באנר עיצוב עדי שטרן
באנר עיצוב עדי שטרן
באנר עיצוב עדי שטרן
באנר עיצוב עדי שטרן
אביאל אריה ליבמן צילום איתמר נוימן
אביאל אריה ליבמן צילום איתמר נוימן
jfhfh hgfyt
jfhfh hgfyt
הודעה לעיתונות

כלכלה נבונה בימי הקורונה וקמחא דפסחא בדיגיטל

בימי הקורונה, אנחנו במקימי משקמים ללא עלות וללא תנאי סף מאות משפחות שנפלו למשבר כלכלי. על ידיי ייעוץ הכוונה וסיוע של אנשי מקצוע בכירים מתחום הפיננסים. ופתחנו אפשרות מתקדמת להעברת כספי מצוות קמחא דפסחא ישירות למשפחות נזקקות לפסח הקרוב.

הקמנו מערך טיפול וייעוץ מתקדם בדיגיטל בו אנו נפגשים עם משפחות רבות בכל יום.

כמו כן, אנו מפרסמים מאמרים רבים בתחום הכלכלי בתקופת הקורונה
להלן קישור המרכז את כל המאמרים והכתבות שלנו:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/15qnVizxQNct4uoaMJKwCBTM16SdtUWeIteJ-q1pM5Hs/edit?usp=sharing

את כספי מצוות "קמחא דפסחא" השנה אנחנו מפעילים מערך דיגיטלי ייחודי לתרומות מהבית לאפשר למאות משפחות לעבור את חג הפסח בשלום.

ריכוז שאלות נפוצות שאני נשאל בתקופה הזו:

תוכל לספר לנו בכמה מילים על מקימי בשגרה ומקימי בתקופת הקורונה?

קודם כל צריך להבין שמשפחות במשבר הן משפחות בשבר נקודה, אך באמת התקופה הזו לא מועילה לאף אחד ולצערי גם מורידה משפחות נוספות למשבר וכמובן פוגות יותר באלו שכבר נמצאות שם עוד זמן-מה לפני "הקורונה". אנחנו במקמי כאן עבורם כל השנה, ובאמת בתוקפה הזו אנחנו חווים ריבוי עצום של משפחות הפונות אלינו לקבל ייעוץ וסיוע גם בעקבות חל''ת הקורונה וגם בעקבות התעוררות רבה של אנשים למצב הכלכלי שלהם. אנשים מבינים יותר ויותר את החשיבות של כלכלה נבונה. ובתקופה הזו אנחנו עומדים בכלים המתקדמים ביותר עבור כל משפחה ומשפחה שרוצה להתחיל תהליך שיקום וייעוץ, גם נקודתי לתקופת הקורונה, גם על מנת לעבור את הפסח בשלום, וכמובן תוכנית ארוכת טווח לדרך כלכלית חדשה ואיתנה.

הצלחתם להיערך לזה מראש?

לא נביא אני, ולא פגשתי אחד כזה. את האפשרות לצפות מראש לא הייתה לנו, אך הייתה לנו את הרגישות לשים לב לזה כמה שיותר מוקדם, להערך בצורה מהירה וטובה גם בפן הניהולי של המשרד בזכות העובדים והעובדות המסורים וכמובן בפן המקצועי - היכולת לקלוט עוד משפחות רבות לתהליכי שיקום כלכליים, ולייצר מוביליות תפקודית בכל מערך ומערך שלנו, ובזכות הקידמה שלנו במקימי יכולנו לעבור לפגישות דיגיטליות בזום וכו'. אמנם אנחנו מאמינים גדולים בפנים אל פנים, ובתהליך שדורש קצת יותר מפגישות טכנולוגיות, אך אנחנו מתאימים את עצמנו לצו השעה ולמצב בכל רגע נתון, ומשתפרים גם בתוך המשבר הזה.

מהם באמת התפישות הכלכליות שלכם במקימי בתקופה הזו?

שאלה טובה וחשובה, אני חושב שזה מקיף את הנושאים המרכזיים ביותר בתקופה הזו, אענה לכם על רגל אחת, וישנם אצלנו באתר מאמר מקצועי על כל תחום ותחום בנושאים הללו, שנכתבו בימי אלו להעניק התמודדות ציבורית רחבה כמה שנוכל עם המשבר הכלכלי אליו אנו נכנסים. ואני מקווה שזה יגיע לכמה שיותר אוזניים או עיניים,

> דבר ראשון - שינויים,
לא לעשות שינויים דרסטים בחייכם, תחכו. העולם לא בורח לשום מקום. ואין סיבה להעמיס על הראש שלנו ובעיקר על חשבון הבנק שלנו.

