הודעה לעיתונות

היום (שני) כנס חירום בכנסת נגד הסיפוח

ח"כ תמר זנדברג : בשנת 1997, אחרי אסון המסוקים, קמה קבוצה של נשים שהחליטו לעשות הכל להחזיר את הבנים הביתה מלבנון. ארבע אימהות קראו להן. ״מה אתן מבינות״ הטיחו בהן; ״ארבע סמרטוטות״, כינו אותן.

אבל בשנת 2000, כשצה״ל יצא מלבנון, היה ברור לגמרי שבלי הנשים האלה זה לא היה קורה. האימהות האלה הפגינו יותר חזון ואומץ מאשר כל הגנרלים ביחד.

עשרים שנה עברו מאז, והפעם אנחנו לא מוכנות לחכות. את אסון הסיפוח צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי.

אנחנו - נשים, מומחיות, אימהות, חברות כנסת, נשות ארגונים, נשים עושות שלום ועוצרות את הסיפוח, מזמינות אתכן ואתכם לכנס חירום.

ה-1 ביולי מתקרב בצעדי ענק ונתניהו דוהר לסיפוח שיהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד מצורעת. הסיפוח הרסני לעתיד שתי המדינות, מהווה עוול עצום של נישול וגירוש לפלסטינים, מסכן את השלום עם ירדן ואת היציבות האזורית ומנוגד לחוק הבינלאומי ולעמדה המובילה באירופה ובארה״ב.

בממשלה יושבים ראש ממשלה נאשם בשוחד ושני רמטכ״לים לשעבר שמודעים היטב לסכנות. הם שוב שותקים. מול הגנרלים השתקנים אנחנו הנשים אומרות: לא לסיפוח, כן לשלום. לא לעתיד של הרס ומלחמה, כן לעתיד של שלום ותקווה.

היום, שני נערוך כנס חירום נגד הסיפוח ובעד שלום. נקודת אור בכנסת חשוכה ומספחת.

היום אייסד יחד עם נשים עושות שלום וחברותיי, ח"כ מרב מיכאלי, ח"כ אימן חאטיב, ח"כ רדיר מריח וח"כ קארין אלהרר את השדולה הראשונה שיוצאת לדרך בכנסת הזאת "עוצרות את הסיפוח - עושות שלום". הצטרפו אלינו.

שלכן ושלכם,
תמר זנדברג

תמר זנדברג | 054-455-0474
[email protected]
הצוות שלי:
אלעד וולף 054-750-5864‬
ניב שובל 052-809-0137
לב ים גונן 052-291-5004

=============================================

נשים עושות שלום‎

ה-1 ביולי מתקרב.

עכשיו ברור שהסיפוח טומן בחובו סכנות רבות ומאיים על הסיכוי להגיע עם שכנינו הפלסטינים להסכם מדיני מכבד ויציב.

שוב מתברר שהכשלים שלמדנו עליהם במהלך המחקר סביב הצעת חוק חלופות מדיניות תחילה, ממשיכים וחוזרים. שוב לא מתקיימת עבודת מטה מקצועית, לא נשמעות מגוון דעות ולא נעשית חשיבה לטווח ארוך. "תהליך הסיפוח - הזוי", אמר מפקד פיקוד המרכז לשעבר, אלוף (במיל') אבי מזרחי שדחה, את הצעתו של גנץ לעמוד בראש מנהלת הסיפוח.

לפני 20 שנה היו אלה ארבע אימהות שהוציאו את צה״ל מלבנון. עכשיו, רגע לפני שישראל עושה טעות הסטורית - אנחנו לא מחכות שיהיה מאוחר מדי.

בשבוע שעבר עמדנו מאות נשים מול משרד הביטחון ופנינו אל בני גנץ בקריאה: "עיצרו את הסיפוח, עלו על דרך השלום!" השבוע אנחנו ממשיכות.

כנס החירום בכנסת "עוצרות את הסיפוח, עושות שלום" יתקיים היום שני 22.6 בשעה 11:00 בגן הוורדים שמול הכנסת (בהתאם להנחיות הקורונה). הכנס יערך בהשתתפות חברות הכנסת תמר זנדברג, מרב מיכאלי, קארין אלהרר, ר"דיר מריח ואימאן ח’טיב. בנוסף יקחו בו חלק ד"ר רחל בן דור מייסדת ויו"ר ארבע אמהות, תא״ל ישראלה אורון, ח״כ לשעבר קסניה סבטלובה, עו"ד גלעד שר ונציגים מארגונים נוספים.

ואחר כך נמשיך בלחץ ישיר על מקבלי ההחלטות. בשבוע האחרון של חודש יוני נעמוד מול בתיהם ומשרדיהם של גנץ ואשכנזי ונזכיר להם את אחריותם בנושא מניעת הסיפוח.
בנוסף, נפנה לנבחרי הציבור שלנו דרך מיילים, מסרונים ופייסבוק.

יחד נעשה ונצליח. כן, זה אפשרי!
עוצרות את הסיפוח. עושות שלום.

נשים עושות שלום
ת.ד. 277 גבעת ברנר
[email protected]

נעמה 050-6611122
רבקה 054-6769149.