומיים, אוניברסיטת תל אביב והמרכז הביתחומי בהרצליה, ד"ר אנדרי גושורובסקי, יו"ר הפורום העולמי של עמותת יד לעזרה לישראל, עקיבא תור, משרד החוץ.

ד"ר גושורובסקי מדגיש כי נושא יחסי יהודים-פולנים הוא רגיש וטעון לא רק אצלנו, אלא גם בקרב הפולנים וגרם בעבר לא פעם למחלוקות ואי הבנות והסכמות. לדבריו יש לזכור כי אכן, היו פולנים רבים ששיתפו פעולה עם הגרמנים ואף רצחו יהודים בעצמם, יחד עם זאת עם זאת, ראוי להבהיר כי פולין הייתה אף היא קורבן של הנאצים והכיבוש של פולין על ידי הנאצים היה אכזרי במיוחד גם כלפי הפולנים, כולל מעשי רצח ועבודות כפייה וכי לצד שלושת מיליון היהודים הפולנים שהושמדו על ידי הנאצים, נהרגו ונרצחו גם שלושה מיליון פולנים נוצרים.

ד"ר גושורובסקי, שיזם ומפעיל בישראל את עמותת "יד לעזרה ישראל" המסייעת לעשרות אלפי ניצולי שואה בישראל, מדגיש כי ראוי לזכור כי 7,000 פולנים הצילו יהודים – הקבוצה הגדולה ביותר של חסידי אומות עולם שממשלת פולין גאה בהם בצדק רב. גושורובסקי מדגיש כי זו תהיה שגיאה ובכייה לדורות להיגרר שוב אל העבר במקום להסתכל קדימה אל עתיד ואופק היחסים הדיפלומטים והקשרים הכה חשובים בכל התחומים בין שתי מדינות ידידותיות – ישראל ופולין.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.