> דבר שני - הלוואות,
ואני ארחיב על זה קצת יותר כי בעניי זה אחד הנושאים החשובים בימים אלו.
אין צורך לקחת הלוואות רק כי אין ריביות או ריביות נמוכות. לזכור שהלוואה זו לא מתנה, הלוואה צריך להחזיר. ובדרך כלל נטילת הלווה ללא יכולת החזרה תגורר כדור שלג שלם של הלוואת. ואם הגעתם להבנה שאפשר וצריך אז תעשו את זה בדרך הנכונה, תערבו אנשי מקצוע אנחנו במקימי נשמח לסייע לכם להבין איך להתמודד עם הלוואת. ותזכרו! שוק אפור תמיד אבל תמיד מחוץ לתמונה, וכן הודעות SMS זה שוק אפור בהתגלמותו נכון, הם סופר דיגיטליים ומתקדמים וממש לא "אפורים" אך תזהרו כמו מאש. כמו שלא תקחו תרופה ממשהו ברחוב לבעיה הרפואית שיש לכם, כך גם לגבי הלוואה.

> דבר שלישי אשראי אשראי אשראי,
נכון זה כרטיס פלסטיק ולפעמים רק מספר בדף סליקה ברשת, אבל הכרטיס הזה בדיוק כמו הלוואה, זה כסף שבסוף החודש יורד לנו, זה לפעמים יכול להטעות ולסנוור. "יהיה בסדר" אני שומע הרבה.. אז לא, להיות עם יד על הדופק או יותר נכון על הארנק ולא לשלוף את האשראי על כל דבר, לחשוב פעמיים ולשאול את עצמנו שתי שאלות:

  1. מה היכולת שלנו בייחוד בתקופה הזו?
  2. האם אנחנו צריכים באמת את המוצר הזה?

> דבר רביעי ניצול הזדמנויות,
זו תקופה משוגעת, מלאה בחוסר וודאות וכאוס בינלאומי, הכלכלה מסוחררת, הווירוס משתולל. אך זה בדיוק הזמן לעצור לרגע, ולחשוב איך אני יכול לקחת את התקופה למנוע כלכלי, איך העסק שלי יכול לעבור טרנספורמציה דיגיטלית (מעבר לשירות בדיגיטל). איך להיפטר מהעסק שאני מפסיד בו כבר שנים, זה הזמן!. איך להרחיב את השירות שאני מעניק, לצרכים התואמים את התקופה. איך אני יכול לשבת בבית, בבידוד או הסגר, ולנצל את הזמן ללמוד עוד תחום חדש, להתמקצע ולנסות להרחיב אופקים שיהוו מכפלת הכנסה לי ולבתי. גם אם אתם שכירים תמצאו את הנקודות בהן תוכלו ללמוד ולהתפתח ומי יודע איזו משרה תחכה לכם לאחר המשבר.

לאור העומס ממליצים במקימי לפנות דרך האתר, אך אפשר גם בטלפון 24 שעות ביממה.
www.mekimi.org.il
כוכבית 2835.

אני יחד עם כל צוות מקימי עומדים כאן לרשותכם בכל רגע ורגע, ללא כל עלות וללא תנאי סף.
את היכולת הזו לקלוט מאות ואלפי משפחות ללא תשלום ווכו', אנחנו מקבלים בזכות עשרות אלפי התרומים היקרים שלנו, שמחזיקים את המשפחות שאנו מלווים במקימי ממשבר לדרך כלכלית חדשה. בתקווה שהערבות ההדדית הזו לא תיפסק ורק תצמח ותעלה, הצטרפו גם אתם אלינו למעגל החסד שלנו מקימי! ואני קורא לכם ולחבריכם לתרום את מצוות "קמחא דפסחא" באמצעות מקימי שנוכל להמשיך, לעמוד ולסייע לעוד משפחות רבות לצאת מהמשבר.

בברכת פסח כשר ושמח בסימן חירות וגאולה כלכלית מתוך המשבר.
אביאל אריה ליבמן מנהל פרויקטים וצוות מקימי - השער לכלכלה נבונה.

לשאלות נוספות, אני זמין בטלפון האישי שלי 0538314547
גם אם אני לא עונה, תמיד חוזר בהקדם האפשרי.

תקייה רחבה של תמונות וסרטונים של מקימי
https://drive.google.com/drive/folders/1pjv9nDBwHJSHZW47gg0p1tgDMiiAFFs9?usp=sharing

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מקימי - השער לכלכלה נבונה.