מפרסם: מקימי - השער לכלכלה נבונה
תאריך: 25/02/2020 06:25
עדכון: 25/02/2020 14:08
נושא: חברה, חינוך, חדשות, משפחה, צרכנות
ישראל ליבמן צילום אתר סרוגים
ישראל ליבמן צילום אתר סרוגים
ישראל ליבמן בוועדה בכנסת
ישראל ליבמן בוועדה בכנסת
הודעה לעיתונות

מייסד מקימי לרב פרץ: "השיתוק הפוליטי שיצרתם הכניס משפחות נוספות למעגל העוני"

יו"ר עמותת מקימי, ישראל ליבמן שלח הבוקר מכתב לשר החינוך הרב רפי פרץ שבו הוא קורא לפעול מיידית עם תום הבחירות ליישום התוכנית לחינוך פיננסי במערכת החינוך. "רכישת כלים לחינוך פיננסי נבון יאפשר לאותם ילדים בעתיד לעמוד בזכות עצמם"

ערב הבחירות השלישיות לכנסת, מייסד עמותת ויו"ר עמותת מקימי ישראל ליבמן המלווה משפחות שנקלעו לקשיים כלכליים, שלח הבוקר מכתב לשר החינוך, הרב רפי פרץ, במסגרתו הוא מבקש מהשר לפעול מיידית עם סיום הבחירות להנחלת תוכנית לימוד חינוכית להתנהלות כלכלית נבונה בכל בתי הספר ומוסדות אקדמיים.

בדבריו מדגיש ליבמן כי "בשנים האחרונות חינוך פיננסי מוכר בעולם ככישור חיוני המעצב את הדור הצעיר, כשה- OECD כולל את החינוך הפיננסי כאחד מארבעת הכישורים החשובים לאדם לצד מתמטיקה, הבנת הנקרא ומדעים. עם זה", מדגיש ליבמן, "בישראל מיושמות כיום תוכניות לחינוך פיננסי שזוכות להצלחה גדולה, אך בפועל הן מתקיימות רק ב-20% מבתי הספר ובאמצעות יוזמות עצמאיות של אותן רשויות מקומיות. כבוד השר, על פי ממצאי דו"ח העוני האחרון של המוסד לביטוח אחת מחמש משפחות ואחד מתוך שלושה ילדים חיים בעוני, במדינת ישראל של 2020".

עוד מדגיש ליבמן כי "איבדנו שנה בטיפול הממשלה בעוני בגלל השיתוק הפוליטי שיצרתם – זה הזמן להתחייב ולשנות. גורלן הכלכלי של משפחות רבות יכול היה להיות שונה לו היו יודעות כיצד לכלכל צעדיהן בצורה שכלתנית ונכונה מבחינה פיננסית, כבר מגיל צעיר".
"אסור לנו לאבד את השנים הללו, אני רואה ערך עליון בכך שילדים ונוער ילמדו תכנון כלכלי נכון ובכך גם יבינו את הוצאות הוריהם, ויידעו בעתיד כיצד לכלכל נכון את צעדיהם בבגרותם כאשר יצטרכו לעמוד בזכות עצמם", מסכם ליבמן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מקימי - השער לכלכלה נבונה.