הודעה לעיתונות

פעילים מדברים על גנץ (ומתווכחים על גנץ, ומתקיפים את גנץ, ולפעמים גם מקללים) - 3

- ח״כ עופר כסיף בפנייה לגנץ וחבריו: ״אתם רוכבים על נמר פאשיסטי והוא יטרוף גם אתכם בסוף״.
כל מילה!

- גנץ, בשביל זה באת לפוליטיקה? כדי לזחול לממשלה של הנאשם מחריב הדמוקרטיה? כדי להיות ישראל כץ? תתבייש בוגד.

- שורת הישגים מדהימה לגנץ בתוך שעה-שעתיים במהלך הצהריים:
גם להתאבד פוליטית, גם להפוך לבדיחה בקבוצות הליכוד בוואטסאפ, גם להפוך למושא אכזבה וזעם של מחצית מאזרחי המדינה, גם לחזור בך מהבטחתך הפוליטית הכי בסיסית, גם להכתיר את נתניהו ככל שירצה, גם לפרק את מפלגתך, גם לפרק את הגוש כולו, גם להיות מושפל עד עפר, גם להעצים את תדמיתו של נתניהו כקוסם בלתי מנוצח, גם לבגוד באמונם של כל חברי הפרלמנט היהודים והערבים שבנו עליך וגם להכשיר שרץ מוסרי וציבורי בדמות ראש ממשלה שנאשם במשפט פלילי חמור שלא מפסיק להסית נגד מערכת המשפט ולהעליל עלילות שווא בדיוניות על התביעה הכללית ובכך ממוטט את חישוקי התשתית של החברה הישראלית.

ויש הישגים נוספים: גם לעשות כל זאת יום לאחר שיושב ראש הפרלמנט היוצא והבלתי נבחר הפר פסיקת בג"צ בגיבוי ובהוראת אותו נאשם מסית ושקרן, גם לעשות כן לאחר שאותו יושב ראש בלתי נבחר התבצר בכיסאו ומנע מהרוב הפרלמנטרי (נציגי רוב הבוחרים) להחליפו, גם להצטרף כסרח עודף לממשלת נתניהו, גם להותיר מאחורי נתניהו את גוש פולחן האישיות בן 58 המנדטים (הבלוק) כשותפים בממשלה, גם להימנע מהמאבק החיוני לחשיפת מחדל הפקרת מערכת הבריאות, גם להימנע מהצעת כל אלטרנטיבה, גם למוטט את שיתוף הפעולה הפרלמנטרי היהודי-ערבי, גם לשבת בממשלה עם שרים שהתנפלו על בג"צ בחמת זעם לאחר שאדלשטיין התעלם מרצון הרוב הפרלמנטרי וגם לאטום את האוזניים מאזהרות מי שנפגעו מנתניהו כיעלון ולפיד (שניהם מאד לא שמאל).

נמשיך: גם לעשות כן לאחר שאיבת קולות השמאל ולאחר שגוש השמאל פורק לרסיסים, גם להירשם כבר עכשיו בדפי ההיסטוריה כבדיחה פוליטית, גם לעשות כן לאחר 3 מערכות בחירות שעלו מיליארדים, גם לעשות כן לאחר קמפיין זוהמה אישי ומדהים וחסר תקדים נגדך, גם לסכל כל סיכוי לחקיקה שמונעת מנאשם לכהן כראש ממשלה ומגבילה ראש ממשלה לכהן 2 קדנציות בלבד, גם להעניק הכשר למי ששולט באמצעות הסתה, שיסוי ותרבות כזבים וגם להעניק לו על מגש של כסף את הניצחון בבחירות הבאות שייערכו לכל המאוחר בעוד שנה וחצי (ואולי לפני כן) מול גוש מפורר בעקבות נטישתך.

וגם לחסל את שמך הטוב ולהיראות לפתע פאתטי אפילו יותר מהפוליטיקאים שזחלו לפניך לממשלות נתניהו ובכך התאבדו פוליטית (ברק, מופז, לבני, הרצוג שהיה מוכן להיכנס אך הדבר סוכל וכמעט יאיר לפיד שצנח מ-19 מנדטים ל-11 לאחר ישיבתו בממשלת נתניהו).

והכי יפה: לעשות כל זאת כשהמנדט להרכבת הממשלה בידיך עם 61 ממליצים.

מיסטר גנץ, אתה תהיה ראש ממשלה בעוד שנה וחצי בדיוק כמו שפייגלין יהיה שר הבריאות (כפי שהובטח לו מפי נתניהו).

