קיפוד הזהב - לוגו
קיפוד הזהב - לוגו
מרט פרחומובסקי- מנהל אומנותי- קרדיט סשה איידלמן
מרט פרחומובסקי- מנהל אומנותי- קרדיט סשה איידלמן
הודעה לעיתונות

רפורמה בפרס "קיפוד הזהב" והקמת האקדמיה לתיאטרון עצמאי ותיאטרון פרינג'

עמותת קיפוד הזהב – פרס תיאטרון הפרינג' גאה להכריז על רפורמה מקיפה בפרס, שבמרכזה הקמת האקדמיה לתיאטרון עצמאי ותיאטרון פרינג', גוף חדש, שיאגד בתוכו נשות ואנשי מקצוע בעלי זיקה לסצנת התיאטרון העצמאי בישראל: יוצרות ויוצרים, אנשי אקדמיה, עיתונאים ועוד. מטרת הרפורמה היא גיבוש קהילת התיאטרון העצמאי ותיאטרון הפרינג' הישראלית תחת גג אחד, לטובת מיקוד כוחותיה וכישרונותיה ויצירת מסגרת פעולה אפקטיבית. כמו כן, העמותה תשאף ליצירת כלי שיווק ומיתוג אפקטיביים לקידום מיטב הצגות הפרינג' של השנה כאלטרנטיבה איכותית אל מול התיאטרון הרפרטוארי.
חברי הוועד המנהל החדש של העמותה הם משה פרלשטיין, מיקי יונס, אפרת ליפשיץ, עודד אור, בהט קלצ'י, עירית פרנק ודורית ניתאי נאמן. יו"ר הועד המנהל הוא דורון צפריר, מרכזת פעילות העמותה היא גלית ברסקי והמנהל האמנותי של עמותה הוא מרט פרחומובסקי, שיזם ומוביל את הרפורמה בפרס.

עיקרי הרפורמה :

"הרשימה הקצרה" – במהלך החודשים ינואר-יוני צפתה ועדת שיפוט של "קיפוד הזהב", המורכבת מ-20 אנשי מקצוע בתחום התיאטרון, בכלל הצגות הפרינג' שהוגשו לפרס. בסיום התהליך תגבש הוועדה מתוך כלל ההצגות שהוגשו (השנה מדובר במספר שיא של כ-90 הצגות) "רשימה קצרה" של כ-15 הצגות, המהוות בעיני השופטים את מיטב הצגות הפרינג' של השנה. מהשלב הזה ולאורך כל השנה יזכו הצגות "הרשימה הקצרה" לסיוע בקידום ושיווק מטעם העמותה, ויהפכו לקטר של איכות, המוביל אחריו את כל תחום התיאטרון העצמאי והפרינג'.

בחירת הזוכים בפרסי קיפוד הזהב על-ידי חברי האקדמיה לתיאטרון עצמאי ותיאטרון פרינג' – החל מהשנה תתבצע בחירת הזוכים בפרסי "קיפוד הזהב" על-ידי עשרות חברי אקדמיה, המייצגים את מיטב אנשי קהילת הפרינג' הישראלית. חברי האקדמיה יצפו בהצגות הרשימה הקצרה בין החודשים יולי-אוקטובר ובמסגרת "פסטיבל קיפוד הזהב" שיתקיים בנובמבר ויבחרו את הזוכים בפרסים בקטגוריות השונות. מעבר לכך, העמותה תיזום במהלך השנה מגוון אירועים מקצועיים ומסגרות של דיון לטובת חברי האקדמיה, שיסייעו לגיבוש קהילת יוצרי הפרינג' בישראל.

פסטיבל קיפוד הזהב – בחודש נובמבר יערך בפעם הראשונה "פסטיבל קיפוד הזהב", חגיגה שנתית של התיאטרון העצמאי ותיאטרון הפרינג' עבור הקהל הרחב. בפסטיבל יוצגו מיטב הצגות הפרינג' של השנה, מתוך "הרשימה הקצרה", בליווי אירועים מיוחדים, סדנאות, מפגשים ומסיבות. שיאו של הפסטיבל יהיה טקס חלוקת פרסי קיפוד הזהב בקטגוריות השונות.
אנו מאמינים כי הרפורמה בפרס קיפוד הזהב היא צעד חיוני שיאפשר לגייס ולמקד את הכוחות היצירתיים המופלאים של הפרינג' ולמתג את היצירה בתחום כמוקד של איכות אמנותית בתרבות הישראלית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.