מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 06/05/2020 21:56
נושא: אמנות
עיצוב עטיפה: אלה רסקין
עיצוב עטיפה: אלה רסקין
הודעה לעיתונות

ספר חדש לעצמון יניב

בּוֹאִי בִּי בַּת הַשִּׁיר....מַלְּאִי אוֹתִי כְּעֻבָּר הַמְּמַלֵּא רֶחֶם בְּחַיִּים מְלֵאִים שֶׁטֶּרֶם בָּאוּ לָעוֹלָם

"סריקת מערכות", ספרו החמישי של המשורר, הצייר, איש הציבור, המשפטן המגשר וממלא מקום יושב ראש אגודת הסופרים, עצמון יניב, יצא לאור לאחרונה בהוצאת צבעונים.==

בספר החדש של עצמון יניב שיצא לאור בימים אלו ישנם מבחר של כמאה שירים אשר נכתבו בחמש השנים האחרונות והם לוקטו בקפדנות מתוך מאגר גדול של שיריו שנכתבו וטרם ראו אור.

לדברי פרופ' נורית גוברין: "שיריו של עצמון יניב הם שירים של חשבון נפש ספוגי בינה וניסיון חיים. יש בהם הצדעה להמשך הקיום של מי שחזר מן המתים פעמיים: נס ההישרדות במלחמת יום הכיפורים לאחר אובדן חברים לנשק ונס החזרה לחיים, כשהלב שחדל מלפעום חזר לפעול. שם הספר "סריקת מערכות" מעיד על הבדיקה הסקרנית, השיטתית, הכנה, פקוחת העיניים והאינטימית שהמשורר עורך עם עצמו. המתח בין ההרגשה האופטימית של חיוב החיים ונפלאותיהם והרצון להמשיך ולחיות משולב בהכנה לפרידה מהם, ותחושת חלופיות החיים מלכדת את השירים לחטיבה אחת. הזמן הוא הגיבור הראשי, והשירים מבטאים את חוויית הזמן החולף. ההווה נהפך לעבר כהרף עין, ורק השיר הוא המנציח אותו. גם לזיכרון תפקיד מרכזי בספר: חומרי הגלם מן הטבע, הנוף החי והצומח, נופי המושבה ראשון לציון וההווי החקלאי שלה ובני משפחתו שהיו ממייסדיה הם התשתית לעיצוב הזיכרון. בשירי האהבה הארוטיים ניכר המתח בין הכמיהה להמשך החיים וההכנה להיפרד מהם".

עצמון יניב נולד בראשון לציון ובה גדל. במקצועו הוא עורך דין, בורר, ומגשר. יניב שירת כקצין בחיל שריון בסדיר ובמילואים, לחם במלחמת יום הכיפורים בגזרת התעלה, כמפקד מחלקת טנקים, בקרב על מתחם "חמוטל". הטנק שלו ספג פגיעה ישירה, שניים מאנשי צוות הטנק שלו נהרגו, והוא ואיש צוות נוסף נפצעו. השתחרר משירות המילואים בצה"ל בדרגת רב-סרן.

למד משפטים באוניברסיטה העברית, הוסמך כחבר לשכת עורכי הדין ב-1978 וניהל משרד פרטי לעריכת דין בתחום האזרחי במשך 40 שנה. הוסמך כמגשר ב-2001. סיים תואר שני במשפטים באוניברסיטת בר-אילן ב-2003.

יניב החל לכתוב שירים בגיל צעיר. ספר שיריו הראשון ראה אור ב-2001, ומאז יצאו לאור עוד שלושה ספרי שירה שלו. בנוסף לכך, ערך עם בת דודתו, אורה עשהאל, שני ספרים, אחד מהם 'במדרון-רומן ארצישראלי' רומן שהותירה סבתא רבתא שלו נחמה פוחצ'בסקי בעזבונה, והשני ספר שירים של סבו עשהאל פוחצ'בסקי.

שיריו פורסמו גם בכמה וכמה אנתולוגיות וכתבי עת.

יניב אוסף אמנות זה שנים רבות, וב-2015 החל לצייר בעצמו. בפרק זמן של שנה צייר כ-400 ציורי שמן. עבודותיו שלו הוצגו במספר תערוכת יחיד וגם בתערוכות קבוצתיות. צילומים של ציוריו מופיעים על כריכת ספר שיריו החדש של יחיאל חזק ועל כריכת גיליונו הראשון של כתב העת "בין סגול ובין תכלת".

יניב הוא נינם של בני העלייה הראשונה, נחמה פוחצ'בסקי ויחיאל מיכל פוחצ'בסקי, ונינו של שמואל נתן וילסון, מבוני תל אביב. הוא מילא תפקידים ציבוריים רבים, החל מהיותו נער ועד היום, כגון, יו"ר אגודת הסטודנטים למשפטים, חבר המועצה האזורית גזר, יו"ר חוג ידידי מוזאון ראשון לציון, חבר הוועדה מטעם הכנסת לבדיקת נושא עובדים זרים בהייטק ועוד...

כיום הוא משמש כממלא מקום וסגן יו"ר אגודת הסופרים וכיושב ראש מועצת קופת חולים מאוחדת. הוא מתגורר בישוב כרמי יוסף, אב לשלושה וסב לשניים.

== "סריקת מערכות", מאת עצמון יניב עורך: אביב חזק. צבעונים הוצאה לאור. 127 עמ' ;מחיר: 78 ₪. להשיג בחנויות הספרים ובאתר ההוצאה, בלינק: https://tinyurl.com/ycrvmde9

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.