הודעה לעיתונות

למה ראש העיר מונע חינוך תורני במעלה אדומים?

עשרות תלמידים ממעלה אדומים לא יפתחו שנת לימודים בשל הנחיית ראש העיר בני כשריאל. השר פרץ: ״חינוך ילדיכם במעלה הראשונה. אבקש מגורמי המקצוע להגיע לפתרון״

אל מול אלפי התלמידים אשר יפתחו את שנת הלימודים ביום ראשו הקרוב במעלה אדומים יאלצו עשרות תלמידים להמשיך את החופש הגדול בעל כורחם.

מסתבר כי בקיץ האחרון החליט לראשונה ראש העיר בני כשריאל לאסור מעבר תלמידים מבתי הספר הממ״ד לבית הספר הממ״ד התורני מעלה התורה אשר נחשב בית ספר כלל אזורי.

לעשרות ההורים משני הממ״דים בעיר אשר הגישו כבר ביוני האחרון בקשת העברה נודע כי כשריאל אשר בין היתר גם נמצא עם משרד החינוך במספר מחלוקות מסרב לאפשר את המעבר של התלמידים עד אשר כל דרישותיו ממשרד החינוך בשלל נושאים יענו. להורים נודע עוד כי במשרד החינוך יש נכונות להגיע לפתרון מוסכם אך כשריאל מצידו אינו מוכן לשבת עימם אפילו עד שיענו דרישותיו.

ההורים אשר במהלך כל הקיץ קיוו לפתרון לאור הבטחות חוזרות ונשנות מצד העיריה כי יהיה כזה, הודיעו כי לא יפתחו את שנת הלימודים ולא ישלחו את ילדיהם לבית הספר הממ״ד הישן בשום פנים ואופן. ההודעה זיכתה אף חלק מהם באיומים מצד קצינת ביקור סדיר בעריה בדבר ההשלכות הפליליות של המהלך.

במכתב שהוציאו חלק מההורים לשר החינוך ח״כ הרב רפי פרץ כתבו ההורים בין היתר ״לצערנו ראש העיר החליט לראשונה להתערב ברגל גסה בשיקולים חינוכיים של כל משפחה ומשפחה ולאסור מעבר תלמידים המבקשים לקבל חינוך תורני התואם את אורח חייהם לו הם זכאים על פי אמונתם ועל פי חוק במדינה דמוקרטית.״

ההורים הוסיפו וכתבו כי ״לאחר בירור מעמיק של ההתערבות התמוהה, נגלה לעינינו בצער ובתדהמה כי הסיבה לפגיעה בחינוך ילדינו הינה בין היתר כי מר כשריאל החליט לנהל מאבק עם משרד החינוך על גב ילדינו וזאת משיקולים כלכליים ומחלוקות נוספות עם משרד החינוך בנושאים שאינם קשורים למעבר הילדים.

עוד נודע לנו כי למר כשריאל הוצעו פתרונות תקציבים שונים לסיוע במעבר הילדים מבלי לפגוע במוסדות החינוך אותם עזבו אך הוא אינו מוכן לדון בדברים עם נציגיו המקצועיים של משרד החינוך עד אשר יקבל מהמשרד את מלוא בקשותיו.

ההורים אף רמזו לקמפיין חסר התקדים המתנהל בימים האחרונים כנגד חינוך יהודי בישראל ע״י גורמים פוליטיים וכתבו: ״חינוך ילדינו הוא הדבר היקר ביותר עבורנו ולא נתפשר על כך. איומי קצינת הביקור הסדיר בימים האחרונים בדבר נקיטת צעדים פליליים כנגד הורים לא ירפו את ידינו. בימים בהם מנסים ארגונים רבים לפגוע בחינוך ליהדות ומסורת, מניעת חינוך יהודי תורני מהורים המבקשים זאת מעלה דאגה רבה.״

שר החינוך ח״כ רפי פרץ אשר עורב בפרטי המקרה בימים האחרונים ביקש לחזק את ההורים ואף הורה לגורמי המקצוע לחתור לפתרון ״חינוך ילדיכם הוא במעלה ראשונה ואני מעריך אתכם על כך. אבקש מהגורמים הרלוונטיים במשרד לבדוק את העניין בכדי להגיע לפתרון״ כתב להורים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- TBS טלמון & בן שמעון.