מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 25/02/2020 19:14
נושא: חינוך
ברוך ברלינר ונחום סלוצקר
ברוך ברלינר ונחום סלוצקר
הודעה לעיתונות

בריאת העולם מגיעה גם לרומניה.

ב-19 למרץ תבוצע לראשונה ברומניה, יצירתו של המלחין הישראלי, ברוך ברלינר, מתוך סיבוב הופעות בו תנוגן ב-12 מדינות ברחבי העולם במהלך 2020.

היצירה תנוגן על ידי התזמורת הסימפונית של בראשוב, העיר המארחת את הקונצרט.

הקונצרט בו תנוגן הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" הוא תוצאה של שיתופי פעולה הפוריים עם המנצח הראשי והמנהל המוזיקלי של התזמורת הלאומית של מולדובה מיכאל אגפיצה בשנתיים האחרונות: ב-2018 התקיים אירוע גדול ביום השואה הבין לאומי בקישינב שעורר עניין רב בכלי תקשורת רבים. באותו אירוע נוגנה גרסת הסימפו-רוק של הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" בניצוחו של מיכאל אגפיצה.

לקונצרט בקישינב: https://youtu.be/cq94QwCJhJQ

בקונצרט ברומניה, תבוצע הגרסה הקלאסית על ידי התזמורת הסימפונית בראשוב שהוקמה ב-1878 ואיתה ניגנו גדולי המנצחים כמו: יוהאן שטראוס, יוהנס ברהמס, ריכרד שטראוס, ג'ורגה אנסקו ועוד. התזמורת מציעה לקהל רפרטואר רחב במיוחד, מכל התקופות והאוריינטציות האסתטיות המוסיקליות.

הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" לקריין ותזמורת בוצעה בהצלחה רבה ברחבי העולם בישראל, בארה"ב, באירופה ובאסיה, והתקבלה בחום רב על-ידי קהל המאזינים. היצירה נוגנה בכ-50 קונצרטים ובשנת 2020 מתוכננים 21 קונצרטים ב-12 מדינות שונות.

מה שמייחד את היצירה הוא שבכל ארץ הטקסט המקראי נקרא בשפת המקום, וזאת בזכות היות התנ"ך רב-המכר הגדול ביותר של כל הזמנים, שתורגם ל-636 שפות. במופע הקריין קורא את פסוקי התורה בשפה המקומית וגורם לקהל להיות מעורב רגשית, רוחנית ופילוסופית בשאלות הנצחיות שביסוד הקיום האנושי, כאז כן עתה. בקונצרט המדובר תתקיים פרמיירה של היצירה בשפה הרומנית. הקריין הוא מאריוס ציזר (Marius Cisar), שחקן רומני מוערך ועטור פרסים. ציזר מנהל מרכז התרבות Reduta Cultural Center ויזם של שני פסטיבלי תיאטרון "Fingerprints" ו-"Memory Scene".

"בריאת העולם" בנויה משבעת הפרקים הבאים: 1. בריאת היום הראשון, 2. בריאת אדם וחווה, 3. הגירוש מגן עדן, 4. קין והבל, 5. נח, 6. המבול, 7. ברית הקשת.

המסר המרכזי של הפואמה הסימפונית הוא הבחירה בין הטוב לרע שניתן לאדם ומלווה את האנושות מאז ועד היום. מבחינה טכנולוגית האנושות מתקדמת בצעדי ענק והשיגה יעדים מרחיקי לכת. האדם, לעומת זאת, כישות מרכזית בבריאה לא השתנה כלל, רגשותיו, מאבקי הכוח הפנימיים ונפתולי הנפש נשארו כפי שהיו.

ד"ר ברוך ברלינר פעיל מאוד בסצנה המוזיקאלית בארץ ובעולם. בשנים האחרונות הלחין שלוש פואמות סימפוניות: "בריאת העולם", "אברהם" ו"חלום יעקוב", כמו כן הפואמה "עקידת יצחק" בשלבי סיום. בשנים האחרונות ד"ר ברוך ברלינר עובד בשיתוף פעולה אדוק עם המפיק והמוזיקאי נחום סלוצקר.

לוידאו "בראשית מסביב לעולם": https://www.youtube.com/watch?v=hntSfYI1ETU

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.