שני בנד, המנהלת המקצועית של מרכז דמרי לנדל"ן, בו פועלת חממת PropTech: "פתחנו את הקורס בשלב שבו גופים בתחום החלו להכיר בצורך בשינוי ובחידוש.
שני בנד, המנהלת המקצועית של מרכז דמרי לנדל"ן, בו פועלת חממת PropTech: "פתחנו את הקורס בשלב שבו גופים בתחום החלו להכיר בצורך בשינוי ובחידוש.
הודעה לעיתונות

כשחדשנות ונדל"ן נפגשים: חממת PropTech של המכללה למינהל

בחממה החדשנית של המכללה למינהל מוזמנים הסטודנטים לפתח פתרונות משלהם לאתגרים הייחודיים של תחום הנדל"ן

שוק הנדל"ן רותח - כבר שנים לא מעטות. כפועל יוצא, החלה כבר לפני כ-3 שנים המכללה למינהל להציע התמחות בנדל"ן, בראשותו של יגאל רונאי, במסגרת בית הספר לכלכלה. בנוסף, בשנתיים האחרונות, פועלת במכללה חממת PropTech – שילוב המילים Property ו-Tech, כלומר, טכנולוגיה בנדל"ן. הלימודים בחממה הם במסגרת קורס בחירה המוצע לסטודנטים של המכללה, אך גם לתלמידים מהחוץ.

שני בנד, בוגרת המכללה למינהל והמנהלת המקצועית של מרכז דמרי לנדל"ן, בו פועלת החממה, מסבירה כי התכנים בחממה משלבים בין תחום היזמות לתחום הנדל"ן, ובמהלך הלימודים, פוגשים הסטודנטים בכירים בחברות נדל"ן המספרים על האתגרים שבהם הם נתקלים בארץ ובעולם; נחשפים לטכנולוגיות מתקדמות בתחום; ומאפשרים להם לתכנן ולהוציא לפועל פתרונות לאתגרים עולם הנדל"ן.
בנד מספרת כי התהליך משלב שיטות למידה חדשניות, וגולת הכותרת היא המנטורינג לו זוכים הסטודנטים. "באמצע הקורס אנחנו עורכים מפגש ספיד-דייטינג - כמו בעולם הדייטים, אבל עם מנטורים מהתעשייה, יזמים או בכירים בחברות נדל"ן או טכנולוגיה", היא מסבירה. "הסטודנטים מגיעים מוכנים, בקבוצות, כשלכל אחת מהן דוכן המציג אתגר ופתרון שעליו היא עבדה. בסוף האירוע, כל קבוצה מדרגת את המנטורים שהיתה רוצה לעבוד איתם, וגם המנטורים מדרגים את הקבוצות.
"לאחר שמצוותים את המנטורים לקבוצות, המנטורים מלווים את הסטודנטים, פותחים להם דלתות בתעשייה ומעניקים להם נקודת מבט אחרת. כך הם יכולים ללמוד מהמומחים – וגם זוכים להזדמנות לצאת לשוק בסוף הלימודים. עם תום הקורס אנחנו עורכיםDemo Day - כל קבוצה מציגה את התוצרים שלה לצוות שיפוט הכולל אנשי טכנולוגיה, יזמות ונדל"ן. השופטים מדרגים את הקבוצה המנצחת, והחברים שלה יכולים להמשיך אצלנו בחממה, או שאנחנו פותחים להם דלתות בחוץ".
ביניים: הגופים בתחום הנדל"ן מכירים בצורך בשינוי ובחידוש
בנד מספרת כי פתיחת חממת PropTech היתה ברגע מכונן עבור תעשיית הנדל"ן, שלדבריה היא מסורתית מאוד, בוודאי בישראל. "פתחנו את הקורס בשלב שבו גופים בתחום החלו להכיר בצורך בשינוי ובחידוש. חברות גדולות התחילו למנות מנהלי חדשנות ופנו אלינו לעזרה, ובין היתר, הקמנו פורום מנהלי חדשנות בתעשייה. המטרה שלנו היא לייצר נטוורק של מנהלי החדשנות, חיבור לזירה הגלובלית עם גופים שעושים פעילות דומה בעולם, ולאפשר לסטארטאפים להתחבר למנהלי החדשנות בחברות הללו – כדי ליצור אקוסיסטם של פרופטק בישראל".
ואכן, השילוב בין נדל"ן לטכנולוגיה הוא תחום צומח בעולם כולו, עם חברות ענק כגון קומפאס, WeWork ו-Airbnb. בישראל, בולטת חברת סקייליין AI – שאחד מיזמיה אף משמש שופט בחממה של המכללה למינהל. "השינוי בנדל"ן מגיע בכמה מרחבים", מסבירה בנד. "במרחב העירוני, גובר העניין בבתים חכמים וערים חכמות, ככל שאוכלוסיית הערים מצטופפת. המחסור בקרקעות פנויות יוצר צורך בפתרון לניצול יעיל של שטחים על ידי טכנולוגיה ושימוש בביג דאטה".
הלימודים בחממה מקיפים נושאים רבים שיש להם השפעה רבה על הבנייה. כך למשל, מספרת בנד, "היבט אחד שאנחנו מקדישים לו זמן הוא תכנון הבנייה והמדידה. כשבונים, זמן רב מוקדש לתכנון ומדידה בשטח, ולא פעם יש טעויות שמאריכות אף הן את הבנייה. באמצעות טכנולוגיה וכלי מדידה חדשניים אפשר לייעל את כל התהליך של מדידה וסימון, לחסוך זמן רב ולקצר משמעותית תהליכי בנייה.
"נושא נוסף שתמיד מאתגר את הסטודנטים הוא בקרת הבטיחות. החדשות התכופות על פועלי בנייה שנהרגים ונפצעים בתמונות כואבות לכולנו, ואנחנו מקפידים לדבר על זה בחממה. הסטודנטים שלנו מחפשים טכנולוגיות שיעזרו לפתור את הבעיה ולהקל עליה, ברזולוציות שונות – מחיישני התראה על אי קיום הוראות בטיחות, ועד תהליכי אוטומציה לבנייה", היא מסכמת.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המסלול האקדמי המכללה למינהל.