מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 30/07/2019 08:19
עדכון: 30/07/2019 08:28
נושא: תיירות
הודעה לעיתונות

61% מהישראלים בונים על המלצות המארח כדי לחמוק ממלכודות תיירים

ישנו מגוון רחבה של מקומות אירוח בעולם, כאשר אלו הפועלים על ידי מארחים פרטיים הופכים מבוקשים יותר עם הזמן. למאחרים עצמם ישנו אתגר משמעותי ביצירת חווית שהייה אולטימטיבית. כך עולה ממחקר שנערך על ידי ענקית התיירות Booking.com, בקרב 21,500 מטיילים ברחבי העולם, וביניהם גם ישראלים, אשר מגלה למה אורחים רבים בוחרים לשהות בסוגים שונים של מקומות אירוח יחודיים, וחושף כיצד מארחים, מנהלים ובעלי מקומות אירוח יכולים לשמור על האיזון העדין בין חוויית אירוח מושלמת לכזו שחודרת לפרטיות. למעשה, המחקר מראה כי כמעט שני-שליש (63%) מהמטיילים הגלובליים מרגישים שחוו חוויה טובה יותר במהלך חופשתם בזכות היחס המיוחד שקיבלו מהמארחים. בקרב הישראלים רק 46% מהמטיילם העידו שהחופשה שלהם השתפרה כאשר הם הרגישו כי המארח שלהם עושה מעל ומעבר עבורם.

חוויות האירוח המיוחדות ביותר לרוב באות לידי ביטוי באישיותם של המארחים - בין אם היא מתבטאת פנים אל פנים ביחס שהם מספקים ובין אם זה באופן שבו הם בחרו לעצב את מקום האירוח שלהם. המחקר חושף כי 51% המטיילים בחרו לחזור אל מקום אירוח ששהו בו בעבר - בעיקר בזכות המארחים, אחוז דומה (52%) הוזכר גם בקרב הישראלים. תפקיד המארחים ממשיך להיות משמעותי עבור מטיילים המחפשים מקומות אירוח אלטרנטיביים. יותר משני-שליש (69%) מהמשתתפים במחקר העידו כי בכוונתם לבקר במקומות אירוח שיאפשרו להם לפגוש את בעלי או מנהלי מקום האירוח במהלך שנת 2019, בין אם מדובר במפגש על בסיס יום-יומי או בקבלת פנים חמה בעת ההגעה. תשובה זו זכתה לנכונותם של 55% מהישראלים.

המחקר מראה כי בעוד שחלק מהמטיילים מסתפקים בקבלת פנים נחמדה ופשוטה, אחרים מפתחים "ציפיות גדולות" מהמארחים. עבור רובם, היתרון העיקרי שבית הארחה יכול לזכות בו הוא הענקת תחושה ביתית, כש-66% מהמטיילים ברחבי העולם ציינו שתחושה זו חשובה להם בזמן שהייתם במקום האירוח, כאשר כמעט שלושה רבעים (70%) מהמטיילים הישראלים דיווחו כי הם רוצים להרגיש בבית במקומות בהם הם מתארחים.

עבור 62% מהמטיילים, ההטבה העיקרית באירוח האישי היא האפשרות לקבל מהמארחים המקומיים 'מידע פנימי' על האיזור בו הם שוהים. 51% מהישראלים מצפים להרוויח מניצול מידע זה. בנוסף, כמעט חצי (45%) מהמטיילים ברחבי העולם מסתמכים על ההמלצות המקומיות הללו גם בעת תכנון התקציב לטיול, בתקווה שטיפים כאלה יעזרו להם להתחמק ממלכודות תיירים ולחסוך כסף, כך גם בקרב הישראלים כאשר 61% מעוניינים לקבל המלצות מסוג זה. 44% מהמטיילים היו רוצים להרחיב את המעגל החברתי שלהם במהלך החופשה, ומציינים כי היו שמחים שמנהלי מקום האירוח יזמינו אותם לאירוע מקומי, דבר אשר מעניק לתקופת השהייה גם אלמנט חברתי מול המארח (39% בקרב הישראלים).
יחד עם זאת, נדמה כי על אף הרצון להתחבר למארח וליהנות מההטבות שהוא יכול לספק כמקומי, מטיילים רבים נותנים חשיבות רבה למידתיות שבה זה נעשה. לכן, על המארחים להקפיד על איזון עדין מאוד ולוודא מה הן ההזדמנויות שעומדות לרשותם, כדי לייצר חווית אירוח בלתי נשכחת עבור אורחיהם.

יותר ממחצית המשיבים הגלובליים (52%) ו-60% מהישראלים מרגישים שהם צריכים לפגוש את המארחים רק פעם אחת במהלך השהייה, ויותר משליש (36%) מהמשיבים הגלובליים ו-44% מהמטיילים הישרלאים מצפים שיצרו איתם קשר פעם אחת בצ'ק-אין ופעם אחת בצ'ק-אאוט בלבד. בנושא זה נדמה כי האורחים מצפים מהמארחים לפתח חוש שישי שיאפשר להם לחזות מהי כמות היחס האישי הרצויה בעיני כל אורח - וזו ציפייה שאיתה המארחים עדיין מתקשים להתמודד. 69% מהאורחים מאמינים כי על המארחים להשתמש באינטואיציה כדי להעריך כמה זמן עליהם לבלות עם האורחים, ואילו בקרב הישראלים ישנם 80% שמאמינים שהמארח צריך להסיק לבד מה כמות הזמן הנכונה לבלות עם האורחים שלו. כמעט ארבעה מכל חמישה (79%) מטיילים מציינים שהפרטיות חשובה להם, ומצפים מהמארחים גם לכבד את המרחב האישי שלהם – 86% מהישראלים חושבים שזה דבר קריטי.

כדי להטות את הכף לטובתם, מנהלי מקומות אירוח יכולים לאמץ חלק מהמחוות האהובות ביותר על ידי מטיילים. שלושה רבעים (75%) מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים מצפים לפגוש אדם ידידותי וחברותי בעת ההגעה, כך שחיוך פשוט יכול להוסיף לחוות הדעת החיובית שתהיה להם על המקום. גם טאצ' מקומי ואישי עשוי לעשות את ההבדל. למשל, מארחים שיבחרו לספק לאורחיהם פינוקים מקומיים כמו תה, קפה ומתוקים יוכלו לזכות באהדתם, לאחר שכמעט חצי (49%) מהמטיילים טענו כי פינוקים כאלו יגרמו להם להרגיש יותר בנוח. בקרב הישראלים האחוז גבוה עוד יותר כשהוא עומד על 67% מהמשיבים.

תפיסת הכנסת האורחים משתנה ממדינה למדינה. כשבוחנים את התוצאות לפי מדינות, ניתן לראות כי תושבי ישראל (78%), הודו (84%), קולומביה (80%) וברזיל (80%) סבורים כי על המארחים לוודא שהאורחים אוכלים כמו שצריך (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 69%). בתאילנד (74%) וסין (60%) חושבים שהמפתח לאירוח טוב הוא אספקת בידור לאורחים (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 46%), ו-79% מהאורחים האיטלקים מאמינים כי הסוד נמצא בפרטים הקטנים היוצרים אווירה נעימה, כמו אח בוער או חדר מלא בנרות (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 68%).

“בדומה לרבים ממרכיבי הטיול, גם בכל הנוגע לצרכים השונים של המטיילים אין גישה אחת שמתאימה לכולם. המחקר שלנו מראה כמה חשוב שמנהלי ובעלי מקומות אירוח ימצאו את האיזון הנכון שיעניק לאורחים שלהם חוויה בלתי נשכחת - בין אם מדובר בבית, דירה, בית הארחה או כל סוג מקום אירוח אחר", אמר אוליבייה גרמיו, סגן נשיא ב-Booking.com. "ב-Booking.com אנחנו מאמינים באינדיבידואליות, ויודעים שכל אדם תופס את החופשה המושלמת בצורה שונה, אך דבר אחד ברור לחלוטין: בין אם המטיילים רוצים להרגיש בבית, לאמץ את התרבות המקומית, למצוא שקט ושלווה או פשוט לקחת הפסקה - אין כמו מגע אנושי כדי להפוך את החוויה שלהם לבלתי נשכחת".

מתודלוגיה
מחקר שהוזמן על ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב 21,500 משיבים (כולל 1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, רוסיה, אינדונזיה, קולומביה ודרום קוריאה; ו-500 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: יפן, ניו זילנד, תאילנד, ארגנטינה, בלגיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טאיוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור וישראל). המשתתפים השיבו לסקר מקוון בין ה-14 בדצמבר 2018 ל-14 בינואר 2019.

אודות Booking.com:
חברת Booking.com B.V, אשר נוסדה באמסטרדם ב 1996, צמחה מסטארט-אפ הולנדי קטן לאחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם בתחום התיירות באינטרנט. כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG), Booking.com מעסיקה כיום יותר מ-17,500 עובדים ב-198 משרדים ב-70 מדינות ברחבי העולם.
במשימתה לסייע לאנשים לחוות את העולם, חברת Booking.com משקיעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות. ב-Booking.com מחברים בין מטיילים למבחר הגדול ביותר של מקומות לינה נהדרים, כולל הכול, החל מדירות, בתי נופש ואירוח B&B בניהול משפחתי ועד לאתרי נופש ברמת 5 כוכבים יוקרתיים, בתי עץ ואפילו איגלואים. אתר Booking.com והאפליקציות בנייד קיימים ב-43 שפות ומציעים יותר מ-28 מיליון מקומות אירוח על כל גווניהם הפרושים על פני יותר מ-148,000 יעדים ב-229 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.
מדי יום, מוזמנים יותר מ- 1.5 מיליון לינות בחדרים באמצעות הפלטפורמה של Booking.com, כך שלא משנה אם נוסעים למטרות פנאי או עסקים, לקוחות יכולים להזמין במהירות את מקום האירוח האידאלי עבורם עם Booking.com, ללא עמלות הזמנה ובגיבוי הבטחתנו להשוואת מחיר. באמצעות צוות חוויית הלקוח של החברה, לקוחות יכולים ליצור קשר 24/7 לקבלת סיוע ותמיכה ב-43 שפות, בכל שעה ביום ובלילה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.