מכלול מדהים של הישגים שהשגת היום בצהריים, בני גנץ. אין לתאר. אין לתאר. אין.

- איך תקראו לאדם שממלא את הדלי ובסוף בועט בו ? לאדם שנוטע במליונים תקווה ובסוף מנתץ אותה בבגידה?

- איך לא היתה לו סבלנות....נתנו לך את הקלף של חיקוק חוק נגד האפשרות שרמ או מועמד שכזה יהיו בעלי תיקים פליליים. זה היה מונע בחירות רביעיות ומאפשר מומ עם ביבי בתנאים משופרים באמת.. אבל לא היו לך עצבי פלדה שדרושים למי שרוצה באמת להיות רמ. אתה לא תהיה בקונסטלציה הזו , יש עוד זמן לתקן ולומר פוס אני התחרטתי מכיון שהמושחת לא עומד במה שסיכמנו......

- איך מאהוב השמאל הוא הפך בן רגע לבוגד שנוא?

- הוא לא הפך לשנוא פשוט בגד בי ובעוד אלפים שהיו בטוחים שאיש צבא בדרגה שלו יש לו עמוד שידרה ולא יגנוב את קולי.

- האיש שביזה את בג"צ עומד לחזור ולקבל את עמדת יו"ר הכנסת באדיבותו של בני גנץ

- מר גנץ, אני רס״ן וטייס קרב בדימוס. הייתי מוביל רביעיה בכיר, והשתתפתי בכמות לא מבוטלת של טיסות ומבצעים בשמי המדינה ומעבר לקווי האויב. שירתתי את מדינתי נאמנה גם במילואים במשך שנים רבות.

בשנת 2012, זכיתי לפגוש אותך, עת שהענקת לי את פרס מצטיין הרמטכ״ל לאנשי המילואים (יחד עם עוד כמה עשרות אנשי מילואים).

לאחר שחרורי השלמתי את לימודיי, והמשכתי לתפקידי ניהול שונים בתעשייה בישראל.
בשנים האחרונות, ועד לפני כמה ימים הייתי טייס באלעל, וזאת במקביל ליוזמות שונות שהובלתי, חלקן בהתנדבות, בצנעה ומאחורי הקלעים. כיום אני ״מתהדר״ בתואר המפוקפק של מחפש עבודה ומבקש דמי אבטלה.

אני נשוי לאשה ציונית, שנולדה בארה״ב ועזבה את משפחתה שם, בכדי לעבור לארץ, לשרת בצבא ההגנה, ולעשות עלייה. אני אב לילדה שנונה, נבונה ויפה שגדלה על ערכים של אהבת המולדת, יושרה, אהבת הזולת ודרך ארץ.

בדעותיי הפוליטיות נטיית ליבי הבטחונית תמיד היתה ימינה, אך מזה תקופה לא מבוטלת, בשל התרחקות מחנה נתניהו מהערכים בהם אני מאמין, תמיכתי היתה נתונה למפלגות המרכז.
בחלקן אף פעלתי בהתנדבות במספר מערכות בחירות.

בשנה האחרונה, תמכתי בך בכל דיון, בכל התכתבות ובכל פורום אפשרי.
פניתי לכל מכריי בנסיונות לשכנע שאתה האדם היחיד שמסוגל להחליף את הנאשם מבלפור, לרבות פנייה למספר חברי כנסת אותם אני מכיר. נלחמתי כמיטב יכולתי בכל מי שטען שאינך ראוי לתפקיד.

היום, בצעד שנשגב מבינתי, בגדת באמון שנתן לך חלק בלתי מבוטל מעם ישראל. בהחלטתך, חירבת את המחנה הציוני, הדמוקרטי, הנאור והשפוי במדינת ישראל, והשרשת את שלטונו של נתניהו לתקופה בלתי מוגבלת.

דווקא עכשיו, כשהיו בידיך הכוח והתמיכה להקים ממשלה, ולהציל את העם, בחרת לא לקיים את החשובה מבין הבטחותיך לציבור בוחריך, זו שאומרת שלא תשב בממשלה תחת אדם עם 3 כתבי אישום.

בני גנץ, מוביל הפוליטיקה הנקייה, האיש שטען שאפשר גם אחרת, הולך לשבת בממשלה שבראשה עומד נאשם ב-3 כתבי אישום חמורים, נאשם שדרכו היא דרך המרמה והשקר, אדם שקרא לך בוגד, ששלח רבנים לדובב ולהקליט את היועץ שלך מעיד שאינך ראוי, שפסל את הציבור הערבי בצורה גזענית ולא דמוקרטית, שנתן לשריו ונאמניו לקרוא להפרת פסקי דין של בג״צ.

