מכירה פומבית של "אושוויץ בצבע"

יום ג', 21 ינו' 2020 בשעה 19:30
מיקום: מיני מוזאון - שואה או תקווה
כתובת: שד הרצל 120 כניסה ב' (מפה)
משך: 3 שעות
אושוויץ בצבע עברית
אושוויץ בצבע עברית
אושוויץ בצבע אנגלית
אושוויץ בצבע אנגלית
אושוויץ בצבע פולנית
אושוויץ בצבע פולנית
הודעה לעיתונות

מכירה פומבית של הציור "אושוויץ בצבע" לקראת 75 שנה יום השחרור של אושוויץ, ההכנסות למציאת מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה

לפני זמן נמצא, אוצר היסטורי, אישי - חברתי, אשר שכן כאבן שאין לה הופכין במשך 69 שנים, בעליית גג בת"א, בתיבה מתכתית ישנה שחוקה ואדומה "מסומק ההיסטוריה המבישה", מתקופת מלחמת העולם השנייה...

האוצר כלל תוכן מצמרר של מכתבים וצילומים הקשורים בתקווה, שהיא היסוד לקיומנו. "אדם בלי תקווה חשוב כמת".

מוצא האוצר הוא סופר ויוצר, העוסק, ללא מודע, בנושא התקווה למעלה מעשור, ואולי זה מסביר את עצם העובדה שהמוצא קרוי ע"ש דודתו, כותבת המכתבים והמצולמת שם בצילום נדיר ובלעדי עם מרדכי אנילביץ' – מפקד מרד גטו וורשה...

או/ אז החלה להתבהר התמונה הקבוצתית עם האישה – שרנקה. שעוררה את מרד גטו ורשה, שמסרה את בתה היחידה מאיה לבית יתומים בוילנה, קודם שהצטרפה לחבריה המורדים מגטו וורשה, ובכך כמו עקדה את עצמה למען מטרה חברתית, זקיפת ההקומה היהודית והעולמית.

עקבותיה של הילדה נעלמו ללא זכר.שרנקה עשתה זאת כדי להיכנס מרצונה לגטו, עם שתי בשורות מצמררות שקבעו את גורלו של הגטו ובכך עשו היסטוריה, שמעצבת עד היום את דרכנו הדמוקרטית: האחת, תגובה חיה ועוצמתית על מעשה הרצח השיטתי שבו פתחו הנאצים בווילנה. השניה, פועל יוצא מכך, הבחירה - "החלטנו למרוד".

מחיר התחלתי של הציור "אושוויץ בצבע" $5,100 לזכר 51 הלוחמים ששמם חקוק במצבה ברח' מילא בוורשה - בונקר המפקדה של המורדים, ההכנסה נועדה למציאת מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מיני מוזיאון - שואה או תקוה.