הודעה לעיתונות

: שר ההסתה גזעני ומזלזל - גאים לעמוד בסולידריות עם הקהילה האתיופית, נגד הגזענות ונגד היד הקלה של המשטרה על ההדק

תגובת תנועת עומדים ביחד לגלעד ארדן: שר ההסתה גזעני ומזלזל - גאים לעמוד בסולידריות עם הקהילה האתיופית, נגד הגזענות ונגד היד הקלה של המשטרה על ההדק כלפי קבוצות מיעוט בישראל

חברות וחברי תנועת ״עומדים ביחד״, יהודים וערבים מכל הארץ, מסרו בעקבות מחאת קהילת יוצאי אתיופיה נגד הגזענות והאלימות המשטרתית:

"בגאווה רבה התגייסנו אתמול למחאה שהובילו בני הקהילה האתיופית בתגובה להריגתו של סלומון טקה, ולגזענות שהיא מייצגת. אבל שר השיסוי וההסתה, גלעד ארדן, עובר ביממה האחרונה בין תחנת רדיו אחת לשנייה ומאשים את תנועת עומדים ביחד בארגון ״הפגנות אלימות״ - מנסה להשתמש בסולידריות שלנו נגד המחאה, תוך רמיזות גזעניות שיוצאי אתיופיה לא מסוגלים להתארגן למחאה על דעת עצמם.

ההאשמות של ארדן מלאות התנשאות וגזענות כלפי יוצאי אתיופיה ומאבקם הצודק, ומקטינות את הסיבה האמיתית שבגללה הם החליטו לצאת כעת לרחובות ולצמתים - הגזענות שהם חווים ברמה יומיומית, גם מצד המשטרה ומוסדות ממשלתיים, וגם מצד אזרחים אחרים. מול המציאות המעוותת הזו, אנו גאות וגאים לעמוד בסולידריות עם מחאתם של יוצאי אתיופיה, בדיוק כפי שעמדנו עם תושבי אום אלחיראן נוכח ההרג וההרס."

״ארדן אולי מנסה לגרום לכולנו לשכוח שזו לא הפעם הראשונה שאזרח נהרג מאש כוחות המשטרה במשמרת שלו, אבל אנחנו לא ניתן לו לעשות זאת. לא נשב בצד, בזמן שהשקרן הסדרתי הזה, שעדיין לא התנצל או התפטר על הרג המפגינים והאזרחים במשמרת שלו, ממשיך להסית ולשסות קבוצות אוכלוסייה אלה באלה.

היד של המשטרה קלה על ההדק, במיוחד כשמהצד השני של האקדח עומדות ועומדים יוצאי אתיופיה, אזרחים ערבים, מבקשי מקלט או מפגינים פלסטינים, ואת זה כולנו חייבות וחייבים לעצור. נמשיך לעמוד ביחד בסולידריות בלתי מתפשרת עם הקהילה האתיופית בהפגנות השונות ברחבי הארץ, נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת.

עומדים ביחד היא תנועה של מאבק ושל תקווה הנאבקת למען עתיד של שוויון, של שלום ושל צדק חברתי - תנועה משותפת ליהודים וערבים, מזרחים ואשכנזים, נשים וגברים, מהמרכז ומהפריפריה. במרכז הפעילות של התנועה ניצבים מאבקים נגד הגזענות וההסתה ובעד שוויון ודמוקרטיה, נגד קפיטליזם חזירי ובעד צדק חברתי אמיתי, נגד הכיבוש ובעד שלום ישראלי-פלסטיני - כל אלה מתוך התפיסה העמוקה כי המאבק לשלום, לשוויון ולצדק חברתי, אחד הוא, וכי בכוחם של האזרחים להביא לשינוי.

לפרטים ותיאום ראיונות: הילה, 054-2457680

******************************************

סלומון טקה, צעיר אתיופי בן 19, נורה שלשום למוות על ידי קצין משטרה בחיפה רק בשל צבע עורו. לפני חצי שנה יהודה ביאדגה, צעיר אתיופי פגוע נפש, נורה ע״י שוטר מטווח קצר, ב- 2014 זה היה יוסף סלמסה - והרשימה של בני הקהילה האתיופיות ששילמו בחייהם רק בשל צבע עורם עוד ארוכה. אסור לנו לעמוד מנגד.

אבי יאלו, פעיל מוביל במאבקי הקהילה האתיופית ולוחם צדק חברתי, פתח באתר שלנו קמפיין שקורא לשר לביטחון פניםלהקים ועדת חקירה שתבחן את תופעת האלימות המשטרתית כלפי צעירים אתיופים ושחורים. צבע עור אינו אמור להוות איום,והמאבק לחברה שוויונית ונגד גזענות הוא של כולנו - הצטרפו עכשיו לקריאה של אבי:

לעצור את האלימות המשטרתית
https://my.zazim.org.il/petitions/dy-llymvt-ngd-hqhylh-htyvpyt?akid=4080.8418.mrgiU4&rd=1&t=3

המשטרה מנסה להתנער מאחריות וטוענת שהצעירים סיכנו את השוטר - עוד לפני שהושלמה החקירה. בחדשות כבר מדברים על חשש ממחאה אלימה, ורק אתמול ירו השוטרים רימוני הלם על מפגינים שיצאו להביע כאב וזעם על גזענות, אפליה, ואלימות.

שחורים ולבנים, ברגעים כאלה יש לקהילה שלנו תפקיד מכריע: לעמוד נגד הגזענות והאלימות, ולצד מי שנפגע מהן. הפעם זאת הקהילה האתיופית, והמאבק הוא של כולנו. הצטרפו עכשיו לקריאה של אבי יאלו לשר לבטחון פנים גלעד ארדן להקיםועדת חקירה עצמאית שתבחן את המקרים של אלימות משטרתית כלפי צעירים אתיופים ושחורים:

לעצור את האלימות המשטרתית

בנחישות,

צוות זזים