מכולם, דווקא אתה הוא זה שמגיש לביבי את הנצחון על מגש של כסף.

לי, התסריט להמשך ברור:
נתניהו יקים ממשלה בעזרתך, ימשיך להתחמק ממשפט, יחזור להרגליו הישנים (שאותם לא נטש לרגע, גם לא בזמן ״טיפול החירום בקורונה״) ואתה, כשתתעורר ותדרוש שיעמוד בהבטחותיו אליך, תמצא עצמך מחוסר כל כוח פוליטי.
אם תנסה להפיל את ממשלתו, נתניהו יילך שוב לבחירות, ואותן, בזכות מעשיך, הוא ינצח בקלות, מאחר ואת האופוזיציה והאמונה שבעם, דווקא אתה, נושא דגל החלופה הפוליטית הנקייה, ניפצת במו ידיך. המסר שאתה במעשיך היום, יחד עם ביבי וציבור נאמניו, מעבירים לציבור הוא שהרוע, השחיתות והשקרים משתלמים, והמסר הזה, כפי שאתה עצמך אמרת מחלחל לכל אזרח ואזרח במדינת ישראל.

באופן מפתיע הוא חלחל גם אליך, מוקדם מהצפוי.

ועכשיו, אחרי שהבהרת לכולם, קבל עם ועדה, שכוחו של ביבי בלתי מוגבל, ושלא משנה מה, ידו של ביבי תמיד תהיה על העליונה, שום שופט, שום עו״ד ושום איש חוק לא יעיז לעמוד מול ביבי, ולנסות להביאו לדין. אתה במו ידיך, הפכת את ישראל למדינה שבה החוק הוא בגדר המלצה.

אתה לא הראשון שביבי מחבק חיבוק דב, בהבטחות כאלה ואחרות. כולם לפניך מצאו את עצמם מרוסקים פוליטית אחרי ההרפתקה המשותפת אליה ביבי שכנע אותם לצאת. אינני מבין מדוע אתה חושב שאצלך זה יהיה אחרת? על מי אתה סומך שיהיה ערב למילתו של השקרן מספר אחת? דרעי? הגנב מספר אחת..

יהיה התירוץ שלך אשר יהיה, במו ידיך המשלת את נתניהו למלך, ועל הדרך, קברת את עתידך הפוליטי, את האופוזיציה לדיקטטור, ואת עתידה של מדינת ישראל, כמדינה נאורה ודמוקרטית.

מילים לא יכולות לתאר את אכזבתי העמוקה ממך.
אותי איבדת, אותי שברת, אותי שכנעת שמדינת ישראל שלי, שעליה נלחמתי ולה הענקתי את מירב שנותיי, אינה קיימת עוד.
זוהי מורשתך לדראון עולם.

ולמה בכל זאת כותב אני לך?
כמו כל דבר בצבא, גם לשאלה זו יש שלוש תשובות:

  1. אני כותב לך כדי לנסות ולהוריד את המועקה הקשה שרובצת על ליבי.
  2. אני כותב לך כדי שתדע איך מרגישים היום רוב רובם של בוחריך, שהאמינו שיש תקווה ואפשר גם אחרת. שהאמינו לחלום שמכרת להם. אנחנו לא נישן טוב הלילה. מקווה שגם לא אתה.
  3. אני כותב לך כדי לקרוא לך, לחשב מסלול מחדש. אני מניח שפירוקה של כחול לבן הוא עובדה מוגמרת. את אמונם של שותפיך איבדת, ויש להניח שלא תוכל לזכות בו שוב.

מה שכן בכוחך לעשות הוא לא להיכנס לממשלת ״חירום״ עם ביבי, להודות שטעית, שבשעת מבחן, כוחך לא עמד לך.
תתפטר. תתפטר מהכנסת, ומהמפלגה, ותעביר את ההובלה לאדם אחר שינסה להקים ממשלה במקומך.
יהיה אותו אדם אשר יהיה.
אתה, כבר התגלית במלוא מערומיך, אבל לפחות, לא תשמש כעלה תאנה של הנאשם מבלפור.

ולמקרה שקראת את דבריי, ואתה תוהה איך להשיב לי, אינני מעוניין בתשובה דמגוגית, כי רק במעשים תוכל לכפר על המהלך המחפיר שביצעת היום.

בכבוד רב ולב שבור,
טל

- ביביסטים החגיגה זמנית
בבחירות הבאות רשימה המשותפת תהיה 40 מנדטים!