הודעה לעיתונות

תוצאות Merck לרבעון הראשון: ביצועים טובים, השפעה נמוכה לקורונה

תוצאות Merck לרבעון הראשון:
ביצועים טובים, השפעה נמוכה לקורונה

הקבוצה הגדילה את הרווחיות; EBITDA עלה ב- 27.2%, המכירות נטו צמחו ב- 16.7%; עסקי הבריאות ומדעי החיים מובילים צמיחה אורגנית.
Merck תומכת בפעילות המתנהלת באוניברסיטת אוקספורד, ונערכת לייצור חיסון ל- Covid 19 בקנה מידה מסחרי. החברה הצטרפה גם לקונסורציום של חברות תרופות בינלאומיות ולקרן ביל ומלינדה גייטס, הפועלים על מנת להאיץ את הפיתוח והייצור של חיסון כזה.

חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה (MRK.DE), דיווחה הבוקר (חמישי 14 מאי 2020) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. ברבעון הראשון של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גדלו מכירות הקבוצה ב- 16.7% והסתכמו ב- 4.4 מיליארד אירו. הרווח EBITDA, המהווה את המדד החשוב ביותר לרווחי החברה, עלה ב- 27.2% ועמד על 12 מיליארד אירו. משבר הקורונה, שהפך בינתיים למגיפה עולמית, השפיע באופן מתון בלבד על תוצאות הרבעון הראשון. עם זאת, החברה צופה כי ההשפעה תגבר בחודשים הקרובים, והיא מביאה את ההשפעה הזאת בחשבון בתחזית המעודכנת שלה ל- 2020. Merck צופה כי מכירות הקבוצה יעמדו בסוף השנה על 16.8-17.8 מיליארד אירו, והרווח EBITDA יעמוד על 4.35-4.58 מיליארד
מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר, בין היתר, את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל.
לדברי סטפן אושמן, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל Merck, "בשבועות האחרונים חברות רבות האטו או אף הפסיקו את פעילות היצור שלהן, מסיבות מובנות. חלקים רבים בעסקינו הם חיוניים, ולפיכך המשכנו כמובן בפעילותנו. חולים, חוקרים ולקוחות בכל העולם תלויים בנו. התוצאות העסקיות הטובות ברבעון הראשון מוכיחות כי הצלחנו עד כה להתגבר על המשבר. שלושת המגזרים העסקיים שלנו, המבוססים על חדשנות, ממצבים אותנו בעמדה טובה בתקופות כלכליות קשות. המוצרים והפתרונות שלנו תורמים בדרכים רבות למענה הכלל-עולמי ל- Covid-19. אנו גאים בכך, והידיעה הזאת היא שמניעה אותנו קדימה".
Covid-19 משפיעה על סל המוצרים של Merck באופנים שונים. החברה ממלאת מקום חיוני במלחמה במגיפה. פעם נוספת, ניתן לראות את היתרונות שיש לגיוון בסל העסקים של החברה, בתקופות של חוסר ודאות גוברת. ברבעון הראשון הייתה למגיפה השפעה שונה בתחומי העסקים השונים של החברה – ועדיין התוצאות הכוללות היו טובות. החברה מדווחת על ביקוש גבוה יותר בעסקי התרופות הכלליות והאנדוקרינולוגיה שלה, במסגרת סקטור הבריאות – הבא גם כתוצאה ממגיפת ה- Covid-19. ההתאוששות אותה חזתה החברה בעסקי המוליכים למחצה שלה לא נפגעה ברבעון הראשון. זאת, בניגוד לירידה בתחומים אחרים הנובעת מההאטה לה גרמה המגיפה, וממגבלות שהוטלו במדינות רבות בעקבות המחלה, דוגמת הירידה במכירות התרופות לפריון ובעסקי הצגים השטוחים במסגרת חטיבת חומרי הביצועים.
Merck תומכת בפעילות המתנהלת באוניברסיטת אוקספורד, ונערכת לייצור חיסון ל- Covid 19 בקנה מידה מסחרי. החברה הצטרפה גם לקונסורציום של חברות תרופות בינלאומיות ולקרן ביל ומלינדה גייטס, הפועלים על מנת להאיץ את הפיתוח והייצור של חיסון כזה.
Merck מספקת 290,000 יחידות של הרכיב הפעיל של אינטרפרון ביתא 1a – תרופת ה- Rebif, שפותחה בישראל – המועברות ללא תשלום לשימוש ארגון הבריאות העולמי, לצורך מחקרים קליניים הקשורים במאבק בקורונה.

