מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 29/03/2020 12:58
נושא: ספרות
עורי שפת עבר
עורי שפת עבר
הודעה לעיתונות

מעתה אפשר להשיג את "עורי שפת עבר" ברחבי העולם

האסופה "עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית" בעריכתה של
ד"ר לאה צבעוני מחזיקה 870 שירים של 547 משוררים ומתרגמים והיא פרויקט שאפתני שכולו מחווה לשירה ולשפה העברית: מהתנ"ך, דרך שירת ימי הביניים, דרך קפקא, אלתרמן, פאול צלאן ואברהם סוצקבר ועד למשוררים עכשוויים של ימינו. לאחרונה היא עלתה לאמזון און דימנד (POD) ואפשר להזמין עותק מודפס ברחבי העולם.

לינק לאמזון:https://tinyurl.com/ubrb9pd

מעתה יוכלו ישראלים ודוברי עברית הגרים ברחבי העולם להזמין את "עורי שפת עבר" היישר לביתם.

האסופה שיצאה בהוצאת צבעונים מכילה שירים שנכתבו בארצות אסיה ואירופה, בצפון אפריקה, באמריקה הצפונית ובאמריקה הדרומית ובכל השפות שעם ישראל דיבר ודובר בתפוצותיו. רובם בעברית, רבים ביידיש, ויש בה גם שירים באנגלית, בצרפתית, בגרמנית, ברוסית, בספרדית, בפורטוגזית, סלובקית, ובערבית יהודית. השירים מובאים בלשון המוצא ולצדם תרגום. זוהי שירה של תקווה ותהילה, שיר הלל לאלה ששמרו על שפת עבר אחרי שבָּלל אלוהים את השפות במגדל בבל, שיר הודיה למחדשי השפה, לאומה, לתנ"ך, לאלוהים, לפעמים למלכים ולפטרונים. במרוצת הדורות קמו משוררים רבים, חלמו וכתבו, ובבוא יומם הותירו לדורות הבאים משא של כמיהה, געגועים, תקוות, בכי ומרורים ושאלות על מהות החיים ועל מהות הקיום שלהם, של דורם ושל עם ישראל, על גורלה של שפת הקודש, שפת עבר.
האסופה מקיפה דורות רבים של יצירה ספרותית. היא פותחת בשיר ששרו אבותינו על נהרות בבל, "איך נשיר שיר ה' על אדמת נכר", ממשיכה בספר יצירה שנכתב לפני כאלפיים שנה, ודרך הפייטנים, משוררי ימי הביניים, ההשכלה, התחייה והיישוב - מגיעה עד ימינו. מובאים בה שירים, פזמונים, פואמות ושירי ילדים, והמשותף לכולם הוא מילת הקסם "עברית".

מרגש ולא מפליא לראות שהשפה העברית הייתה מאז ומעולם שפת החלומות של עם ישראל, ומשוררי עמנו לא חדלו לערוג אליה. מרטיטים את הלב שיריהם של אסירי ציון ושל משוררים צעירים שנרצחו בשואה. מרגשים שיריהם של משוררי היידיש שחלמו על התנ"ך ועל שפת התנ"ך. מרטיטים את הלב

שיריהם של משוררי ספרד.

האסופה מביאה שירים של אבות ובנים, של אבות ובני בנים, וכולם עורגים אל השפה, כולם רוצים בהתחדשותה ובהמשך קיומה. היא זכתה לתשבחות רבות בחוגי האקדמיה והספרות הישראלית ולביקורות נלהבות בעיתונות היומית.

"אסופת השירה המוגשת עתה לקוראי שפת עבר ומתמקדת בלשונם טומנת בחובה אוצר עצום, ששיריו מעניקים ראיית עומק על העברית והיצירה בה." (רמי סערי, הארץ)

"קראתי לרשימה זאת בשם “מפעל חיים” כי נראה לי שמפעל מונומנטאלי כביר ממדים כמו זה שלפנינו מתנסה בו איש־רוח רק פעם בחיים." (משה גרנות, מקור ראשון)

פרופ' נורית גוברין: "כדי לקלוט ולהעריך את האנתולוגיה כערכה יש צורך בהתמסרות רבה, אבל גם עלעול פה ושם בכל רגע פנוי מאפשר ליהנות ממנה ובכל פעם להתמקד במשורר ובשיר אחר. תענוג של ממש!"

פרופ' משה בר-אשר, נשיא האקדמיה ללשון העברית: "כל מי שהעברית יקרה לליבו ראוי שיחזיק בביתו את הספר הזה וירבה להידרש לו כדי להתענג על שבח הלשון. תבורך לאה צבעוני על כינוס השירים ועל העונג שעתידה האסופה להסב לקוראיה."

"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית " עורכת: לאה צבעוני.

צבעונים הוצאה לאור. 484 עמ',199 ש"ח.

להשגה בחו"ל, דרך אמזון: https://tinyurl.com/ubrb9pd

בישראל ניתן להשיג אותה באתר ההוצאה בלינק: https://tinyurl.com/skwprpp

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.