מפרסם: המסלול האקדמי המכללה למינהל
תאריך: 28/07/2019 11:09
עדכון: 29/07/2019 12:03
נושא: חינוך, קריירה, תעשייה ומסחר
במסגרת שת"פ של בי"ס לחדשנות ועיצוב של המכללה למינהל עם מטבחי זיו,  הסטודנטים בצוותים רב תחומיים עבדו על מתן פתרונות לאתגרים של חברת מטבחי זיו
במסגרת שת"פ של בי"ס לחדשנות ועיצוב של המכללה למינהל עם מטבחי זיו, הסטודנטים בצוותים רב תחומיים עבדו על מתן פתרונות לאתגרים של חברת מטבחי זיו
הודעה לעיתונות

לומדים לייצר את אפקט ה"וואו"

פתרונות לשיפור תהליכי ה-Pre Sale שפיתחו סטודנטים במכללה למינהל במסגרת מעבדה בנושא חדשנות ויצירתיות, מיושמים בחברת מטבחי זיו

צוות רב תחומי של סטודנטים לתואר שני בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל בראשל"צ הוביל פרויקט לשיפור תהליכי המכירה בחברת "מטבחי זיו". הפרויקט היה חלק ממעבדה מעשית בנושא חדשנות ויצירתיות במסגרת לימודי התואר השני בעיצוב, יזמות וחדשנות.
המעבדה, אותה הוביל ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות, העניקה לסטודנטים כלים וטכניקות בתחום החשיבה היצירתית. כך, במהלך הסדנה תרגלו הסטודנטים טכניקות שונות לעידוד חשיבה יצירתית ביניהן גם מדיטציות, מיינדפולנס, ואפילו התבקשו לצאת לסיורים במכללה ולצייר את מה שהם רואים, זאת לצד חקירה מעמיקה של מקרי בוחן של חברות שהצליחו ליישם תהליכי חדשנות, לצד כאלו שכשלו.
אסתי (אסתר) שדה, סטודנטית שהשתתפה במעבדה מספרת: "למדנו איך לייצר רעיונות חדשניים בעולם בו לכאורה כבר חשבו על הכול. למדנו טכניקות להעלאת רעיונות כמו טכניקת של דה וינצי, פירוק לגורמים, וכן מתודולוגיות של אסטרטגית האוקיאנוס הכחול , נוסף, המעבדה ייצרה סביבה שיתופית בה כל אחד יכול היה להביא לידי ביטוי את עולם התוכן שלו".
כחלק מהגישה האקדמית המובילה את המכללה למינהל, הלימודים בתואר זה, כמו בתארים אחרים הנלמדים במכללה, כוללים לצד העמקה בחומר התיאורטי גם התנסות מעשית משמעותית ושיתופי פעולה עם התעשייה.
כך, פרויקט הגמר של המעבדה כלל עבודה מול לקוח אמיתי - חברת "מטבחי זיו". במסגרת הפרויקט תיאר מנכ"ל החברה לסטודנטים 4 אתגרים עמם מתמודדת החברה, והם נחלקו ל-4 קבוצות כאשר כל קבוצה התמודדה עם אתגר אחר. הקבוצה בה נטלה שדה חלק התמודדה עם אתגר ה-Pre Sale. "אבי זיו, המנכ"ל, דיבר על הקושי שיש להם מהשלב שבו לקוחות נחשפים לחברה ועד ההגעה לפגישה - הוא רצה להגדיל את מספר הלידים המתממשים לכדי פגישה. הוא חיפש את אפקט ה'וואו' שיגרום ללקוחות פוטנציאלים לחכות לפגישה. בנוסף, הוא דיבר על רצון לפנות לקהלים חדשים", מספרת שדה.
אסתי מוסיפה "אסור לנו לחשוף את הפתרונות, אבל הם היו מקוריים, יצירתיים וקלים ליישום, ובקרוב חברת "מטבחי זיו" תיישם אותם לטובת קהל הלוקחות שלה"
הצוות זכה במקום הראשון ביום פרזנטציות מרוכז בו כל הצוותים הציגו בפני הנהלת החברה את הפרויקטים שלהם. צוות מטבחי זיו עובד כעת על יישום הפתרון, ובנוסף זכה הצוות במלגה של 10,000 שקלים מאבי זיו.

הסדנה היתה מרתקת - כל מפגש פתח לי אפיק חשיבה אחר", אומרת שדה. "עד שהגעתי לסדנה לא הבנתי איך יזמים נולדים. אנחנו חיים בעולם די מקובע. הידיעה שיש דרכים שמסייעות בהעלאת רעיונות - הרגיעה אותי. קיבלתי בה השראה וטכניקות שאני כבר מיישמת בעבודה שלי", היא מסכמת.
אסתי (אסתר) שדה: "כדי לייצר את אפקט ה'ואו' הצענו כי יום לפני הפגישה יקבל הלקוח סינר עם הלוגו של החברה ופתק עליו כתוב 'מחכים לפגישה איתך'. את הסינר והפתק האלו שלחנו גם לאבי זיו, המנכ"ל, יום לפני הצגת הפרויקט כטיזר, מבלי שהוא ידע במה מדובר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המסלול האקדמי המכללה למינהל.