צמיחה ברווחיות
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גדלו מכירות הקבוצה ברבעון הראשון ב- 16.7% והסתכמו ב- 4.4 מיליארד אירו. כל מגזרי העסקים תרמו לצמיחה הזאת. הגידול האורגני במכירות הקבוצה עמד על 7.6%, בהובלת עסקי הבריאות ומדעי החיים. שינויים בשערי המטבעות העולמיים תרמו 0.6%. שינויים בסל המוצרים תרמו 8.4% גידול, בעיקר בזכות רכישת Versum Materials בסתיו 2019.
EBITDA עלה ברבעון הראשון ב- 27.2%, הרבה מעבר לגידול במכירות. מכאן, שהחברה רושמת צמיחה רווחית. הרווחים נטו זינקו ביותר מ- 100% ועמדו על 456 מיליון אירו. בסוף מארס, העסיקה החברה 57,451 עובדים בכל העולם.
מכירות סקטור הבריאות עלו ברבעון הראשון ב- 14.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב- 1.7 מיליארד אירו. מכירות התרופות לפריון האישה ירדו ב- 3.5%, כאשר הירידה בביקושים בסין, בשל השפעות מגיפת ה- Covid-19 ובמיוחד השפעות הסגר, מקוזזת ברובה על ידי התפתחויות חיוביות בשווקים אחרים.
ההכנסות EBITDA של סקטור הבריאות הסתכמו ברבעון הראשון ב- 472 מיליון אירו, המהווים עליה של 42.2% בהשוואה לתקופה המקבילה.
סקטור מדעי החיים רשם עליה במכירות נטו, שהסתכמו ב- 1.8 מיליארד אירו המהווים עלייה של 6.5% לעומת התקופה המקבילה. הצמיחה האורגנית, בשיעור של 5.6%, נהנתה מתגבור של 0.9% בזכות שינויים בשערי מטבעות. הצמיחה נשענה על עליה במכירות של פתרונות החומרים, שצמחו ב- 13.2%. לעומת זאת, לאור מגיפת Covid-19 וסגירת מוסדות מחקר אקדמיים והגבלות על הפעילות הכלכלית, במיוחד באסיה, לא הצליחה החטיבה העסקית לפתרונות לתחומי המחקר להציג צמיחה אורגנית במכירות. בסך הכל, עלו ההכנסות EBITDA בתחום מדעי החיים ב- 7.2% והסתכמו ב- 553 מיליון אירו.
המכירות נטו של סקטור חומרי הביצועים עלו ב- 49% ועמדו ברבעון הראשון על 900 מיליון אירו, בעיקר בזכות השפעה של 52.1% לשינויים בסל המוצרים, כמו גם תרומה של 2.4% לשינויים בשערי המטבעות.
התחזית לכל 2020 משקפת את מגיפת Covid-19
לאור מגיפת Covid-19, ובשונה מהתחזיות אותן הציגה בראשית מארס, מניחה עתה Merck נטל משמעותי שיפגע בצמיחה העולמית, אשר ישפיע על כל תחומי העסקים שלה ובמיוחד על סקטור הבריאות וסקטור חומרי הביצועים. בשל הרמה הגבוהה של אי-ודאות, ביחס להתפתחות העתידית של מגיפת Covid-19 מדווחת החברה כי כל התחזיות אותן היא מציגה ניתנות ברמה גבוהה יותר של אי-ודאות. התחזית מבוססת על הנחות לפיהן מגיפת Covid-19 בסין הגיעה לשיאה בסוף מארס, והמצב יוקל משמעותית ברבעון השני. בכל הנוגע לארה"ב ולאירופה, החברה אינה צופה לשיא עד לרבעון השני. ההתפרצות בשווקים האלה צפויה להיות מנורמלת עד לסוף הרבעון השלישי. מעבר לכך, התחזיות הנוכחיות אינם מניחות גל שני של המחלה באזורים האלה.
על בסיס מכלול ההנחות האלה, צופה Merck להציג בסיכום שנת 2020 צמיחה אורגנית קלה עד מתונה במכירות. החברה עודה צופה כי השפעות השינויים בסל המוצרים בעקבות רכישתVersum Materials ינועו באמצע הטווח החד-ספרתי. ההכנסות EBITDA pre לשנת 2020 חזויות לעמוד על 4,35-4.85 מיליארד אירו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.