מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 26/01/2020 12:39
נושא: ספרות
גרפיקה: מדיחה דגש
גרפיקה: מדיחה דגש
הודעה לעיתונות

דתל"ש יליד צפת, הומוסקסואל שקיבל תואר ד"ר לדמוגרפיה בגיל 26 ותואר ד"ר נוסף לפני שנתיים בפילוסופיה של הספרות מוציא את ספר

דתל"ש יליד צפת, הומוסקסואל שקיבל תואר ד"ר לדמוגרפיה בגיל 26 ותואר ד"ר נוסף לפני שנתיים בפילוסופיה של הספרות מוציא את ספר שיריו השביעי.

"דם תפוזים" הוא ספר שיריו השביעי של ניקולא יוזגוף אורבך, עיתונאי, משורר, ד"ר לספרות, ולדמוגרפיה המרצה במכללה האקדמית צפת ובמכללה לחברה ואמנויות בנתניה.

הספר עוסק בגאווה והומוסקסואליות, אהבה, נפש האדם, לאומיות, התרבות האנושית, פוליטיקה וההיסטוריה כולה!

"דם תפוזים" הוא ספרו השבעי של יוזגוף-אורבך. בספר מוצעת לקורא נקודת מבט אחרת, חריגה אם תרצו, על הקיום האנושי, על הגליל, על עיר הולדתו צפת ועל תפיסת הקיום כאינדיבידואל יהודי ישראלי והומוסקסואל. השירים נעים בתפר שבין הגות לליריקה, כאשר בשוליים גם מופיעים מספר שירים פוליטיים, שמלמדים על מורכבות וקיטוב צבעוני בעמדותיו החברתיות, הלאומיות ותרבותיות של יוזגוף-אורבך.

איש האקדמיה והמשורר ניקולא יוזגוף אורבך גדל בבית דתי, אך כבר בהגיעו לגיל 15 יצא מהארון הפואטי וחשף בפני כל את נטייתו המינית. ספר הראשון ראה אור כבר בהיותו בן 17.

עד היום, בנוסף להיותו אקדמאי מחונן שהפך לד"ר בגיל 26 והשלים דוקטורט שני לאחר מכן, פרסם חמישה ספרי שירה כמו כן כתב ספרי עיון בנושאים דמוגרפיים, גאוגרפיים ופוליטיים ('הרפורמים בישראל', 'החרדים בישראל', 'בין ייהוד לאיבוד הגליל' ועוד) ושורת מאמרים וכתבות.

בנוסף הוא מלמד בחוג רב תרבותי בו לומדים יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים במכללה האקדמית צפת, ופועל לקידום יצירה של ערבים בשפה העברית, באמצעות כנסים, ימי עיון וכתב עת שעתיד להקים לשם מטרה זו.

ניקולא יוזגוף אורבך. "דם תפוזים". הוצאת ספרי 77.

90 עמ'. מחיר 50 ₪. להשיג בחנויות הספרים. לרכישה אוןליין באתר בוקנט:

https://www.booknet.co.il/prodtxt.asp?id=142506#.XicPy8hKjIV

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.