מפרסם: ציפי לוין
תאריך: 15/07/2019 10:39
נושא: ספרות
הודעה לעיתונות

כשנגמרו לה המילים מאת חנה קלדרון

"מבט מפוכח על זיקנה, על מחיריה ועל הפער הנורא והאירוני שבין בגידת הגוף לנפש הערה."
עינת יקיר, סופרת ומנחת סדנאות כתיבה

כשנגמרו לה המילים
מאת: חנה קלדרון
עריכה: הגר ינאי
הוצאה עצמית
* * * *
333 עמודים, 78 ש"ח

מה עושים כשאימא מחליטה למות?
בקיץ 2002, החם והמהביל, מושלכים בני משפחת תלפיות מכפר סבא לתוך מערבולת דרמטית. הם מתמודדים עם נחישותה של אימם החזקה והדומיננטית, ד"ר לאמנות, שקצה בחייה בגיל 82, לאחר שאיבדה את יכולות הדיבור, הקריאה והכתיבה כתוצאה משבץ מוחי.
המתת חסד אסורה לביצוע בארץ, והאם לוחצת. האפשרות היחידה היא לבצע את המעשה בשוויץ. בני המשפחה עוברים להתנהל בין מטלות היומיום לבין ההכנות לקראת קץ החיים של האם, שגופה לא נפגע ומוחה נותר צלול. האם יצליחו לסדוק את הביצורים הנפשיים שבהם הקיפה את עצמה, ולשכנע אותה לבחור בחיים?
בתוך גל של קנאה, מריבות והתחשבנויות על פצעי הילדות, בני המשפחה חייבים לקיים את ההבטחה שנתנו לאמם ולשמור על מסגרת משפחתית חמה ואוהבת. כיצד יעשו זאת? האם יצליחו לשרוד את האירוע המטלטל כמשפחה וכיחידים?

הרומן הראשון מאת הצלמת והעיתונאית חנה קלדרון נכתב בתנופה ונקרא בלהט. מקהלת הקולות הדוברים, הבהילות, החיוניות, הסלנג, ההומור השחור וזרם התודעה - כל אלו הופכים את הספר הזה לרומן משפחתי עשיר, מורכב, מקורי ועכשווי.
הגר ינאי, עורכת הספר

"כמו בסרטך "בעיני רוחן" שזכה בפסטיבל חיפה, גם בספר הזה את מצליחה להעיר את מה שנמצא מסביבנו ונראה שהוא חומק מן העין ... אני בטוחה שקוראות וקוראים ימצאו בו ענין רב."
חני קים, עיתונאית ופובליציסטית

חנה קלדרון – הערות ביוגרפיות
חנה קלדרון ילידת תל אביב (1947), למדה קולנוע, טלוויזיה, תיאטרון והיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב. הייתה כתבת צלמת ועורכת ב"חדשות" ו"הארץ" וכתבת ב"מוניטין". כדוקומנטריסטית יצרה את הסרט "בעיני רוחן" (ערוץ 8, 2000) שזכה בפרס ראשון בפסטיבל הסרטים הבי"ל בחיפה, ואת "נפש צ'רקסי הומייה" (ערוץ 10, 2005). עבדה כתסריטאית ב"שמיניות באוויר", "תוסס" ו"זאפ לראשון". 24 שנים לימדה כתיבה ועריכה עיתונאית ב"כותרת", המכללה למינהל, המכללה האקדמית נתניה, וקאמרה אובסקורה. למדה צילום בניו יורק ובתל אביב. תערוכת צילומיה "מישירה מבט לשקיעה" (2017) הוזמנה והופקה על ידי עיריית תל אביב.
אימא של נמרוד
זהו ספרה הראשון

את הספר ניתן לרכוש דרך עמוד הפייסבוק בקישור :
https://www.facebook.com/SpeechlessChanaCalderon/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציפי לוין.