תמונה קבוצתית, פריסנסו
תמונה קבוצתית, פריסנסו
תמונה קבוצתית, פריסנסו
תמונה קבוצתית, פריסנסו
הודעה לעיתונות

SKF, ענקית התעשייה השוודית, רוכשת את חברת PRESENSO החיפאית, מפתחת בינה מלאכותית לתעשייה

SKF, ענקית התעשייה השוודית, רכשה את חברת PRESENSO (פריסנסו בע"מ), המפתחת ומיישמת תוכנה ושירות מבוסס בינה מלאכותית (AI) לשיפור ביצועי מכונות. יכולות ה-AI המתקדמות של פריסנסו מאפשרות למפעלים תעשייתיים לאתר כשלים זמן רב מראש, כאלה שבעבר לא היו ניתנים לגילוי. גילוי הכשלים נעשה באופן אוטומטי וללא צורך להעסיק מדעני נתונים נוספים. הפתרון של פריסנסו מיושם על ידי מפעלים תעשייתיים להגברת התפוקה וההכנסות על ידי צמצום מקרי השבתה לא מתוכננים וייעול תהליכי התפעול והייצור.

היקפה הכספי של הרכישה לא הותר לפרסום ולא נמסר, אך גורמים בתעשייה מעריכים כי מדובר בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

פריסנסו פועלת ממקום מושבה בחיפה, ישראל, גייסה עד היום 3 מיליון דולר. החברה פיתחה את הפתרון שלה בהתבסס על חידושים בתחום "למידת מכונה אוטומטית" (AutoML). למידת מכונה אוטומטית מאיצה את קצב שילוב ופריסת פתרון ה-AI, ומאפשרת למפעלים לחבר כמויות רבות של מכונות וסנסורים לשירותי האנליטיקה התעשייתית בזמן קצר.

הלקוחות הקיימים של החברה כוללים יצרנים תעשייתיים מובילים באירופה ובאמריקה מעולמות האנרגיה, נפט וגז, מתכות, כימיקלים ועוד.

ויקטוריה ואן קמפ, סמנכ"לית טכנולוגיות ונשיאה, חדשנות ופיתוח עסקי ב-SKF אמרה: "המהות של SKF היא מערכות סובבות אמינות, הובלה טכנולוגית ופתרון של בעיות אמיתיות בעולם. היום, אנחנו מקבלים בברכה ל-SKF צוות של מפתחי AI ברמה עולמית, עם פתרון אנליטיקה מוכן. יחד אנחנו נשנה את האופן שבו התעשייה מסתכלת על אמינות ציוד מכאני, ונהפוך בינה מלאכותית לחלק אינטגרלי מתהליך הייצור."

איתן וסלי, מנכ"ל פריסנסו
, אמר: "אנחנו נרגשים להפוך לחלק ממשפחת SKF ולשלב את שירותי בקרת ציוד סובב של SKF עם פתרון האנליטיקה התעשייתית של פריסנסו. אנו מאמינים כי השילוב ההיברידי של בקרה מסורתית ובינה מלאכותית מציע למפעלים תעשייתיים את האופציה הטובה ביותר לפיתוח תחזוקה 4.0."

דדי לביד (בן לולו), מנהל טכנולוגיות ודאטה סיינס ראשי של פריסנסו
, אומר: "מיקדנו את מאמצי ההנדסה שלנו בהחלפת משימות ניתוח נתונים עתירות עבודה באלגוריתמי למידת מכונה מתקדמים, שמבצעים את המשימות הללו באופן ממוכן. כחלק מ-SKF, המטרה שלנו היא לבנות על ההצלחה הזו ולהרחיב את היישומים המסחריים של פתרונות אנליטיקה תעשייתית על פני עשרות מיליוני מכונות בשנים הקרובות".

פריסנסו נוסדה בשנת 2015 על ידי איתן וסלי, דדי לביד וד"ר דוד אלמגור ששימש כיו"ר פעיל של החברה.

לאחר הרכישה, מרכז הפיתוח בחיפה יהפוך למרכז מצויינות לפיתוח ולמחקר בתחומי הבינה המלאכותית, למידה חישובית וביג דאטה. כל העובדים ימשיכו את עבודתם בחברה. את מרכז המצויינות ינהל דדי לביד (מנהל מו"פ ראשי), ובנוסף יהיה לביד אחראי על כל יוזמות הבינה המלאכותית בתאגיד התעשייתי SKF.

SKF
משימתה של SKF היא להיות המובילה הבלתי-מעורערת בעסקי המסבים. SKF מציעה פתרונות סביב המוט הרוטציוני, לרבות מסבים, אטמים, חומרי סיכה, בקרה ושירותי תחזוקה. SKF מיוצגת בלמעלה מ-130 מדינות ויש לה כ-17,000 מוקדי הפצה ברחבי העולם. מכירותיה השנתיות בשנת 2018 עמדו 8.5 מילארד דולר, ומספר העובדים היה 44,228.
www.skf.com
® SKF הוא סימן מסחרי רשום של קבוצת SKF.

אודות פריסנסו
פריסנסו מספקת כלים לאנליטיקה תעשייתית המבוססת על אינטליגנציה מלאכותית לצורך תחזוקה מונעת חזויה. המערכת של פריסנסו אוספת כמויות עצומות של נתונים בקצב מהיר מאד ממאות מכונות (אלפי חיישנים) ומזרימה את הנתונים לענן בזמן אמת. באמצעות שימוש בארכיטקטורת למידת מכונה ייחודית המוגנת בקיניין רוחני ייחודי, מנוע האנליטיקה של פריסנסו מקשר באופן אוטונומי אירועים עם מרכיבים בתוך המכונה, ובסופו של דבר חוזה כשלים מתהווים. בנוסף, הוא מספק מידע חיוני בנוגע לזמן הנותר עד הכשל ומקורו של הכשל בתוך המכונה. כלים אלה נגישים למומחי תחזוקה ואמינות, מבלי שישנו צורך להעסיק מומחים בתחום נְתוּנֵי עָתֵק (Big Data). הפתרון של פריסנסו זמין היום הן ליצרני ציוד מקורי (OEM’s) שמפתחים עכשיו את הצעות ה-Industry 4.0 שלהם והן למשתמשי קצה המתפעלים את הציוד של עצמם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור.